Gå til innhold

Kan jeg kreve dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Generelt ville jeg tenkt at dette burde foreldrene betale, men at det kan være greit å foreslå at dere deler på det? Men jeg ville også sjekket ut hvordan denne jenta kom seg inn på lageret. Syns det hørtes rart ut at ingen ansatte har lagt merke til henne, tar jo litt tid for en syvåring å åpne 50 flasker. Har hotellet kanskje gjort en feil sånn at jenta kom seg inn dit eller var det lett å komme seg inn dit?

Hæ? Ikke del regningen... Foreldrene må lære å passe på ungen sin. De betaler hele summen.

Anonymous poster hash: ec7b0...4ee

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og Ts, med fare for å virke ekstremt snokete, kan du please oppdatere tråden om det skulle dukke opp noe mer? Slike tråder er alltid litt spennende men så forsvinner trådstarter som regel og man får ikke vite hvordan det gikk.

Ja, jeg har for mye fritid :P

Anonymous poster hash: 5110c...33e

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Ts, med fare for å virke ekstremt snokete, kan du please oppdatere tråden om det skulle dukke opp noe mer? Slike tråder er alltid litt spennende men så forsvinner trådstarter som regel og man får ikke vite hvordan det gikk.

Ja, jeg har for mye fritid :P

Anonymous poster hash: 5110c...33e

Hehe, jeg skal prøve å ikke glemme å skrive hvordan det går!

Tusen takk for tips folkens :-)

TS

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg skal prøve å ikke glemme å skrive hvordan det går!

Tusen takk for tips folkens :-)

TS

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

Hvis du snur på situasjonen. Hvordan tror du foreldrene hadde taklet det dersom det var deres bryllup, og din datter som gjorde noe slikt?

Anonymous poster hash: 55c66...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Kunne ikke falle meg inn å ikke betale hvis det var min unge! Men et spørsmål, en 7 åring burde vel vite at dette var galt? Eller er det for mye å be om? Uansett, såppas vet jeg at en på 7 år er nysgjerrig og utforsker mye så foreldrene burde passe på! De tenker sikkert at siden dere har betalt så mye kan dere vel betale litt til og.. Syntes de svarte veldig frekt! :dry:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Hvorfor skal hotellet gi deg innkjøpsprisen? Dere har avtalt at alle åpnede flasker skal betales. Enkelte steder koster en flaske brus nesten 50 kr så jeg synes dere allerede har fått en god pris.

Brus som er i omløp for salg står som regel i et kjøleskap på kjøkkenet. Jeg antar at det er dit jenten har kommet seg. Kokkene har mest sannsynlig gått hjem ved selskapets slutt og betjeningen er i ferd med å rydde. Det er vanligvis ikke nødvendig med vakthold for å forhindre uoppdragne unger i å gjøre idiotiske ting.

Jeg tviler sterkt på at hotellet vil ta risikoen med å sende retningen til dusteforeldrene, jeg ville ikke brukt energi på det. Men det er ingen tvil om at foreldrene må betale skaden forvoldt av sitt barn, så det er faktisk bare å sende dem en melding og be dem betale. Dersom de nekter dette vet du jo godt hva slags venner de er og kan unngå dem i fremtiden. Jeg hadde ikke giddet å kontakte dem for noe som helst slags mekling eller diskusjon, med den holdningen de utviser er det bare å formidle beløp og kontonummer og håpe på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært min unge ville jeg betalt det før jeg forlot festen dersom det hadde vært en mulighet.

Hvis ikke ville jeg helt klart ha ordnet opp i ettertid :-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal ikke du betale. Det blir som å si at brudeparet er ansvarlig for all skade forvoldt av fulle bryllupsgjester. Dette får foreldrene ta seg av selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal ikke du betale. Det blir som å si at brudeparet er ansvarlig for all skade forvoldt av fulle bryllupsgjester. Dette får foreldrene ta seg av selv.

Egentlig hadde jeg tenkt å skrive akkurat det samme som dette.

Dersom hun hadde gått inn og knust en masse glass hadde hotellet og ønsket å holde deg og ditt selskap ansvarlig, men foreldrene kunne da aldri ment at dette blir din utgift siden det var ditt bryllup?

Mulig jenten har fått vite at "brusen er gratis" og ikke sett koblingen med at det alltid er noen som betaler, men igjen mener jeg foreldrene står ansvarlig.

Du har ikke noen felles kjente som du kan høre hva synes om saken, slik at du har vært ute med din versjon og har noen på din side før disse foreldrene evt klager sin misnøye til andre?

