Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

13 timer siden, Gosa skrev:

Med utlandet mener du at det må funke på engelsk? Jon Michael, Jon Albert, Jon Olav, Jon Magnus...

Nå har jeg skrevet og tenkt "Jon" så mange ganger at det plutselig ble litt rart :fnise: Sånn har jeg det med mitt eget navn også, altså!

Burde kanskje skrive hvor det skal funke :D Skal kunne funke i Albania, så Michael kan funke, men vet ikke helt om jeg liker det :) 

Haha, ja. Jo mer man stirrer/skriver et navn jo rarere ser det ut 😂

Anonymkode: 15717...5d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.1.2016 at 16.39, AnonymBruker skrev:

Noen navn som passer med Jon? :) Vil ha to fornavn. Andre fornavn må kunne brukes i utlandet, da bf er utenlandsk. Setter pris på forslag!

Anonymkode: 15717...5d6

Jon Robert, Jon Erion, Jon Oliver, Jon Luan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.1.2016 at 16.39, AnonymBruker skrev:

Noen navn som passer med Jon? :) Vil ha to fornavn. Andre fornavn må kunne brukes i utlandet, da bf er utenlandsk. Setter pris på forslag!

Anonymkode: 15717...5d6

JON SNOW

Anonymkode: dbfa5...e48

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag! :) 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

JON SNOW

Anonymkode: dbfa5...e48

Blir nok det :fnise:

Anonymkode: 15717...5d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 11.1.2016 at 22.15, Sasandra skrev:

Har begynt å fascineres av veldig gamle norske navn. Ikke de som 50 åringer har nå, som Bjørn, Berit, Pål etc. Men de som folk hadde mellom 1850 - 1930, så lurte på om dere vet om noen slike navn som ble brukt da men som få heter i dag? Kanskje navn som gamle slektninger het o.l.? :) 

Jon Filip

Jon Elias

Jon Markus

Jon Oscar

Jon Alfred

Anonymkode: 15008...b0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.1.2016 at 16.39, AnonymBruker skrev:

Noen navn som passer med Jon? :) Vil ha to fornavn. Andre fornavn må kunne brukes i utlandet, da bf er utenlandsk. Setter pris på forslag!

Anonymkode: 15717...5d6

Jon fungerer da greit i utlandet, men kanskje helst med en h inni som John. Navn som  kan passe ved siden av er f.eks. Daniel, Philip, Michael, Christopher, Alexander, Tony

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. januar 2016 at 11.59, Millimani skrev:

Jon fungerer da greit i utlandet, men kanskje helst med en h inni som John. Navn som  kan passe ved siden av er f.eks. Daniel, Philip, Michael, Christopher, Alexander, Tony

Første min har et typisk norsk navn som ikke funker i utlandet, så da brukes bare det ene navnet :) Er oppkalling, så vil helst ha Jon :P Men takk for forslag, det skrives opp!

Anonymkode: 15717...5d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carmabell

Hva synes dere om navnene under her? Jeg(20 ved fødsel) og samboer (24 ved fødsel) venter en liten en. Kjønn er ukjent ennå. Synes det er viktig at navnet er fint og ikke kjedelig, men samtidig så ønsker ingen av oss å ha et typisk unge mødre navn.

 

Maiken Louise
Olivia
Sophia/Sofia 
Linnea
Selma
Julia
Charlotte


Christer
Lucas
Felix
Ulrik

 

Blir det jente ønsker vi et dobbeltnavn begge to og enkeltnavn på gutt. Hva eventuelle navn nr 2 blir tar vi litt senere da vi synes førstenavnet er viktigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle âme
4 timer siden, carmabell skrev:

Hva synes dere om navnene under her? Jeg(20 ved fødsel) og samboer (24 ved fødsel) venter en liten en. Kjønn er ukjent ennå. Synes det er viktig at navnet er fint og ikke kjedelig, men samtidig så ønsker ingen av oss å ha et typisk unge mødre navn.

