Gå til innhold

Kan jeg kreve dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS, kunne du eventuelt også sagt fra at du har ordnet med hotellet slik at prisen ble vesentlig mye lavere, slik at foreldrene ikke skulle måtte gå ut med mye penger? I tillegg vil de forstå at du har gjort det du kan for dem (selv om dette ikke var noe du trengte å gjøre...).



Anonymous poster hash: ec7b0...4ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første, så tar det lang tid for en 7 åring å åpne 50 flasker. Var det ingen som lurte på hvor hun var?

For det andre, så har ingen andre enn personalet tilgang til kjøkkenet, og i alle fall lageret. Det skal også være låst. Og var ikke brusen inne på et kjølerom. Skummelt om en unge går inn der. Her skal hotellet selv betale. Om de nekter, så drar du på rema og kjøper inn 50 flaskr, det vil bli mye billigere for deg.



Anonymous poster hash: f95a1...863
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så tar det lang tid for en 7 åring å åpne 50 flasker. Var det ingen som lurte på hvor hun var?

For det andre, så har ingen andre enn personalet tilgang til kjøkkenet, og i alle fall lageret. Det skal også være låst. Og var ikke brusen inne på et kjølerom. Skummelt om en unge går inn der. Her skal hotellet selv betale. Om de nekter, så drar du på rema og kjøper inn 50 flaskr, det vil bli mye billigere for deg.

Anonymous poster hash: f95a1...863

Det er foreldrene (!) som burde passet på henne. Et kjølelager er ikke til en hver tid (hallo?!), og det står gjerne ikke en vakt og passer på at det ikke sniker seg inn barn.

Her er det FORELDRENE som har ansvaret, ærlig talt!

Eller du kanskje en av foreldrene, siden dj mener hotellet bør dekke dette? :fnise:

Anonymous poster hash: 8cc52...50c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er foreldrene (!) som burde passet på henne. Et kjølelager er ikke til en hver tid låst (hallo?!), og det står gjerne ikke en vakt og passer på at det ikke sniker seg inn barn.

Her er det FORELDRENE som har ansvaret, ærlig talt!

Eller du kanskje en av foreldrene, siden du mener hotellet bør dekke dette? :fnise:

Anonymous poster hash: 8cc52...50c

Rettet skrivefeil og manglende ord..

Anonymous poster hash: 8cc52...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes foreldrene skal betale for dette, eller at de selv snakker med hotellet dersom de mener hotellet skal ta regningen, siden de ikke sørget for å ha lageret lukket for andre enn dem som skulle bruke det.
Det er jo foreldrene som ha ansvaret for sitt barn, også i bryllup!
Hva gjør de om jenten sin klarer å knuse en vase i et middagsselskap? Bare ler det bort da også? Joda, slikt kan skje, man kan være uheldig. Men de fleste tilbyr vel å dekke den tapte vasen? Det blir jo det samme i dette tilfellet.
Virket jo heller ikke som om foreldrene passet så særlig mye på barnet sitt når de var der...Det tar faktisk en god stund å åpne 50flasker (hvertfall for et barn). Lurte de ikke på hvor barnet var blitt av?

Men må bare legge til: Dersom faktisk alle i utgangspunktet hadde tilgang til dette "drikke-lageret"...Så stod det vel gjerne alkohol der også? Det er isåfall uansvarlig fra hotellets side, dersom alkohol står tilgjengelig for barn. Hva om denne jenten hadde åpnet ølflasker/vinflasker og smakt/drukket (spyttet ut sikkert...men uansett)?

Endret av Luckiness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes foreldrene skal betale for dette, eller at de selv snakker med hotellet dersom de mener hotellet skal ta regningen, siden de ikke sørget for å ha lageret lukket for andre enn dem som skulle bruke det.

Det er jo foreldrene som ha ansvaret for sitt barn, også i bryllup!

Hva gjør de om jenten sin klarer å knuse en vase i et middagsselskap? Bare ler det bort da også? Joda, slikt kan skje, man kan være uheldig. Men de fleste tilbyr vel å dekke den tapte vasen? Det blir jo det samme i dette tilfellet.

Virket jo heller ikke som om foreldrene passet så særlig mye på barnet sitt når de var der...Det tar faktisk en god stund å åpne 50flasker (hvertfall for et barn). Lurte de ikke på hvor barnet var blitt av?

Men må bare legge til: Dersom faktisk alle i utgangspunktet hadde tilgang til dette "drikke-lageret"...Så stod det vel gjerne alkohol der også? Det er isåfall uansvarlig fra hotellets side, dersom alkohol står tilgjengelig for barn. Hva om denne jenten hadde åpnet ølflasker/vinflasker og smakt/drukket (spyttet ut sikkert...men uansett)?

