Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her lurer vi litt på Johannes hvis det blir gutt. Mannen min har lyst å kalle opp oldefaren sin som ble skutt under krigen.. Johannes er et fint navn synes jeg iallefall :)

Blir det jente så er Klara, Wilma og Nanna under sterk vurdering. 

Anonymkode: 62e3c...7eb

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den December 31, 2015 at 14.05, AnonymBruker skrev:

Her lurer vi litt på Johannes hvis det blir gutt. Mannen min har lyst å kalle opp oldefaren sin som ble skutt under krigen.. Johannes er et fint navn synes jeg iallefall :)

Blir det jente så er Klara, Wilma og Nanna under sterk vurdering. 

Anonymkode: 62e3c...7eb

Klara liker jeg godt selv også, men tror det er på vei opp nå, så kommer til å unngå det. Nanna er også flott!! Kjenner kun til én i Norge, men da jeg bodde i Danmark var det mange. Nanna var i norrøn mytologi kona til Balder, og var den mest trofaste av alle kvinner:-)

Skrevet
Den December 31, 2015 at 13.45, dreamerspalace skrev:

Rakel og Clara?

Synes Klara, men med K. 

• Liker 5
Skrevet
Den December 30, 2015 at 17.25, AnonymBruker skrev:

Tage? 

Anonymkode: ccbcb...4f4

Nei, og veldig dansk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 31. desember 2015 at 11.40, Ferny skrev:

Jeg kjenner én Halvor, og han er advokat. Litt statistikk herfra. :P

Jeg kjenner to, en professor i medisin, og en journalist :)

Anonymkode: 4b0a7...aef

• Liker 2
Skrevet
Den 31. desember 2015 at 13.45, dreamerspalace skrev:

Rakel og Clara?

Liker begge veldig veldig godt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stella?

Anonymkode: 6b72c...e96

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Den 30. desember 2015 at 17.25, AnonymBruker skrev:

Tage? 

Anonymkode: ccbcb...4f4

Liker det! :)

Den 30. desember 2015 at 20.09, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Sverre?

Anonymkode: b9816...e72

Kjempefint :)

Anonymkode: 62ad3...b8c

• Liker 1
Skrevet

Har forelsket meg i jentenavn som Vilje, Thalia, Nathalia, Iris og Milena.. Hva synes dere om de? 

Også irriterer det meg litt at Sophia er så utrolig populært, i og med at jeg elsker det.. men vil ikke at mitt eventuelle fremtidige barn skal behøve å være "Sophia P." e.l. 

Så elsker jeg guttenavnet Matheo, og er ganske bestemt på at min eventuelle fremtidige sønn skal hete det. 

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, Sasandra skrev:

Har forelsket meg i jentenavn som Vilje, Thalia, Nathalia, Iris og Milena.. Hva synes dere om de? 

Også irriterer det meg litt at Sophia er så utrolig populært, i og med at jeg elsker det.. men vil ikke at mitt eventuelle fremtidige barn skal behøve å være "Sophia P." e.l. 

Så elsker jeg guttenavnet Matheo, og er ganske bestemt på at min eventuelle fremtidige sønn skal hete det. 

Vilje, Nathalia og Iris var fine. Men Thalia var litt sært for meg. Milena tenkte jeg først var Melina feilstavet. Sophia er nydelig, men som du sier fryktelig vanlig. Men er det det navnet du elsker burde du gå for det likevel!

Matheo synes jeg er kjempefint, men klarer ikke å se det for meg på en voksen mann... 

• Liker 1
Skrevet

Hva syns dere om navnet Hugo? :)

Anonymkode: ba855...870

• Liker 2
Skrevet

Hugo merker jeg at jeg verken likte eller mislikte..helt ok. 

Hva synes dere om jentenavna Luna og Eva?

Anonymkode: a2af9...c5a

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, Bringebærjenta skrev:

Vilje, Nathalia og Iris var fine. Men Thalia var litt sært for meg. Milena tenkte jeg først var Melina feilstavet. Sophia er nydelig, men som du sier fryktelig vanlig. Men er det det navnet du elsker burde du gå for det likevel!

Matheo synes jeg er kjempefint, men klarer ikke å se det for meg på en voksen mann... 

Hva som passer for en voksen mann vil være helt annerledes i fremtiden når alle Leon'ene osv vokser opp til menn, for da vil det plutselig være et helt vanlig mannsnavn. 

Skrevet
8 timer siden, Sasandra skrev:

Elsker Vilje og Iris! 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om navnet Hugo? :)

Anonymkode: ba855...870

Syns faktisk det er litt kult! ;)

• Liker 1
Skrevet

Har dere noen gode forslag til et fint jentenavn som passer sammen med Rosa? Tenkte på å kalle opp etter min farmor som heter rosa, men da å bruke det som andre fornavn. Mannen liker Malin, men Malin Rosa passer ikke så godt sammen... 

Jenta i magen skulle hete Nova Olivia, men nå skal noen venner døpe sin jente Nova, så vi må finne på noe annet dessverre.

Skrevet
5 minutter siden, Tinuwiel skrev:

Har dere noen gode forslag til et fint jentenavn som passer sammen med Rosa? Tenkte på å kalle opp etter min farmor som heter rosa, men da å bruke det som andre fornavn. Mannen liker Malin, men Malin Rosa passer ikke så godt sammen... 

Jenta i magen skulle hete Nova Olivia, men nå skal noen venner døpe sin jente Nova, så vi må finne på noe annet dessverre.

Dere kan jo kalle barnet deres det dere hadde tenkt for det noen venner har valgt samme nanv.

Forslag til navn som passer med Rosa (jeg drister meg til å bruke med e-endig også- Rose)

• Anna-Rosa
  • Rose Marie
  • Rose-Sofie
  • Rosa/e Aurora
  • Rosa-Lill
  • Ann-Rosa
  • Rosa Emilie
  • Emmy-Rosa

var litt vanskslig det der...

Anonymkode: 6ad78...039

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, Tinuwiel skrev:

Rosa Maline eller Rosa Malene?

Anonymkode: 6022d...638

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, Tinuwiel skrev:

Rosa; Othilie, Bianca, Annabelle, Ovidia, Louise, Aurora, Aurelia, Vivienne, Linn/Lind/Lynn 

Går eventuelt an å kalle henne Rosalin/Rosalind/Rosalyn også bare kalle henne Rosa hvis dere vil det :) eller Rosalinda. Mange muligheter. 

Fine navn som ligner Nova: Saga, Lyra, Eira, Ava

Skrevet
Den 21. oktober 2015 at 21.23, Fireproof skrev:

Nei, hørast ut som ein feminin versjon av Nilen.

I mine ører høres det ut som et hundenavn, ellers minner det meg om nille. (butikken altså)

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Tinuwiel skrev:

Hva med Rosa Olivia? Det var fint :) Eller Rose Olivia. Ellers har jeg ingen forslag, dersom dere kun skal bruke ett navn i hverdagen, ikke begge, er det bare å velge det dere liker best :) 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...