Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilke gutte/jentenavn passer med Vårin?

Anonymous poster hash: ed7cf...d1b

Guttenavnet birk og jentenavnet liv eller gro

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mathea Oliva

Mathea Celina

Milla Cornelia

Mille Sofie

Mvh ung mamma (17)

Så du skal ha ny baby Nathalie? 😊

Leah er jo såååå søt!

Anonymous poster hash: 1948b...877

AnonymBruker
Skrevet

Hva syns dere om disse navnene;

Alina

Eleah

Emilie

Wilma

Trenger hjelp til flere jentenavn ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Wilma er fint :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi har allerede bestemt navnene til våre "fremtidige" barn. Hehe! Elsker å planlegge! Vi har nå en datter på 6 måneder, og hun heter Leah Isabella. Vi er superfornøyd med navnet. Faren er adpotert fra Columbia (der Isabella er veldig populært) det var derfor viktig for han å ha et navn der fra. Vi vil at alle barna våre skal begynne på L, derfor ble det Leah.

Hva syns dere om navnet: Leah Isabella?

Mvh ung mamma (17)

Veldig søtt, veldig lite "statsministeraktig" (jf et annet sted i tråden). Datter min er bare ti år yngre enn deg, og hennes dukker heter slikt som Leah Isadora, Isabella, Bella, Amanda-Sofie, Celine-Charlotte osv.

Anonymous poster hash: be178...cbf

Skrevet

Hva syns dere om disse navnene;

Alina

Eleah

Emilie

Wilma

Trenger hjelp til flere jentenavn ☺️

Emilie og Wilma er greie. Alina liker jeg ikke. Eleah er krisenavn, etter min mening.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke assosiasjoner gir navnet Ellinor dere?

Liker det såå godt selv, men er litt usikker på om det er litt for rart/gammeldags.. Ønsker meninger :)

Anonymous poster hash: ba768...c2c

AnonymBruker
Skrevet

Liker det såå godt selv, men er litt usikker på om det er litt for rart/gammeldags.. Ønsker meninger :)

Liker det!

Anonymous poster hash: cc542...12c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en interessant diskusjon om hva folk forbinder med forskjellige navn i dag. Så da lurer jeg på, hvilke navn får dere til å tenke i retning sterk, trygg, suksessfull, godt likt? Eller, som ble tema i lunsjen i dag, hva får dere til å tenke "statsministerkandidat"? :fnise:

Anonymous poster hash: cc542...12c

Astrid

Gunhild

Åse/Åsa

Siv/Liv

Marit

Ragnhild

Anna

Jorun(n) / Norun(n)

Håkon

Vegarf

Gard

Bjørn(ar)

Alf

Arne

Sverre

Sigurd

Konrad

Mathias

.. Mye viking-og middelalder.. Men de føles solide, rotnorske, staute og trygge. Også synes jeg de nevnte er pene. Også inad, men mindre pent:

Unni

Signe

Kåre

Olav(f)

Aslaug

Borghild

Borgny

Steinar

Anonymous poster hash: 93145...09e

AnonymBruker
Skrevet

Liker det ikke. Hadde en lærer på skolen som het det. Det har ødelagt navnet for min del dessverre!

Skrevet

Knallfint! Liker også stavemåten Ellinore, ser litt ekstra feminint ut på papiret.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beatlessang ;)

AnonymBruker
Skrevet

Elsker det!! Min favoritt, men kan desverre ikke kalle noen datter for det pga. nær familie. Men det er nydelig! Akkurat passe gammelt og skjeldent, fin lengde, enkelt å skrive/uttale, kun gode assosiasjoner.

Anonymous poster hash: 047e3...655

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk til dere som har svart ang navnet Ellinor. Jeg liker det altså så godt selv.

Har også tenkt en del på Lilly (elsker det navnet) men ser at det er på vei inn mot navnetoppen og kjenner allerede ei i perifer vennekrets som nettopp har kalt jenta si det..

Er på jakt etter et søtt og enkelt navn med litt identitet i. - ikke alt for vanlig.

Ellinor

Lilly

Annika

Solveig

Disse leder :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke gutte/jentenavn passer med Vårin?Anonymous poster hash: ed7cf...d1b

Vårin og Solveig, Frøya, Embla, Gunhild, Sol, Solrun, Vera

Vårin og Tor, Eskil, Magnar, Aslak, Ask, Hauk

Vårin var et fint navn! :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Det er mange jentenavn jeg jar funnet som jeg liker. Men sliter med å finne guttenavn.

Da tenker jeg på internasjonale guttenavn som også funker bra på norsk. Har utenlandsk mann, så er ikke aktuelt med veldig typisk norske navn.

Og ikke navn som Liam, William, Lucas og sånn som ligger på navnetoppen helst... Noen forslag?

Jeg liker Henrik foreksempel, føler det kan fungere internasjonalt, men det passer ikke helt med mannens etternavn :P

Anonymous poster hash: c5aeb...ba1

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ingen assosiasjoner til det, men jeg synes det er et utrolig kjipt navn. Jeg gjesper omtrent bare jeg hører det. Men jeg vet jeg er i mindretall her, veldig mange er glad i det navnet :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Det er mange jentenavn jeg jar funnet som jeg liker. Men sliter med å finne guttenavn.

Da tenker jeg på internasjonale guttenavn som også funker bra på norsk. Har utenlandsk mann, så er ikke aktuelt med veldig typisk norske navn.

Og ikke navn som Liam, William, Lucas og sånn som ligger på navnetoppen helst... Noen forslag?

Jeg liker Henrik foreksempel, føler det kan fungere internasjonalt, men det passer ikke helt med mannens etternavn :P

Anonymous poster hash: c5aeb...ba1

Thomas/Tomas, Markus, Peter, Karl/Carl, Lars :)

Anonymous poster hash: 46fb3...4f8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Henrik foreksempel, føler det kan fungere internasjonalt, men det passer ikke helt med mannens etternavn :PAnonymous poster hash: c5aeb...ba1

Henrik er veldig fint. Hva med Oliver?

Anonymous poster hash: 3ebe5...8a2

Skrevet

En av min samboers nærmeste kamerater har "tatt" guttenavnet vi skulle ha. Hadde dere valgt det navnet uansett?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...