Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bendik eller Aksel?

Anonymous poster hash: 92cd0...a52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker å kalle ungen for Lea/Leah dersom det blir en jente, hva synes dere om det? Med eller uten h?

:)

Skrevet

Tenker å kalle ungen for Lea/Leah dersom det blir en jente, hva synes dere om det? Med eller uten h?

:)

Jeg synes det er et grusomt navn uansett hvordan du staver det. Det er også veldig mye brukt de siste årene.

lea.gif?1425461425634leah.gif?1425461396168

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En av min samboers nærmeste kamerater har "tatt" guttenavnet vi skulle ha. Hadde dere valgt det navnet uansett?

Med mindre guttene skal gå på samme skole og kommer til å lele mye sammen (om dere feks ferierer sammen) så hadde jeg tatt navnet jeg også.

Hva blir aldersforskjellen og vil de gå på samme barnehage, brukere mannen og kompisen tid sammen, eller er dere vennepar der du og hans kjære er involvert?

Et vennepar av oss hadde vårt barns navn høyest på ønskelisten men de bor i en annen by, og barna blir i hvert sitt årskull.. Jeg sa at jeg har ikke noe i mot om de bruker navnet også. Og det mener jeg helt oppriktig.

Anonymous poster hash: 93145...09e

Skrevet

Jeg synes det er et grusomt navn uansett hvordan du staver det. Det er også veldig mye brukt de siste årene.

lea.gif?1425461425634leah.gif?1425461396168

Nåja, vi har ikke bestemt oss enda, og vi er tidlig i graviditeten :)

AnonymBruker
Skrevet

Nåja, vi har ikke bestemt oss enda, og vi er tidlig i graviditeten :)

Selv om noen ikke liker det og det er populært så må dere da likevel bruke det om det er et navn dere liker godt!:) ikke la dere påvirke for mye av andres meninger:)

Anonymous poster hash: 92cd0...a52

• Liker 2
Skrevet

Er det virkelig nødvendig å si at navn er grusomme? Lea/Leah er da langt ifra grusomt. Er så frekt å si det på den måten. Kan man ikke bare si at man ikke liker det eller at man ikke synes det er fint?

• Liker 5
Skrevet

Er det virkelig nødvendig å si at navn er grusomme? Lea/Leah er da langt ifra grusomt. Er så frekt å si det på den måten. Kan man ikke bare si at man ikke liker det eller at man ikke synes det er fint?

Jeg synes det er grusomt. "Jeg liker det ikke" er et mildere uttrykk, jeg synes virkelig Lea/Leah er grusomt. Jeg svarte ikke frekt på noen måte, BuddyBuggy spurte hva vi synes om navnet.

Skrevet

Synes Leah er et ok navn :)

Skrevet

Liker Lea best uten h :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvilket kjønn vi venter enda.. men elsker å brainstorme rundt navn! Er i utgangspunktet litt glad i oppkalling, men synes det er litt vanskelig å finne noe som passer til nåtiden.

Blandt mine oldeforeldre og besteforeldre har vi ; Hortensia, Olava, Margot, Edle, Martha, Ferdinand, Johannes, Ludvig, Arnvald, Edward, Isabella, Ragna og Mikal..

Har litt favoritt i Olava!

Anonymous poster hash: a2eee...17d
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvilket kjønn vi venter enda.. men elsker å brainstorme rundt navn! Er i utgangspunktet litt glad i oppkalling, men synes det er litt vanskelig å finne noe som passer til nåtiden.

Blandt mine oldeforeldre og besteforeldre har vi ; Hortensia, Olava, Margot, Edle, Martha, Ferdinand, Johannes, Ludvig, Arnvald, Edward, Isabella, Ragna og Mikal..

Uthevede er de eneste jeg likte fra den listen.

Anonymous poster hash: 46fb3...4f8

Gjest Belle âme
Skrevet

Arnvald var litt søtt på ein rar måte :P

Skrevet

Edvard med enkelt-v fungerer jo fint i dag :)

Skrevet

Liker Johannes, Ludvig, (Margot) og Isabella :)

Skrevet

Edvard(skikkelig mandig, det liker jeg) uttales uten d på slutten

Skrevet

Hei. Det er mange jentenavn jeg jar funnet som jeg liker. Men sliter med å finne guttenavn.

Da tenker jeg på internasjonale guttenavn som også funker bra på norsk. Har utenlandsk mann, så er ikke aktuelt med veldig typisk norske navn.

Og ikke navn som Liam, William, Lucas og sånn som ligger på navnetoppen helst... Noen forslag?

Jeg liker Henrik foreksempel, føler det kan fungere internasjonalt, men det passer ikke helt med mannens etternavn :PAnonymous poster hash: c5aeb...ba1

Edvard/Edward, Victor, Simon, Henry, Albert, Edvin, Elliot, Ludvig, Silas, Daniel, Theodor (Theo), Jacob
Skrevet

Vet ikke hvilket kjønn vi venter enda.. men elsker å brainstorme rundt navn! Er i utgangspunktet litt glad i oppkalling, men synes det er litt vanskelig å finne noe som passer til nåtiden.Blandt mine oldeforeldre og besteforeldre har vi ; Hortensia, Olava, Margot, Edle, Martha, Ferdinand, Johannes, Ludvig, Arnvald, Edward, Isabella, Ragna og Mikal.. Har litt favoritt i Olava! Anonymous poster hash: a2eee...17d

Likte flere av navnene! Favorittene er Edward (helst med enkel v) og Olava.

Likte egentlig alle guttenavnene, bortsett fra at det måtte ha vært Mikael, elle Mikal. Synes også Johannes er veldig fint! Ferdinand er uvant, men litt kult.

De øvrige jentenavnene likte jeg ikke så godt. Isabella er ok, veldig søtt, men jeg har gode assosiasjoner til navnet.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med Vidkun? Det skal min sønn hete.

Anonymous poster hash: 381df...23a

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...