Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ravn-Elisabeth. Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 2f19c...e5a

Er ikke Elisabeth et jentenavn??

:fnise:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen meninger om Oda, Mina, Johan eller Magnus da?

Anonymous poster hash: 2ceab...65f

Johan og Magnus er nydelige, Oda og Mina er jeg ikke så glad i.

Hva syns da KG om navnet Othelia? :)

Anonymous poster hash: bb090...4df

Jeg liker det ikke, synes det er klissete.

Hva synes dere om Konrad? Eller Ludvig?

(Fint hvis folk siterer når de svarer, for ellers blir denne tråden veldig forvirrende :) )

Anonymous poster hash: c7431...bf7

Er ikke så glad i disse navnene.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Det er pinlig av foreldrene, rett og slett.

Jeg er enig.

• Liker 1
Skrevet

Leser om alle navnene rundt her som er så populære, men ingen nevner Kristin. Jeg syns det er så fint, og det er det eneste navnet jeg og mannen har blitt enige om til lillesøster som kommer snart. Storesøster heter Astrid.

Hva syns dere om Kristin til en baby i dag, blir det veldig rart? Vi velger nok navnet uansett, men hadde vært interessant å høre noen meninger.

• Liker 1
Skrevet

Synes det bare er en fordel at det ikke er så mye i bruk i dag som det var for noen år siden. Navnet i seg selv er jo veldig fint! :)

Skrevet

Leser om alle navnene rundt her som er så populære, men ingen nevner Kristin. Jeg syns det er så fint, og det er det eneste navnet jeg og mannen har blitt enige om til lillesøster som kommer snart. Storesøster heter Astrid.

Hva syns dere om Kristin til en baby i dag, blir det veldig rart? Vi velger nok navnet uansett, men hadde vært interessant å høre noen meninger.

Synes Kristin og Astrid passer godt sammen:)

• Liker 1
Skrevet

Kristin og Astrid blir veldig fint^_^

Skrevet

For min del, som ikke kristen, er det uaktuelt og alle navn som er lignende. Men det er jo et helt normalt navn.

• Liker 2
Gjest Belle âme
Skrevet

Noen meninger om Oda, Mina, Johan eller Magnus da?

Anonymous poster hash: 2ceab...65f

Oda: et av de styggeste navnene eg veit om.

Mina: greit.

Johan: greit.

Magnus: det fineste navnet eg veit om!

Skrevet

For min del, som ikke kristen, er det uaktuelt og alle navn som er lignende. Men det er jo et helt normalt navn.

Dette er jeg helt enig i! Navn som Kristin, Kristine, Kristian osv er fine, men dessverre helt uaktuelle...

Skrevet

Hva syns dere om Emine og Emmeline?

Selv er mitt favorittnavn Nathaniel etter jeg i 2007 som 16 åring så på Gossip Girl, forelsket meg helt, og fant ut at DET skal mitt fremtidige barn hete. Men så tror jeg mange andre fjortisser på den tiden tenkte det samme, så nå har det blitt populært og et "unge-mødre"navn. Hjertesorg!

Anonymous poster hash: 09397...d79
Gjest Houdini
Skrevet

Selv er mitt favorittnavn Nathaniel etter jeg i 2007 som 16 åring så på Gossip Girl, forelsket meg helt, og fant ut at DET skal mitt fremtidige barn hete. Men så tror jeg mange andre fjortisser på den tiden tenkte det samme, så nå har det blitt populært og et "unge-mødre"navn. Hjertesorg!

LoL?

Gjest Houdini
Skrevet

LoL?

Egentlig får de navnene meg til å tenke på Twilight.

Skrevet

Emine er da ganske søtt.

Skrevet

Egentlig får de navnene meg til å tenke på Twilight.

Whaaat? Lol selv. Hvordan får du assosiasjoner med det fra Twilight? Er da ingen som heter det der?

Gjest Houdini
Skrevet

Whaaat? Lol selv. Hvordan får du assosiasjoner med det fra Twilight? Er da ingen som heter det der?

Han ene heter jo Emmet og så er det Renesmee. Får meg til å tenke på Twilight.

Gjest Houdini
Skrevet

Huff, er lei av disse pusekattnavnene. Vil tilbake til de sterke, harde, brå og barske navnene.

Skrevet

For meg er slike navn en del av min kristne historie, slekt og kultur selv om jeg ikke selv er kristen. Jeg går i kirken på julaften og slik ting, men gjør det mest fordi det er min families tradisjoner. Tror det gjelder veldig mange i Norge. For meg er derfor ikke Kristin, Kristine, Christian ... veldig kristne navn (styrer heller unna bibelske navn) men heller tradisjonsrike navn som har med vår kristne kultur å gjøre. Heter selv Christine uten at mine foreldre er særlig kristne. tenker jo ikke at noen som presenterer seg som Kristine eller Christine sikkert er kjempekristne...

Skrevet

Man er jo direkte oppkalt etter Jesus med de navnene, så for min del vitner det om enten dårskap eller god kristen tilhørighet. På lik linje som man ikke kaller barnet sitt Mohammed med mindre man har en sterk tilknytning til islam. Men hver sin smak. Har en søster som heter Christine og syns det er helt på trynet all den tid mine foreldre ikke er troende. Og det sa jeg fra om da de bestemte navn.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...