 

Maiken Louise
Olivia
Sophia/Sofia 
Linnea
Selma
Julia
Charlotte


Christer
Lucas
Felix
Ulrik

 

Blir det jente ønsker vi et dobbeltnavn begge to og enkeltnavn på gutt. Hva eventuelle navn nr 2 blir tar vi litt senere da vi synes førstenavnet er viktigst.

Maiken Louise var jo veldig pent! Elsker navnet Maiken.

Av guttenavna er Ulrik pent og Christer okei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, carmabell skrev:

Hva synes dere om navnene under her? Jeg(20 ved fødsel) og samboer (24 ved fødsel) venter en liten en. Kjønn er ukjent ennå. Synes det er viktig at navnet er fint og ikke kjedelig, men samtidig så ønsker ingen av oss å ha et typisk unge mødre navn.

 

Maiken Louise
Olivia
Sophia/Sofia 
Linnea
Selma
Julia
Charlotte


Christer
Lucas
Felix
Ulrik

 

Blir det jente ønsker vi et dobbeltnavn begge to og enkeltnavn på gutt. Hva eventuelle navn nr 2 blir tar vi litt senere da vi synes førstenavnet er viktigst.

Om du vil unngå unge mødre navn burde Sophia, Linnea og Lucas utelates. Likte veldig godt Maiken men uten Louise.

Anonymkode: 0bee9...e44

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du vil unngå unge mødre navn burde Sophia, Linnea og Lucas utelates. Likte veldig godt Maiken men uten Louise.

Anonymkode: 0bee9...e44

Synes ikke dette er helt riktig. Sofia og Sofie er jo på verdenstoppen i populære navn! Og Lucas er også på navnetoppen i Norge. Ingen av de er typiske unge mødre-navn spør du meg :P 

Anonymkode: e3231...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva tenker dere om Harald? Fått litt blandede tilbakemeldinger irl. Han blir oppkalt etter en person som betydde mye for både mannen og meg. 

Ser selvfølgelig selv at det ikke er et typisk babynavn, men han skal jo tross alt(forhåpentligvis) være en voksen mann mesteparten av livet sitt.

Anonymkode: 7988e...240

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om Harald? Fått litt blandede tilbakemeldinger irl. Han blir oppkalt etter en person som betydde mye for både mannen og meg. 

Ser selvfølgelig selv at det ikke er et typisk babynavn, men han skal jo tross alt(forhåpentligvis) være en voksen mann mesteparten av livet sitt.

Anonymkode: 7988e...240

Veldig pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.1.2016 at 21.25, Betti skrev:
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om Harald? Fått litt blandede tilbakemeldinger irl. Han blir oppkalt etter en person som betydde mye for både mannen og meg. 

Ser selvfølgelig selv at det ikke er et typisk babynavn, men han skal jo tross alt(forhåpentligvis) være en voksen mann mesteparten av livet sitt.

Anonymkode: 7988e...240

Kan jeg bryte inn og spørre hva slags navn som passer til Kristoffer? Det heter førstemann 😊 

Ønsker veldig gjerne forslag til begge kjønn!

Harald er helt supert. Klinger veldig bra på alle våre dialekter, og funker i utlandet også. Absolutt er bra valg!

 

Det meste passer med Kristoffer- er jo ganske klassisk navn.

Kristian, William, Fillip og David var de første som slo meg:)

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om Harald? Fått litt blandede tilbakemeldinger irl. Han blir oppkalt etter en person som betydde mye for både mannen og meg. 

Ser selvfølgelig selv at det ikke er et typisk babynavn, men han skal jo tross alt(forhåpentligvis) være en voksen mann mesteparten av livet sitt.

Anonymkode: 7988e...240

Liker! Min oldefar het det. Men det gir meg mer assosiasjoner til kongen egentlig. Kongenavn har jo alltid vært fint spør du meg :) 

Anonymkode: e3231...815

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...