AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #3861 Skrevet 17. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun heter Oline ❤️ Anonymkode: 62ad3...b8c Det skulle hun gjerne ha hett - det er helt nydelig og da hadde hun blitt kalt opp etter min mormor. Men broren min stjal det navnet foran nesen min 😝 Anonymkode: 6844c...a10
Millimani Skrevet 17. oktober 2016 #3862 Skrevet 17. oktober 2016 5 timer siden, Småkjekset skrev: Hva tenker dere om Konstanse? Flott navn :D
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #3863 Skrevet 17. oktober 2016 På 16 October 2016 den 13.04, Lerkeliten skrev: Karlo, Kaspar, Kurt, Kevin, Ken, Kenneth, Klaus, Kai, Konrad, Kent, Kaleb På 16 October 2016 den 9.40, Verena skrev: Konrad og Kasper På 16 October 2016 den 9.23, Nautika skrev: Karl Kim På 16 October 2016 den 7.53, AnonymBruker skrev: Kian? Anonymkode: 39c7c...17c Takk, tar gjerne imot flere Viktigst at det fungerer bra på norsk (dermed utgår navn som Karlo, Kian, Kaleb osv for min del), men greit at det ikke er helt håpløst på engelsk og. Anonymkode: b7e9d...918
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2016 #3864 Skrevet 17. oktober 2016 Tror vi har bestemt oss for Nathalie og Liam. Sånn at vi er gardert i alle tilfeller (utenom tvillinger med samme kjønn ) Hva synes dere? Anonymkode: 19291...d59
Beach91 Skrevet 18. oktober 2016 #3865 Skrevet 18. oktober 2016 Er det noe mellomnavn som kan passe til Agathe?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #3866 Skrevet 18. oktober 2016 26 minutter siden, Beach91 skrev: Er det noe mellomnavn som kan passe til Agathe? Agathe Marie Agathe Sofie Anonymkode: 6844c...a10
Beach91 Skrevet 18. oktober 2016 #3867 Skrevet 18. oktober 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Agathe Marie Agathe Sofie Anonymkode: 6844c...a10 Samboer sin x heter Marie, så det går desverre ikke. Og vi har nettopp fått ei tante jente som heter Sofie. Blir ikke det dumt å ha det som mellomnavn da?
Olava Skrevet 18. oktober 2016 #3868 Skrevet 18. oktober 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror vi har bestemt oss for Nathalie og Liam. Sånn at vi er gardert i alle tilfeller (utenom tvillinger med samme kjønn ) Hva synes dere? Anonymkode: 19291...d59 Etter min opplevelse så er det veldig ordinære navn, men jeg syns også det er veldig pene navn. Både Nathalie og Liam har en behagelig lyd når man uttaler navnet. Flotte navn 3 timer siden, Beach91 skrev: Er det noe mellomnavn som kan passe til Agathe? Agathe Kristin (uttales da Kristín, ikke Krisstinn) Agathe Louise Agathe Ingerlin Agathe Iselin Agathe Tomine Agathe Lovinda Agathe Alvilda
netpuppy Skrevet 18. oktober 2016 #3869 Skrevet 18. oktober 2016 Er det noen her som har en formening om populariteten til navnet Matheo? Da vi ble enige om navnet i begynnelsen av graviditeten, for rundt 7 mnd siden, føler jeg ikke at det var i vinden nesten i det hele tatt. Men jo nærmere jeg kommer termin, jo oftere føler jeg at det dukker opp her og der, og jeg blir litt bekymret for om det kommer til å bli et topp ti navn i nærmeste fremtid. Det er ikke veldig viktig for oss å ha det mest originale navnet i barnehagen liksom, men vi tenker det er greit om han slipper å være en av fire i klassen med samme navn. Jeg har et veldig, veldig vanlig navn selv, så jeg vet hvordan det er Så hva tror dere? Er det på full fart oppover i popularitet? Eller er det bare vi som legger merke til det nå som vi har "bestemt" oss for det?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2016 #3870 Skrevet 18. oktober 2016 Jeg vet om mange som heter Matheo/Matéo/Mateo.. Vi hadde bestemt oss for det selv for 4 år siden, men det ble jente på oss da. Og jeg skal innrømme at jeg både var og fortsatt er litt glad for at det ikke ble en Matheo, nettopp pga økt popularitet og at jeg syns jeg hører det navnet hele tiden. Det er et kjempefint navn, men jeg tenker litt som deg at det må være litt kjipt å være en av flere Matheoer i samme bhg/klasse. Anonymkode: dbfae...1c8