Endret av ekkoet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del det treveis mellom dere, foreldrene og hotellet... da viser alle god vilje til å ordne opp og det ikke blir så dyrt. Hotellet er jo også kundevennlig på den måten. Så blir det en god historie å fortelle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Vi avtalte 27 kr flaska med hotellet. Så det er snakk om 1350 kr. Så det er jo ikke verdens undergang med beløpet i seg selv, men det irriterer meg litt å skulle betale det.

Jeg aner ikke hvordan jenta kom seg inn dit, eller hvordan foreldrene ikke reagerte på at hun var borte.

De gikk fra festen like etterpå. Jeg fikk derfor ikke avtalt noe annet i hui og hast enn at vi skulle snakke mer om det.

Med hotellet har jeg i utgangspunktet avtalt at de setter det på regningen med resten. Jeg kan jo høre med dem om muligheten for å få de flaskene til innkjøpspris, men tror egentlig vi fikk en veldig grei pris i utgangspunktet.

TSAnonymous poster hash: 96db2...8bc

Så dere skal liksom betale 1350 kr fordi noen ikke klarer å passe på ungen sin?! De er direkte frekke hvis de ikke gjør opp for seg!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg kreve at foreldrene hennes betaler det, eller er det frekt? Foreldrene hennes lo det bort der og da og sa at "slikt må man forvente med barn i bryllup".

Er det slik vi må forvente?

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

Dere bør kanskje legge dere på minne at slikt må dere forvente når dere inviterer familier hvor foreldrene føler at hva barna deres foretar seg får være andres problem...

De bør betale, hvis de ikke ser den selv etter at dere har snakket om det igjen og dere tydeliggjør deres forventninger om at de tar sitt ansvar, ville jeg betalt. Og tatt saken til etterretning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt ville jeg tenkt at dette burde foreldrene betale, men at det kan være greit å foreslå at dere deler på det? Men jeg ville også sjekket ut hvordan denne jenta kom seg inn på lageret. Syns det hørtes rart ut at ingen ansatte har lagt merke til henne, tar jo litt tid for en syvåring å åpne 50 flasker. Har hotellet kanskje gjort en feil sånn at jenta kom seg inn dit eller var det lett å komme seg inn dit?

Om så hotellet gjorde en feil sånn at jenta kom seg inn, så bør en 7 åring vite såpass at man ikke gjør sånn.. Ikke noe tvil om at foreldrene har et ansvar her. Fri barneoppdragelse dere! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir helt oppgitt på dine vegne TS! Såklart skal de betale! Og så får de ta en prat med jenta om hvordan hun kan tjene inn pengene som bruskorkene hun absolutt måtte ha kostet. Eller i det minste gi henne en sårt trengende forklaring på hvorfor man ikke bare kan ta seg til rette over alt.

Endret av Vevila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hæ? Ikke del regningen... Foreldrene må lære å passe på ungen sin. De betaler hele summen.

Anonymous poster hash: ec7b0...4ee

Jeg ville sett an hvor mye disse menneskene betød for meg, når de var invitert i bryllupet så er dere nære venner/familie. Jeg tror jeg ville betalt det selv, for å holde fred. Selv om jeg er helt enig i at det teknisk sett er deres ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene bør betale ja, er deres ansvar å ha kontroll på ungene sine, når de ikke klarer det å ungen ødelegger / tar eller hva det skulle være, så er det foreldrene som skal fikse opp i det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del det treveis mellom dere, foreldrene og hotellet... da viser alle god vilje til å ordne opp og det ikke blir så dyrt. Hotellet er jo også kundevennlig på den måten. Så blir det en god historie å fortelle. :)

Jeg tviler sterkt på at hotellet er villig til å ta en tredjedel av regningen. Jeg ville overhodet ikke gått med på en slik løsning dersom jeg hadde fått en slik forespørsel.

Anonymous poster hash: 3c737...980

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler sterkt på at hotellet er villig til å ta en tredjedel av regningen. Jeg ville overhodet ikke gått med på en slik løsning dersom jeg hadde fått en slik forespørsel.

Anonymous poster hash: 3c737...980

Hvorfor skal ikke foreldrene betale alt?

Jeg må innrømme at jeg hvertfall syns de skal betale alt, nettopp fordi de var så frekke og ikke tilbød seg.

Hadde de vært lei seg og tilbudt seg, så hadde jeg lett foreslått halvparten hver.

Anonymous poster hash: 8cc52...50c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...