AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #4501 Skrevet 6. juni 2017 Amethyst korall? Falt pladask for dette navnet, men mannen min likte det ikke... Anonymkode: 95044...99c
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #4502 Skrevet 6. juni 2017 Jeg skal ha tvillinggutter, hva syns dere om Albert og Herbert? Anonymkode: 53169...3fc
Millimani Skrevet 6. juni 2017 #4503 Skrevet 6. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ha tvillinggutter, hva syns dere om Albert og Herbert? Anonymkode: 53169...3fc Grusomme og altfor like
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #4504 Skrevet 6. juni 2017 George Clooneys tvillinger er født, og har fått forfriskende normale navn til kjendisbarn å være: Ella og Alexander Clooney. Ikke noe Fifi Trixibelle der i gården altså. Anonymkode: c6107...173 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #4505 Skrevet 6. juni 2017 Hva synes dere om Charo-Danita, Syrina-Alexandria og Noura Aurora? Anonymkode: 068a0...2fb
Eiliv Skrevet 6. juni 2017 #4506 Skrevet 6. juni 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva synes dere om Charo-Danita, Syrina-Alexandria og Noura Aurora? Anonymkode: 068a0...2fb Nei, sammensetningene av navnene er ikke noe fine. Hadde du derimot bare kalt dem Danita, Syrina og Aurora ville det vært bedre. 1
3irikur Skrevet 6. juni 2017 #4507 Skrevet 6. juni 2017 Hei! Jeg brukte denne tråden da jeg skulle finne på navn til min lille, og siden jeg fikk så god hjelp da, så tenkte jeg at jeg kunne gi tilbake (så nå har jeg laget meg egen bruker også ) Vet ikke om noen av dere har sett den før, men hvis dere er navneinteresserte så tror jeg dere kommer til å like nyttnavn.no! Den kan lage navn til deg, og du kan fylle inn etternavn selv, så kan du se hvordan navnene ser ut med ditt etternavn etter! 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2017 #4508 Skrevet 6. juni 2017 Anita?:) synes det er søtt, det vokser på meg og mannen! Lett å uttale i de fleste land også! Anonymkode: 95044...99c 1
Olava Skrevet 7. juni 2017 #4509 Skrevet 7. juni 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Anita?:) synes det er søtt, det vokser på meg og mannen! Lett å uttale i de fleste land også! Anonymkode: 95044...99c Jeg syns Anita er kjempefint, det er veldig pen klang i navnet. Samtidig føler jeg det skiller seg ut fra topplistenavnene, barnet ditt vil ha bedre sjanse til å være eneste Anita'en i barnehagen og klassen, og det er jo litt greit mens man vokser opp 2
Lou Salome Skrevet 7. juni 2017 #4510 Skrevet 7. juni 2017 På 06.06.2017 den 11.42, AnonymBruker skrev: Jeg skal ha tvillinggutter, hva syns dere om Albert og Herbert? Anonymkode: 53169...3fc (Tar deg seriøst her, det er helt umulig å vite i denne tråden)- Herbert og Albert på brødre går ikke. Det er de svenske skraphandlerne, der særlig Herbert er belastet pga det. Albert er ok, Herbert må få hete noe annet enn noe som rimer på Albert, han blir ikke bare en tvilling, han blir seg selv. Hvis det er Herbert dere liker best, finn noe annet til Albert. Tilsvarende navn som funker: Anton og Herbert, Rasmus og Albert, Alfred og Herbert, Albert og... hva som helst: Jakob, Fritjof, Erik for den saks skyld. Laurits, Jonas eller Linus. Ikke Herbert. 4
Hedy Lamarr Skrevet 7. juni 2017 #4511 Skrevet 7. juni 2017 (endret) På 3.6.2017 den 20.22, Eiliv skrev: I dette tilfellet rådet jeg henne til å faktisk gå for Amira. Grunnen til at jeg foreslår norrøne navn er fordi jeg er redd for at alle vil gå rundt å hete Oliver, Lucas og William (navn fra SSB's toppliste) om noen år. Det kan hende en del ikke har sett hvor nydelige norrøne navn kan være og håper svarene mine hjelper dem med å se det. Jeg er helt enig i at folk godt kan styre unna topplistenavn. Men Nora, som du foreslår, er på topplistene: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nora-og-william-mest-populaere-navn-i-2016/a/23905923/ --- Ang Albert og Herbert. Nei! Hebbe lille... Albert er fint, og om du vil ha noe som "matcher" uten at det blir for påfallende, kan du jo velge Edvard, Georg, Peter, Wilhelm, f.eks. Endret 7. juni 2017 av Amawhatsnot 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #4512 Skrevet 7. juni 2017 Klara, Clara eller Chlara? Storebror heter Christian 😊 Anonymkode: 37e71...325
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #4513 Skrevet 7. juni 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Klara, Clara eller Chlara? Storebror heter Christian 😊 Anonymkode: 37e71...325 Clara. Anonymkode: c6107...173 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #4514 Skrevet 7. juni 2017 Hva synes du om navnet Kent? Anonymkode: 62e8a...f1a
