Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke dette er helt riktig. Sofia og Sofie er jo på verdenstoppen i populære navn! Og Lucas er også på navnetoppen i Norge. Ingen av de er typiske unge mødre-navn spør du meg :P 

Anonymkode: e3231...815

Jeg nevnte ingenting om Sofia eller Sofie, men den overdrevne skrivemåten Sophia

Anonymkode: 0bee9...e44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 10. januar 2016 at 12.16, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om navnet Hugo? :)

Anonymkode: ba855...870

elsker Hugo! Men tror det er på topplistene i Sverige, så kommer vel hut etterhvert :( 

Endret av Puny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. januar 2016 at 23.12, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Anne? 

Anonymkode: ccbcb...4f4

litt intetsigende

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, carmabell skrev:

Hva synes dere om navnene under her? Jeg(20 ved fødsel) og samboer (24 ved fødsel) venter en liten en. Kjønn er ukjent ennå. Synes det er viktig at navnet er fint og ikke kjedelig, men samtidig så ønsker ingen av oss å ha et typisk unge mødre navn.

 

Maiken Louise
Olivia
Sophia/Sofia 
Linnea
Selma
Julia
Charlotte


Christer
Lucas
Felix
Ulrik

 

Blir det jente ønsker vi et dobbeltnavn begge to og enkeltnavn på gutt. Hva eventuelle navn nr 2 blir tar vi litt senere da vi synes førstenavnet er viktigst.

Jeg syns det er pene, klassiske navn. Elsker Sophia og Olivia, men med Selma foretrekker jeg faktisk Thelma. Louise syns jeg at jeg har hørt så mye, at det har blitt litt kjedelig for meg. Foretrekker heller Elouise eller Elouis. 

Alle de guttenavnene er pene, favoritten er vel Christer. Eller så vil jeg foreslå Eirik/Erik, Sondre, Thomas, Espen, Erlend og Karsten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å virkelig like navnet Asta, med et mellomnavn bak. For eksempel Asta Sophie, jeg syns det er kjempepent. Et navn jeg vil anbefale til dere som venter jentebaby :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sasandra skrev:

Har begynt å virkelig like navnet Asta, med et mellomnavn bak. For eksempel Asta Sophie, jeg syns det er kjempepent. Et navn jeg vil anbefale til dere som venter jentebaby :)

Kjenner ei som heter Asta - synes det er nydelig, og husker jeg var veldig misunnelig på navnet hennes! 

Anonymkode: 35563...c71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begynt å lure på om jeg kanskje liker det gammeldagse navnet Ellinor? Ikke at jeg skal ha noen flere barn, jeg bare lurer på hva andre synes av ren nysgjerrighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xavana skrev:

Jeg har begynt å lure på om jeg kanskje liker det gammeldagse navnet Ellinor? Ikke at jeg skal ha noen flere barn, jeg bare lurer på hva andre synes av ren nysgjerrighet.

Jeg synes Ellinor er nydelig! Både på liten og voksen dame!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎11‎.‎01‎.‎2016 at 22.15, Sasandra skrev:

Har begynt å fascineres av veldig gamle norske navn. Ikke de som 50 åringer har nå, som Bjørn, Berit, Pål etc. Men de som folk hadde mellom 1850 - 1930, så lurte på om dere vet om noen slike navn som ble brukt da men som få heter i dag? Kanskje navn som gamle slektninger het o.l.? :) 

Torstina, Ellinor, Oliana, Minna, Nelly, Ester, Aud, Ingeborg, Targjerd, Synnøve, Lovisa, Wilhelmina, Elevine, Berthe, Bergljot, Klara, Borghild, Alma, Haralda, Hjørdis, Aslaug.

Torstein, Tormod, Eugen, Evald, Emanuel, Armand, Bernhard, Gulbrand, Torkel.

Alle disse menneskene ble født mellom 1800 og 1930.

Anonymkode: ba912...6af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎10‎.‎01‎.‎2016 at 22.39, siljur skrev:

Er på utkikk etter både jente og guttenavn :) vil helst ikke ha dobbeltnavn, men om dere har noen skikkelig fine så er det bare å skrive :) vil ikke ha utrolig uvanlige navn 

Det er jo så mange, så det hadde vært fint om du presiserte til bedre hva slags navn du liker, men her er et lite utvalg:

Anine, Ellinor, Celine, Madeleine, Susanne, Marion, Hanne, Lotte, Isabell, Lillabell, Ronja, Cornelia, Ylva, Rebecca.

