Gå til innhold

Kan jeg kreve dette?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor skal ikke foreldrene betale alt?

Jeg må innrømme at jeg hvertfall syns de skal betale alt, nettopp fordi de var så frekke og ikke tilbød seg.

Hadde de vært lei seg og tilbudt seg, så hadde jeg lett foreslått halvparten hver.

Anonymous poster hash: 8cc52...50c

Siterte som du ser feil innlegg..

Skulle vært til coolaid (?) som forslo å dele i tre...

Anonymous poster hash: 8cc52...50c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppdatering:

1: Fakturaen fra hotellet er betalt. Tanken er/var å kreve det inn fra disse foreldrene selv, uten å blande inn hotellet. Foreldrene ville jeg truffet i morgen i en annen sammenheng uansett, så jeg tenkte å ta det opp da.

2: Så skjer følgende i dag: mora til jenta ringer. Hun er sint på meg. Mormor har nemlig snakket med henne, og sagt at hun måtte skjerpe seg og se til å betale for brusen. Jeg aner ikke hvordan mormor har hørt om det en gang. Jeg trodde det var bare jeg, min mann, disse foreldrene og hotellet som visste hva som skjedde. Og jeg har ikke sagt noe til noen (utenom KG da). Nå beskylder moren til jenta meg for å prøve å få familien vår til å bli imot henne. Hun nærmest ropte i telefonen at dette varuutrolig dårlig gjort av meg, og at jeg bare kunne tro at jeg ville få så mye som en krone etter dette.

Jeg klarte å holde meg rolig, sa at jeg ikke visste hvordan mormor vet om saken, og at det uansett ikke forandrer noe. Jeg sa at jeg forventet at de betalte, og at jeg vil sende henne en SMS med kontonummeret mitt.

Da vrir hun om til at jeg burde være litt hyggelig, de har jo tross alt hatt utgifter for å kunne komme i bryllupet. De måtte kjøre 15 min, gjennom en bom, betale parkering, kjøpe ny kjole til datteren OG gi gave. Og jeg forventer at bryllupet skal koste dem enda mer?

Jeg spør om det er noe hun ikke forteller meg. Har de det vanskelig økonomisk for tiden (for jeg kjenner dem ikke som gjerrige). Da bare ler hun, sier at hun har dårlig tid, og at vi får snakkes igjen i morgen.

Jeg vet ikke hva jeg skal tro! Er så forvirretnå at dedere aner ikke.

Hva tenker dere?

TS

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde sendt en melding med sum og kontonummer og bedt de betale innen en viss tid som du synes er greit.

Du har alt ditt på det rene. De skal betale for hva deres barn har gjort, ikke din skyld, og at de kom i bryllupet var deres avgjørelse og noe man pleier gjøre med glede. For noen idioter!!

• Liker 1
Skrevet

Etter den telefonsamtalen er det ingen tvil.

Foreldrene SKAL betale.

Send kontonummer og beløp, og ikke prat mer med vedkommende før det er betalt.

• Liker 6
Skrevet

Hun ble dramaqueen bare for å lure seg unna!

Anonymous poster hash: b8cb0...5d0
  • Liker 1
Skrevet

Følger ikke foreldrene med på hva ungen driver med? Ungen er deres ansvar så sant de ikke har barnevakt, og i det selskapet burde de hatt full kontroll på henne. Ingen tvil om at foreldrene må ta støyten her, og betale for de flaskene! Så frekke de foreldrene er nå da. Samtidig er det jo folk som jobber på hotellet, og kan ha øynene åpne når det sitter en unge og åpner et femtitalls flasker, men ja... Ansvaret ligger mest hos foreldrene! ...og en så uoppdragen 7 år gammel jentunge??? Samler på korker ja, men å gå fram på den måten der er jo totalt uakseptabelt! At dere skal betale 1350 kr for noe dere ikke er ansvarlige for, kan bare ikke gå an.

• Liker 2
Gjest Magdalene
Skrevet

Herlighet!

Hun burde jo være flau over seg selv! Selvsagt skal hun betale!