Olava Skrevet 19. oktober 2016 #3871 Skrevet 19. oktober 2016 5 timer siden, netpuppy skrev: Er det noen her som har en formening om populariteten til navnet Matheo? Da vi ble enige om navnet i begynnelsen av graviditeten, for rundt 7 mnd siden, føler jeg ikke at det var i vinden nesten i det hele tatt. Men jo nærmere jeg kommer termin, jo oftere føler jeg at det dukker opp her og der, og jeg blir litt bekymret for om det kommer til å bli et topp ti navn i nærmeste fremtid. Det er ikke veldig viktig for oss å ha det mest originale navnet i barnehagen liksom, men vi tenker det er greit om han slipper å være en av fire i klassen med samme navn. Jeg har et veldig, veldig vanlig navn selv, så jeg vet hvordan det er Så hva tror dere? Er det på full fart oppover i popularitet? Eller er det bare vi som legger merke til det nå som vi har "bestemt" oss for det? Vet du hva, det her dilemmaet har jeg vurdert selv, til og med selv om jeg ikke er gravid engang! Er veldig interessert i navn, så hva mine barn skal hete er noe jeg funderer på veldig mye. Jeg forelsket meg i navnet Matheo, og det var et navn jeg aldri hadde hørt før eller lest noe sted, men jeg liker navnet Mathias, og jentenavnet Mathea, også fikk jeg et lite lys om at Matheo var et nydelig guttenavn i mine ører og øyne. Da var jeg ganske sikker på at min fremtidige gutt skal hete det. Men så ble jeg med i kvinneguiden! Og etter at jeg ble medlem her, så føler jeg at navnet er overalt! Det er til og med en person i min nåværende klasse med en sønn som heter Matheo. Så jeg har samme opplevelsen som deg, at navnet faktisk stiger ganske jevnt oppover i popularitet. Men altså, det er ikke virkelig SÅ mange som heter det som man kanskje får følelsen av. Det er 1 478 menn som har Matheo som første fornavn, og 1 222 menn som har Matheo som eneste fornavn, ifølge den norske navnestatistikken fra januar 2016. Alle disse Matheo-ene er jo fordelt på alderstrinn, bosted, skolevalg, barnehagevalg, osv. Så jeg tror at man bare er veldig uheldig dersom man ender opp med 4 Matheo-er i samme klasse. Det kommer også an på hvor populært navnet er der du bor. Men egentlig så råder jeg deg til å ikke bry deg om dette. Det kan også være som du sier, at dere legger mer merke til navnet nå som dere har bestemt dere
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #3872 Skrevet 19. oktober 2016 På 17.10.2016 den 16.45, Småkjekset skrev: Hva tenker dere om Konstanse? Aldri hørt navnet på et barn før. Eneste assosiasjonen til det er ei litt skummel eldre dame fra barndommen min. Navnet Konstanse er fint det da. Pluss for at det ikke er oppbrukt 😉 På 18.10.2016 den 10.11, Beach91 skrev: Er det noe mellomnavn som kan passe til Agathe? Agathe Noelle? Agathe Karin? På 18.10.2016 den 1.04, AnonymBruker skrev: Tror vi har bestemt oss for Nathalie og Liam. Sånn at vi er gardert i alle tilfeller (utenom tvillinger med samme kjønn ) Hva synes dere? Anonymkode: 19291...d59 Fine navn som alle liker! 😊 sikkert valg. Anonymkode: 39c7c...17c
