Gå til innhold

et lite kort fra bulgaria

Milo Minderbinder

Anbefalte innlegg

Heisann.

Vi er i Sofia og her er det enormt varmt. I neste uke skal vi en liten tur til Burgas, og vi har allerede vaert i Plovdiv og vi har sett det rett og slett majestetiske Rila-klosteret. Vi gifter oss paa nytt i fjell-landsbyen Kotel. Dette vil vaere en ortodox seremoni, og derfor maa jeg doepe meg.

Det er en utendoers pubb her nede, som heter noe i retning av Trestedet. Her er det faktisk mennesker som bor.........de bare tar seg en tur en gang i blant for aa faa skifte klaer og dusje. Det ser ut til at en av disse, en utrolig hyggelig og noe forfyllet filolog ved navn Nikolai, vil bli en slags ortodox gudfar for meg. Jeg har hatt hovne foetter som jeg har spist piller tatt eddikomslag paa for a bli kvitt. Det gaar bra med dem naa. Leiligheten vi leier er helt skjoenn - med utsikt over bygaardstak i det sentrale Sofia. Fetaost, oliven, gin, brandy, lokal mat. Det er saa varmt. I morgen kommer loennen min inn, og da skal vi slaa oss loes paa et helt spinnvillt lokalt marked, som selger alt fra hasselnoetter til interkontinentale atomraketter, med T-skjorter og fiskestenger i midten av skalaen.

Er litt soevnig na i varmen. Skal snart sprelle med taerne pa balkongen, med en iskald gin og tonic. Vi har planer om a kjoepe oss leilighet her, til sommerbruk.samt at vi har bestemt at vi skal ta med oss pensjonen her naar vi blir gamle..........det er deilig a ha funnet sitt sommerparadis.... :)

vennlig hilsen Milo, og hans M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som dere har funnet et flott paradis ja. Kos dere masse hils til Fru M :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...