Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker også at foreldrene til Abrahan er dypt religiøse.

Anonymous poster hash: 2c074...795

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva synes dere om:

- Celeste (uttales uten e'en på slutten).

- Evelina

- Carmine

- Alice Victoria (uttales Alise)



Anonymous poster hash: 2c4a1...9d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Hva synes dere om:

- Celeste (uttales uten e'en på slutten).

- Evelina

- Carmine

- Alice Victoria (uttales Alise)

Anonymous poster hash: 2c4a1...9d2

Alice Victoria er det einaste som går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om:

- Celeste (uttales uten e'en på slutten).

- Evelina

- Carmine

- Alice Victoria (uttales Alise)

Anonymous poster hash: 2c4a1...9d2

Er ikke fan av noen av disse.

Anonymous poster hash: cc542...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter en gutt og liker veldig godt navnet Abraham (vi er begge norske). Får dere veldig assosiasjoner med bibelen eller andre ting? Jeg har luftet navnet til to av mine venninner og kommentarene deres var "det var jo veldig bibelsk".
Hva synes dere?
Ellers er det jo et langt trestavelses-navn, men er egentlig ikke så klønete å utale likevel pga alle vokalene.

Anonymous poster hash: 03a6e...40f

Det er i og for seg et pent navn, men det er veldig bibelsk. Nesten mer problematisk er det at jeg synes det er veldig "mandig". Jeg ser liksom for meg en stor, mørkhåret, svært hårete mann når jeg hører det navnet. Vi pleier egentlig å ha motsatt problem i denne tråden, men slik er det altså :fnise:

Hva synes dere om:

- Celeste (uttales uten e'en på slutten).

- Evelina

- Carmine

- Alice Victoria (uttales Alise)



Anonymous poster hash: 2c4a1...9d2

Grusomme navn. Hvis du skal uttale det Alise, hvorfor ikke skrive Alise? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om:

- Celeste (uttales uten e'en på slutten).

- Evelina

- Carmine

- Alice Victoria (uttales Alise)

Anonymous poster hash: 2c4a1...9d2

Evelina er litt fint. Liker ikke de andre...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva synes dere om: - Celeste (uttales uten e'en på slutten).- Evelina- Carmine- Alice Victoria (uttales Alise) Anonymous poster hash: 2c4a1...9d2

Jeg ville foretrukket

-Celine (Celeste er ok hvis dere har fransk tilknytning)

-Eva

-Carmen

-Viktoria/Victoria

-Alise/Alice (ikke dobbeltnavn)

Anonymous poster hash: be178...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en interessant diskusjon om hva folk forbinder med forskjellige navn i dag. Så da lurer jeg på, hvilke navn får dere til å tenke i retning sterk, trygg, suksessfull, godt likt? Eller, som ble tema i lunsjen i dag, hva får dere til å tenke "statsministerkandidat"? :fnise:



Anonymous poster hash: cc542...12c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Millimani og dere to Ab'ere. Er det flere som kan gi et par kommentarer til på dette? Hittil er det liksom "fire mot fire" inkl meg og mannen.

Anonymous poster hash: 03a6e...40f

Abraham er fint! Mandig og stødig navn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Vi venter en gutt og liker veldig godt navnet Abraham (vi er begge norske). Får dere veldig assosiasjoner med bibelen eller andre ting? Jeg har luftet navnet til to av mine venninner og kommentarene deres var "det var jo veldig bibelsk".

Hva synes dere?

Ellers er det jo et langt trestavelses-navn, men er egentlig ikke så klønete å utale likevel pga alle vokalene.

Anonymous poster hash: 03a6e...40f

Tenker på presidenten i USA. Veldig rart navn, og eg liker det, men hater det likevel. Tenker ingen kan heite noke sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Hadde en interessant diskusjon om hva folk forbinder med forskjellige navn i dag. Så da lurer jeg på, hvilke navn får dere til å tenke i retning sterk, trygg, suksessfull, godt likt? Eller, som ble tema i lunsjen i dag, hva får dere til å tenke "statsministerkandidat"? :fnise:

Anonymous poster hash: cc542...12c

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en interessant diskusjon om hva folk forbinder med forskjellige navn i dag. Så da lurer jeg på, hvilke navn får dere til å tenke i retning sterk, trygg, suksessfull, godt likt? Eller, som ble tema i lunsjen i dag, hva får dere til å tenke "statsministerkandidat"? :fnise:Anonymous poster hash: cc542...12c

Axel/Aksel og Elisabeth for eksempel. Både Tord og Fredrik, Mari og Hannah kan bli statsminister, men aldri Liam og Sienna. Luna Arwen = nei. Lina Eva = ja.

Anonymous poster hash: be178...cbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brud3813

Hadde en interessant diskusjon om hva folk forbinder med forskjellige navn i dag. Så da lurer jeg på, hvilke navn får dere til å tenke i retning sterk, trygg, suksessfull, godt likt? Eller, som ble tema i lunsjen i dag, hva får dere til å tenke "statsministerkandidat"? :fnise:

Anonymous poster hash: cc542...12c

Jeg synes mange kongelige navn er trygge og statsministervennlige. Håkon, Kristian, Viktoria og Elisabeth, for eksempel.

Men jeg klarer ikke å se for meg at Leander eller Maximilian ville fått min stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har tips til fine jente navn som starter på M med et mellom navn (som Mia Tia, bare noe bedre, hehe) Trenger litt input kjenner jeg

Anonymous poster hash: e988d...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede bestemt navnene til våre "fremtidige" barn. Hehe! Elsker å planlegge! Vi har nå en datter på 6 måneder, og hun heter Leah Isabella. Vi er superfornøyd med navnet. Faren er adpotert fra Columbia (der Isabella er veldig populært) det var derfor viktig for han å ha et navn der fra. Vi vil at alle barna våre skal begynne på L, derfor ble det Leah.

Hva syns dere om navnet: Leah Isabella?

Mvh ung mamma (17)

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til fine jente navn som starter på M med et mellom navn (som Mia Tia, bare noe bedre, hehe) Trenger litt input kjenner jeg

Anonymous poster hash: e988d...c96

Mathea Oliva

Mathea Celina

Milla Cornelia

Mille Sofie

Mvh ung mamma (17)

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Milla Serine

Mina Emilie

Maren Olea

Martine Sofie

Marikken Elisabeth

Maria Elise

Mari Aurelia

Mia Augusta



Anonymous poster hash: 047e3...655
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Vi har allerede bestemt navnene til våre "fremtidige" barn. Hehe! Elsker å planlegge! Vi har nå en datter på 6 måneder, og hun heter Leah Isabella. Vi er superfornøyd med navnet. Faren er adpotert fra Columbia (der Isabella er veldig populært) det var derfor viktig for han å ha et navn der fra. Vi vil at alle barna våre skal begynne på L, derfor ble det Leah.

Hva syns dere om navnet: Leah Isabella?

Mvh ung mamma (17)

Eg er ung sjølv, men det et veldig tydelig at du er ung :)

Virkelig hater begge navna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...