Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stakkars unge :(

Anonymous poster hash: 2d4cf...144

Synes ungen er heldig jeg, som får et så flott og tradisjonelt navn :) Liker ikke Tollef da..

Anonymous poster hash: 44549...0fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars unge :(

Anonymous poster hash: 2d4cf...144

Syntes å huske en tråd hvor det var noen som kalte barnet sitt Analie. Ekke så stakkars hvis han blir kalt en av de TS sier!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Synes alle er fine, men tror jeg liker Sveinung best.

Forslag i samme kategori:

Aslak

Amund

Vemund

Vebjørn

Torbjørn

Torstein

Torfinn

Torgeir

Tarjei

Sverre

Sigurd

Øystein

Øyvind

Håkon

Harald

Eirik

Olav

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Riskjeks

Huff, er lei av disse pusekattnavnene. Vil tilbake til de sterke, harde, brå og barske navnene.

Så enig!

Emine, Emmeline... Snork. Alle unger heter jo noe lignende det nå for tida. Søtt og svakt og puslete. Høres ikke ut som om man ønsker en sterk kvinne til datter i alle fall!

Når det gjelder Kristin og lignende navn, så er de mer tradisjonsnavn enn religiøse navn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Hva synes dere om:

Sari

Irja

Varja

Alva

Ingerlin

Irma

?

Anonymous poster hash: 2f19c...e5a

Høres litt finsk ut? Ikke at det er noe galt i det, men det er min assosiasjon til flere av navnene.

Sari er et klesplagg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine navn alle sammen, syns jeg. Men holder kanskje en liten knapp på Sveinung, fordi jeg syns det er så koselig. Tror jeg har noen gode forbindelser til det pga. lillebroren i barnetv-serien "To hus tett i tett" (hvis jeg husker riktig). Men kjenner også Tollef siden det er brukt i min familie tidligere. Liker disse to spesielt godt siden de er mer uvanlige enn Åsmund, og jeg har lett for å like gamle, lite brukte navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars unge :(

Anonymous poster hash: 2d4cf...144

Det som eventuelt gjør at han blir "stakkars unge" er idioter som ikke klarer å holde negativiteter i navnesmaken sin for seg selv :kjefte: Endret av fruBeist
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er slike navn en del av min kristne historie, slekt og kultur selv om jeg ikke selv er kristen. Jeg går i kirken på julaften og slik ting, men gjør det mest fordi det er min families tradisjoner. Tror det gjelder veldig mange i Norge. For meg er derfor ikke Kristin, Kristine, Christian ... veldig kristne navn (styrer heller unna bibelske navn) men heller tradisjonsrike navn som har med vår kristne kultur å gjøre. Heter selv Christine uten at mine foreldre er særlig kristne. tenker jo ikke at noen som presenterer seg som Kristine eller Christine sikkert er kjempekristne...

Jeg heter Stine og her har ingen vært kristne siden mine oldeforeldre (som jeg antar var det).. Det er jo et navn som kommer fra Kristine. Hvis man skal luke ut alle navn som har en bibelsk opprinnelse er det ganske mange norske "vanlige" navn som utelukkes.. Mulig jeg ikke har tenkt på det siden jeg er så langt i fra kristen som man kan bli :) Det er bare et navn for min del

Anonymous poster hash: 0fc3f...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns dere om Emine og Emmeline?

Selv er mitt favorittnavn Nathaniel etter jeg i 2007 som 16 åring så på Gossip Girl, forelsket meg helt, og fant ut at DET skal mitt fremtidige barn hete. Men så tror jeg mange andre fjortisser på den tiden tenkte det samme, så nå har det blitt populært og et "unge-mødre"navn. Hjertesorg!

Anonymous poster hash: 09397...d79

Jeg synes alle de navnene er forferdelige. Spesielt de to jentenavnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen meninger om Oda, Mina, Johan eller Magnus da?

Anonymous poster hash: 2ceab...65f

Min skal mest sannsynlig hete Mina, elsker det navnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns dere om Leah? Og nei, det er IKKE mitt forslag... Skal bare ha enda mer å slå i bordet med hvis det blir foreslått ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva syns dere om Leah? Og nei, det er IKKE mitt forslag... Skal bare ha enda mer å slå i bordet med hvis det blir foreslått ;)

Jeg liker det ikke ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...