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #4515 Skrevet 7. juni 2017 Hva syns dere om navnet Bergljot? Jeg er usikker. Syns det er et veldig tungt navn. Men samboer sitter fast på det navnet, og rynker på nesen av alle forslag som ikke er Bergljot Anonymkode: 9c325...112
Eiliv Skrevet 7. juni 2017 #4516 Skrevet 7. juni 2017 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva syns dere om navnet Bergljot? Jeg er usikker. Syns det er et veldig tungt navn. Men samboer sitter fast på det navnet, og rynker på nesen av alle forslag som ikke er Bergljot Anonymkode: 9c325...112 Det var veldig uvant, men jeg synes det egentlig er ganske fint. Jeg synes du bør gå for det navnet. 1
Olava Skrevet 8. juni 2017 #4517 Skrevet 8. juni 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Klara, Clara eller Chlara? Storebror heter Christian 😊 Anonymkode: 37e71...325 Helt klart Clara, selv om Klara også er fint. Men Chlara passer overhode ikke, ser mer ut som foreldrene har feilstavet navnet. "Ch" passer rett og slett ikke til dette navnet, det ser bare rotete ut. 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva synes du om navnet Kent? Anonymkode: 62e8a...f1a Aldri likt egentlig. Vet ikke helt hvorfor, men det klinger ikke hos meg i det hele tatt. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva syns dere om navnet Bergljot? Jeg er usikker. Syns det er et veldig tungt navn. Men samboer sitter fast på det navnet, og rynker på nesen av alle forslag som ikke er Bergljot Anonymkode: 9c325...112 Ganske tungt navn ja, som du sier. Men så er det jo også litt kult at ikke alle har disse sukkersøte navnene som er populære nå. Bergljot vil nok skille seg ut fra mengden på en veldig positiv måte. Ved navnet ser jeg for meg ei smart, sterk og selvstendig jente/kvinne, nettopp fordi det er et såpass tungt og sterkt navn. Men hvis du stusser på det så kan du kanskje prøve å finne tilsvarende navn som kanskje du liker bedre selv. Selv kan jeg foreslå: Margot, Margit, Augusta, Olaug, Dorthea, Ingeborg, Margrethe. Ellers finnes det masse forslag med et googlesøk på "sterke jentenavn"
Millimani Skrevet 8. juni 2017 #4518 Skrevet 8. juni 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva syns dere om navnet Bergljot? Jeg er usikker. Syns det er et veldig tungt navn. Men samboer sitter fast på det navnet, og rynker på nesen av alle forslag som ikke er Bergljot Anonymkode: 9c325...112 Ville heller valgt Bergliot, altså med i istedenfor j. Ellers liker jeg mange av dem som Olava foreslår Kan føye på Alvilda, Vilda, Magdeli, Magdele, Fredrikke, Elisa, Dorthe, Dorothea 1
Salka Skrevet 8. juni 2017 #4519 Skrevet 8. juni 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva syns dere om navnet Bergljot? Jeg er usikker. Syns det er et veldig tungt navn. Men samboer sitter fast på det navnet, og rynker på nesen av alle forslag som ikke er Bergljot Anonymkode: 9c325...112 Syns det er kjempefint, men liker enda bedre Bergliot med i. Bestemoren min het det. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #4520 Skrevet 9. juni 2017 På 8.6.2017 den 1.58, Eiliv skrev: Det var veldig uvant, men jeg synes det egentlig er ganske fint. Jeg synes du bør gå for det navnet. På 8.6.2017 den 2.04, Olava skrev: Ganske tungt navn ja, som du sier. Men så er det jo også litt kult at ikke alle har disse sukkersøte navnene som er populære nå. Bergljot vil nok skille seg ut fra mengden på en veldig positiv måte. Ved navnet ser jeg for meg ei smart, sterk og selvstendig jente/kvinne, nettopp fordi det er et såpass tungt og sterkt navn. Men hvis du stusser på det så kan du kanskje prøve å finne tilsvarende navn som kanskje du liker bedre selv. Selv kan jeg foreslå: Margot, Margit, Augusta, Olaug, Dorthea, Ingeborg, Margrethe. Ellers finnes det masse forslag med et googlesøk på "sterke jentenavn" På 8.6.2017 den 11.19, Millimani skrev: Ville heller valgt Bergliot, altså med i istedenfor j. Ellers liker jeg mange av dem som Olava foreslår Kan føye på Alvilda, Vilda, Magdeli, Magdele, Fredrikke, Elisa, Dorthe, Dorothea På 8.6.2017 den 12.07, Salka skrev: Syns det er kjempefint, men liker enda bedre Bergliot med i. Bestemoren min het det. Tusen takk for svar, og mange fine forslag! Jeg prøve å tygge litt på navnet bergljot (eller bergliot), men det er et veldig uvant navn det blir oppkalling etter samboers bestemor, og det syns jeg er kjempekoselig, men det går ikke hvis jeg ikke klarer å venne meg til det 😅 Anonymkode: 9c325...112
Fremhevede innlegg