Jeg hadde sendt sms med kontonummer, sum, og sagt at det skal betales snarest.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det høres ut som moren her prøvde å finne en "gyldig grunn" til ikke å betale. Både feigt og smålig. Send henne kontonummer og beskjed om å betale.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes venninna di virker ufordragelig! Hun burde skamme seg!

Skrevet

Jeg har sendt henne kontonummer og brløo på SMS nå, og skrevet at jeg forventer at de gjør opp for seg. Er vanvittig spent på hva hun svarer, hva "neste trekk" blir!

Kjenner jeg er utrolig skuffet over disse menneskene.

TS

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

• Liker 4
Skrevet

Jeg forstår ikke helt. Det er jo ikke snakk om så mye penger. Hadde mitt barn gjort det hadde jeg betalt med en gang. Det er jo ikke snakk om gjerrighet en gang det er jo norsk lov verge til man er 18

Skrevet

Er det ikke sånn at man kan sende en "offisiell" regning og la den gå til inkasso om de ikke betaler? Sende en giro i rekommandert post f.eks.?

Anonymous poster hash: 7669f...2c8

Skrevet

Er det ikke sånn at man kan sende en "offisiell" regning og la den gå til inkasso om de ikke betaler? Sende en giro i rekommandert post f.eks.?

Anonymous poster hash: 7669f...2c8

For et så lite beløp, er det unødvendig å lage så mye styr utav det. Siden de var i bryllupet, regner jeg med TS og mannen ønsker å ha et forhold til de i fremtiden også.

De bør absolutt betale! Men jeg hadde ikke ofret vennskapet for et så lite beløp. Er de gift? Hvis de skal gifte seg i fremtiden, kan du jo si at gaven er brusen fra 2014 ;)

Anonymous poster hash: df781...7fe

• Liker 4
Skrevet

De bør absolutt betale! Men jeg hadde ikke ofret vennskapet for et så lite beløp. Er de gift? Hvis de skal gifte seg i fremtiden, kan du jo si at gaven er brusen fra 2014 ;)

Kjempesmart! Eller ta igjen med samme mynt; åpne en haug med flasker som måbetales for :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår virkelig ikke problemet til disse menneskene her, å betale for sin egen datters ugang er da vel helt vanlig. Å bli sint og skrike i telefonen gjør de bare tragiske, og er de villige til å ødelegge vennskap for noe sånn kan de vel egentlig bare ha det så godt...

• Liker 1
Skrevet

Det kan jo være at de er i en dyp økonomisk krise som de ikke ønsker å snakke om, og at de derfor reagerer litt rart på uventede utgifter??

Nå kjenner jeg selvsagt ikke forholdene, men om de strever med å holde fasaden og sånt, så kan kanskje dette føles som dråpen som får begeret til å renne over?

Dermed så dukker det opp litt irasjonell oppførsel.

Jeg forsvarer absolutt ikke disse folkene, leter bare etter en forklaring.

For alternativet er at de er blottet for normal folkeskikk.

• Liker 2
Skrevet

Herlighet, hold på ditt. I dette tilfelle er det definitivt ikke dere som skorter på de sosiale antennene.Sånt må man regne med? Hadde nå ungen vært fire år men en sjuåring burde virkelig vite bedre...

Skrevet

Jeg forstår ikke helt. Det er jo ikke snakk om så mye penger. Hadde mitt barn gjort det hadde jeg betalt med en gang. Det er jo ikke snakk om gjerrighet en gang det er jo norsk lov verge til man er 18

1350 kr er kanskje ikke så mye... Men det er kanskje mye for TS som nå har betalt noe h*n ikke skal betale, da dette ligger på foreldrene til det uoppdragne barnet. Men ja, hadde mitt barn gjort dette ville jeg betalt. Sure penger for meg, men et lite beløp for 50 flasker, og man skal jammen gjøre opp for seg når et barn har gjort noe sånt, om man så skal bruke av sparepengene til barnet

Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Hun ble dramaqueen bare for å lure seg unna!

Garantert!

Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Jeg har sendt henne kontonummer og brløo på SMS nå, og skrevet at jeg forventer at de gjør opp for seg. Er vanvittig spent på hva hun svarer, hva "neste trekk" blir!

Kjenner jeg er utrolig skuffet over disse menneskene.

TS

Flott!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...