Jeg har jobbet som servitør, og lageret var langt inne på kjøkkenet. Det var ikke låst ved servering, da hver servitør ikke kan ha egen nøkkel og låse opp/igjen hele tiden...

De kan heller ikke ha en vakt der..

Dette er ene og alene foreldrene sitt ansvar, og det er tydelig at de ikke har brydd seg om å følge med påvirke barnet er.

Hvis man er i matbutikken et det foreldrene sitt ansvar at barnet ikke åpner flasker, spiser ting osv selv om det står tilgjengelig!

Anonymous poster hash: 8cc52...50c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som servitør, og lageret var langt inne på kjøkkenet. Det var ikke låst ved servering, da hver servitør ikke kan ha egen nøkkel og låse opp/igjen hele tiden... OG DET ER FAKTISK IKKE ADGANG FOR GJESTER! Inkl barna til gjestene.

De kan heller ikke ha en vakt der..

Dette er ene og alene foreldrene sitt ansvar, og det er tydelig at de ikke har brydd seg om å følge med påvirke barnet er.

Hvis man er i matbutikken et det foreldrene sitt ansvar at barnet ikke åpner flasker, spiser ting osv selv om det står tilgjengelig!

Anonymous poster hash: 8cc52...50c

La til vesentlig info.

Anonymous poster hash: 8cc52...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang lignende typer konflikter tas opp på KG får jeg et ønske om at de urimelige leser tråden. De kunne trengt å lese hva nøytrale parter mener om den slags oppførsel.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart skal foreldrene betale! Det sier seg jo litt selv siden det er de sin unge.

Det er ikke deres feil at folk ikke klarer å passe på ungene sine. Dere skal selvfølgelig ikke dele regningen heller. Dette er de sitt ansvar og jeg hadde blitt flau om det var min datter som gjorde sånt.

Endret av smalls
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er i matbutikken et det foreldrene sitt ansvar at barnet ikke åpner flasker, spiser ting osv selv om det står tilgjengelig!

Anonymous poster hash: 8cc52...50c

Nemlig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur foreldre idag at det er alle andres ansvar å passe på ungene deres?

Anonymous poster hash: 6e578...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde lett sendt de regningen i posten med samvittighet ;)

De burde vært flaue og unnskyldt seg med det samme. Deres barn, deres ansvar!

Anonymous poster hash: 979f9...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette vært mitt barn som hadde gjort dette, så hadde jeg gjort opp for meg. Sånn jeg ser det så er det verken deres feil eller foreldrenes feil, men det mest høflige på foreldrenes side er jo å betale for 50 flasker. Og kommentaren de kom med, var rett og slett for dum. Barn er barn ja, og barn kan finne på tull, men som foreldre har man et ansvar.

Jeg har barn og en gang så hadde en av dem gjort noe som fikk en økonomisk konsekvens for oss. Vi måtte ut med noen tusen kroner, men sånn er det. Vel, vi måtte jo ikke da, men vi valgte å gjøre det for det var det eneste riktige å gjøre.

Endret av Kittykat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS her.

Her kommer avslutningen, som dessverre ikke er veldig spennende.

Jeg fikk etter lang tid en SMS i retur, der de spurte om vi kunne gå med på at de betalte halvparten, og at vi så la saken bak oss og er ferdig med det. Jeg svarte at det er greit.

Jeg er ikke sikker på når høstferien er, men hørte fra mamma at de hadde snakket om hvordan de gledet seg til sydentur i høstferien. Da regner jeg i grunnen ikke med at oppførselen skyldes dårlig økonomi.

For øvrig til ikke jeg som har fortalt det videre til mamma, det har mormor gjort. Jeg mener at saken i utgangspunktet kun er mellom oss og disse foreldrene, og har derfor ikke snakket med andre om saken.

Til dere som lurer på om det var alkohol på samme lageret: Det kan jeg verken bekrefte eller avkrefte, det fikk jeg ikke med meg.

Beklager kjedelig slutt på saken :-)

Tusen takk til alle som har svart!

-TS

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene har fortalt at de hadde satt batnet i en sofa i en sofagruppe i et hjørne av lokalet. Hun skulle få sitte der med iPaden, fordi hun kjedet seg.

De trodde visst at hun satt stille der, og la ikke merke til at hun gikk tvers over lokalet og ut kjøkkenet/lageret.

-TS

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppdatering, TS! Det er alt for ofte vi ikke får vite hvordan det går i disse sakene. Det høres ut som dere kom frem til en løsning som gjør at dere kan gå videre. Når enden er god, osv. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...