Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Irriterer meg grønn over at engelske navn som William, Liam, Leah og Emma har blitt så himmla populær. Har elsket de navnene i 10+ år. Nå "må" jeg finne noe annet på grunn av alle som har stjålet favoritt-navnene mine og gjort de til et bannord nesten.



Anonymous poster hash: 3d317...f95
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Forslag til jentenavn som ikke er så lange og som ikke ha a-ending?

Helst et navn som ikke "alle" i Norge kjenner en som heter heller.

Gro, Guro, Gry, Astrid, Aud, Konstanse, Mie, Ine, Andrine, Tine, Trine, Åse, Anne, Emilie, Amalie, Kristin, Stine, Lise, Mari eller Katrin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forslag til jentenavn som ikke er så lange og som ikke ha a-ending?

Helst et navn som ikke "alle" i Norge kjenner en som heter heller.

Ane (Ann, Anne, Annie), Helle, Siri, Stine/Tine, Lise, Vilde, Helene, Eirin, Åse, Liv, Live, Mie.

Hvis du vil ha sjeldent: Urd, Guri, Une, Frøy, Eir, Elle,

Anonymous poster hash: be178...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg grønn over at engelske navn som William, Liam, Leah og Emma har blitt så himmla populær. Har elsket de navnene i 10+ år. Nå "må" jeg finne noe annet på grunn av alle som har stjålet favoritt-navnene mine og gjort de til et bannord nesten.

Anonymous poster hash: 3d317...f95

...og jeg fatter ikke hvordan William har havna på navnetoppen. Et av de styggeste navnene jeg vet om!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk bryr seg om hva som er populært. Skal jeg da la være å bruke et av mine favorittnavn og heller gå for noe jeg ikke liker bare fordi folk mener det er "oppbrukt"? Nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veritaserum

Jeg skjønner ikke hvorfor folk bryr seg om hva som er populært. Skal jeg da la være å bruke et av mine favorittnavn og heller gå for noe jeg ikke liker bare fordi folk mener det er "oppbrukt"? Nei.

Tenker det samme. Har lyst til å velge de navnene jeg vil. Har en god del guttenavn jeg elsker. Som William, Liam, Oliver, Scott og Sean.

Og mange rynker vell på nesa av de, men tenker.. fuck it, det er mitt barn, jeg bestemmer (er ikke gravid, men har planlagt navn siden jeg var lita haha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag! Liker navnet Live godt, men er et barn i familien som heter det, så ganske uaktuelt.

Ellers synes jeg Christel/Kristel og er fint, men tenker det blir for nært "kristelig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk bryr seg om hva som er populært. Skal jeg da la være å bruke et av mine favorittnavn og heller gå for noe jeg ikke liker bare fordi folk mener det er "oppbrukt"? Nei.

Jeg skjønner godt selv at man ikke ønsker å bruke navn som er på topp i samme periode. Synes det er forvirrende og teit når flere barn i samme klasse har samme navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irriterer meg grønn over at engelske navn som William, Liam, Leah og Emma har blitt så himmla populær. Har elsket de navnene i 10+ år. Nå "må" jeg finne noe annet på grunn av alle som har stjålet favoritt-navnene mine og gjort de til et bannord nesten.

Anonymous poster hash: 3d317...f95

Jeg hadde bestemt meg for William med en gang jeg fant ut det var gutt i magen. Jeg ble såå lei meg når jeg så det på topplisten. Men jeg brydde meg ikke og valgte det likevel etter mye frem og tilbake.

Har enda ikke møtt noen her jeg bor som heter William :) Og jeg oppfatter på folk rundt her som at det er sjeldent.

Anonymous poster hash: 0642b...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter en gutt og liker veldig godt navnet Abraham (vi er begge norske). Får dere veldig assosiasjoner med bibelen eller andre ting? Jeg har luftet navnet til to av mine venninner og kommentarene deres var "det var jo veldig bibelsk".

Hva synes dere?

Ellers er det jo et langt trestavelses-navn, men er egentlig ikke så klønete å utale likevel pga alle vokalene.

Anonymous poster hash: 03a6e...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi venter en gutt og liker veldig godt navnet Abraham (vi er begge norske). Får dere veldig assosiasjoner med bibelen eller andre ting? Jeg har luftet navnet til to av mine venninner og kommentarene deres var "det var jo veldig bibelsk".

Hva synes dere?

Ellers er det jo et langt trestavelses-navn, men er egentlig ikke så klønete å utale likevel pga alle vokalene.

Anonymous poster hash: 03a6e...40f

Jeg tenker også umiddelbart at foreldrene til et slikt barn nok er meget religiøse.

Anonymous poster hash: cc542...12c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter en gutt og liker veldig godt navnet Abraham (vi er begge norske). Får dere veldig assosiasjoner med bibelen eller andre ting? Jeg har luftet navnet til to av mine venninner og kommentarene deres var "det var jo veldig bibelsk".

Hva synes dere?

Ellers er det jo et langt trestavelses-navn, men er egentlig ikke så klønete å utale likevel pga alle vokalene.

Anonymous poster hash: 03a6e...40f

Jeg syns det er et kjempefint navn!! Go for it:)

Anonymous poster hash: 047e3...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter en gutt og liker veldig godt navnet Abraham (vi er begge norske). Får dere veldig assosiasjoner med bibelen eller andre ting? Jeg har luftet navnet til to av mine venninner og kommentarene deres var "det var jo veldig bibelsk".

Hva synes dere?

Ellers er det jo et langt trestavelses-navn, men er egentlig ikke så klønete å utale likevel pga alle vokalene.

Anonymous poster hash: 03a6e...40f

Abraham er et fint navn. Det er da ikke så mye mer bibelsk enn f.eks. Lukas, og Lukas er jo veldig populært i disse dager :) Noa, Markus og Johannes er jo også bibelske guttenavn som er mye brukt i Norge i dag. For å ha nevnt noen flere. Men gå for Abraham, om dere ønsker det, det kan bare være opp til dere selv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abraham er et fint navn. Det er da ikke så mye mer bibelsk enn f.eks. Lukas, og Lukas er jo veldig populært i disse dager :) Noa, Markus og Johannes er jo også bibelske guttenavn som er mye brukt i Norge i dag. For å ha nevnt noen flere. Men gå for Abraham, om dere ønsker det, det kan bare være opp til dere selv :)

Tusen takk for svar Millimani og dere to Ab'ere. Er det flere som kan gi et par kommentarer til på dette? Hittil er det liksom "fire mot fire" inkl meg og mannen.

Anonymous poster hash: 03a6e...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...