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #3873 Skrevet 19. oktober 2016 23 timer siden, netpuppy skrev: Er det noen her som har en formening om populariteten til navnet Matheo? Da vi ble enige om navnet i begynnelsen av graviditeten, for rundt 7 mnd siden, føler jeg ikke at det var i vinden nesten i det hele tatt. Men jo nærmere jeg kommer termin, jo oftere føler jeg at det dukker opp her og der, og jeg blir litt bekymret for om det kommer til å bli et topp ti navn i nærmeste fremtid. Det er ikke veldig viktig for oss å ha det mest originale navnet i barnehagen liksom, men vi tenker det er greit om han slipper å være en av fire i klassen med samme navn. Jeg har et veldig, veldig vanlig navn selv, så jeg vet hvordan det er Så hva tror dere? Er det på full fart oppover i popularitet? Eller er det bare vi som legger merke til det nå som vi har "bestemt" oss for det? Kjenner kun en Matheo. Han er 2011-barn. Jeg har jobbet som ringevikar i barnehager og skoler de siste årene. Møtt minst 10 Mathias'er. Men altså bare en Matheo. Føler ikke at navnet er på vei opp her jeg bor i alle fall. Veldig pent da.😉 Anonymkode: 39c7c...17c
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #3874 Skrevet 19. oktober 2016 På 18.10.2016 den 20.46, netpuppy skrev: Er det noen her som har en formening om populariteten til navnet Matheo? Da vi ble enige om navnet i begynnelsen av graviditeten, for rundt 7 mnd siden, føler jeg ikke at det var i vinden nesten i det hele tatt. Men jo nærmere jeg kommer termin, jo oftere føler jeg at det dukker opp her og der, og jeg blir litt bekymret for om det kommer til å bli et topp ti navn i nærmeste fremtid. Det er ikke veldig viktig for oss å ha det mest originale navnet i barnehagen liksom, men vi tenker det er greit om han slipper å være en av fire i klassen med samme navn. Jeg har et veldig, veldig vanlig navn selv, så jeg vet hvordan det er Så hva tror dere? Er det på full fart oppover i popularitet? Eller er det bare vi som legger merke til det nå som vi har "bestemt" oss for det? Det er nok blitt ganske populært. Vet om 3 smågutter som heter det☺️ Anonymkode: 6844c...a10
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #3875 Skrevet 19. oktober 2016 Hva synes dere om navnet Malene? Lurer på å kombinere det med Andrea, og la henne hete Malene Andrea. Hva synes dere, med eller uten andrenavn? Anonymkode: 6844c...a10
Millimani Skrevet 19. oktober 2016 #3876 Skrevet 19. oktober 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva synes dere om navnet Malene? Lurer på å kombinere det med Andrea, og la henne hete Malene Andrea. Hva synes dere, med eller uten andrenavn? Anonymkode: 6844c...a10 De står best alene. Fine navn begge to
Gjest Chroma Skrevet 19. oktober 2016 #3877 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg synes Andrea Malene høres penere ut enn Malene Andrea.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 #3878 Skrevet 19. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva synes dere om navnet Malene? Lurer på å kombinere det med Andrea, og la henne hete Malene Andrea. Hva synes dere, med eller uten andrenavn? Anonymkode: 6844c...a10 Liker Malene! Og vet faktisk om ei som heter Andrea Malene Anonymkode: 62ad3...b8c
Olava Skrevet 19. oktober 2016 #3879 Skrevet 19. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva synes dere om navnet Malene? Lurer på å kombinere det med Andrea, og la henne hete Malene Andrea. Hva synes dere, med eller uten andrenavn? Anonymkode: 6844c...a10 Jeg er enig med de over. Andrea Malene flyter finere. Men det er ikke så verst slik du vil ha det heller egentlig fine navn, fin kombinasjon
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2016 #3880 Skrevet 20. oktober 2016 På 18.10.2016 den 1.04, AnonymBruker skrev: Tror vi har bestemt oss for Nathalie og Liam. Sånn at vi er gardert i alle tilfeller (utenom tvillinger med samme kjønn ) Hva synes dere? Anonymkode: 19291...d59 Dette tenker jeg på som veldig typisk "unge mødre"-navn, i samme gate som Michelle/Melody/Angelica. Føler det er veldig mange 3-6 åringer som heter dette nå. Anonymkode: c3586...975 1
Fremhevede innlegg