Thomas, Glenn, Torstein, Yngve, Ståle, Kenneth, Iver, Liam, Noa, Peter, Petter, Even, Dag, Philip, Albert.

Den ‎10‎.‎01‎.‎2016 at 22.54, AnonymBruker skrev:

Hvordan vil dere rangere disse guttenavnene?

August, Johannes, Theodor, Sigurd, Storm

Anonymkode: a15fe...6e4

Theodor, Sigurd, Storm, Johannes, August.

Den ‎11‎.‎01‎.‎2016 at 23.47, AnonymBruker skrev:

Står navnet Anne best alene eller med mellomnavn? 

Anonymkode: 542cf...a0f

Synes Anne er fryktelig kjedelig og intetsigende, og bør absolutt kombineres med noe annet. Har selv et barn med Anne som et av to fornavn (det var oppkalling, og ikke ment å brukes), og nå vil hun helst ikke ha det i det hele tatt.

Den ‎13‎.‎01‎.‎2016 at 15.44, Lumos skrev:

Hva synes dere om Iben (jente)? :) 

Synes det er et stygt navn, og at det brukes til både gutt og jente gjør det enda verre.

Den ‎25‎.‎01‎.‎2016 at 16.28, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Tiril? 

Anonymkode: 7d1eb...89c

Kjempefint!!!

Anonymkode: ba912...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎20‎.‎01‎.‎2016 at 9.32, Millimani skrev:

Helt greit med liker det bedre med K

Ikke førstevalget mitt, men synes likevel at navnet er ok

Anne gir meg både positive og negative assosiasjoner. Derfor synes jeg det kanskje er bedre med et navn etter Anne

Johann er helt ok. Ikke førstevalget mitt, men skulle jeg brukt det så ville jeg heller brukt det som mellomnavn. Vel jeg kjenner et par som har ei datter som heter Marie. Mammaen sier Marie, med trykk på i. Pappaen sier som regel Marrie, med trykk på r. Da jeg ble kjent med dem syntes jeg pappaens uttale var "idiotisk", men vennet meg til det etter hvert. 

haha, jeg er vant til at man sier Mariiie. Så da jeg vokste opp trodde jeg at min utgamle grandtante egentlig het Marje - for det var det det hørtes ut som :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Xavana skrev:

Jeg har begynt å lure på om jeg kanskje liker det gammeldagse navnet Ellinor? Ikke at jeg skal ha noen flere barn, jeg bare lurer på hva andre synes av ren nysgjerrighet.

Nå vet ikke vi hvilket kjønn det er enda, men om det er jente i magen skal hun hete Ellinor. Det er det vakreste navnet jeg vet om :rodmer: 

Anonymkode: e3231...815

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner ei som heter Asta - synes det er nydelig, og husker jeg var veldig misunnelig på navnet hennes! 

Anonymkode: 35563...c71

Blir helt feil for min del da vi har et datasystem på jobb som heter det :fnise: 

Anonymkode: e3231...815

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Torstina, Ellinor, Oliana, Minna, Nelly, Ester, Aud, Ingeborg, Targjerd, Synnøve, Lovisa, Wilhelmina, Elevine, Berthe, Bergljot, Klara, Borghild, Alma, Haralda, Hjørdis, Aslaug.

Torstein, Tormod, Eugen, Evald, Emanuel, Armand, Bernhard, Gulbrand, Torkel.

Alle disse menneskene ble født mellom 1800 og 1930.

Anonymkode: ba912...6af

Elsker faktisk Nelly, har gjort det kjempe lenge. Men tror de fleste syns det passer bedre for et dyr i Norge i dag.. Alma er også kjempefint! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, mathildea1 skrev:

Ingen? 🙈

Evelyn Mathilde, Evelyn Amalie, Evelyn Christine, Evelyn Oline, Evelyn Sofie, Evelyn Margrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, dreamerspalace skrev:

Evelyn Mathilde, Evelyn Amalie, Evelyn Christine, Evelyn Oline, Evelyn Sofie, Evelyn Margrethe

Tusen takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...