Gå til innhold

Hva nå?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Har gått arbeidsledig i 1,5 år og nå har jeg fått et vikariat som kan strekke seg over lang tid på rådhuset på en liten plass i Hordaland og har vært kjempeheldig, men jobben i seg selv er dødskjedelig, men jeg har fått noe å gjøre og jeg får nå en ganske god lønn.

Noen har sagt at kommer du innen det kommuanle, svarer det seg å bli organisert, da stiller en sterkere når andre stillinger blir ledige, jeg har såvidt begynt, så jeg har ikke lyst til å gjøre det helt med en gang.

Ferien min gikk i vasken så nå drar min familie alene på ferie, men jeg blir hjemme og utfører jobben min og håper jo at jeg får være der en stund.

Noen som vet hva som er rett å gjøre i min situasjon.

Håper på svar.!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er jo vikar og ikke fast ansatt så slik jeg ser det må vel det beste være å "ligge litt lavt i terrenget" og bare oppføre seg hyggelig og prøve å gjøre en så god jobb som mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Du er jo vikar og ikke fast ansatt så slik jeg ser det må vel det beste være å "ligge litt lavt i terrenget" og bare oppføre seg hyggelig og prøve å gjøre en så god jobb som mulig ;)

Ja, du har rett og det gjør jeg jo. Men for å kanskje bli fast ansatt om en stund, vil jeg gjerne vite om det svarer seg å bli organisert når jeg har vært vikar en stund, for å slippe å bli kasta ut etter endt vikariat :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet må kommuner (alt offentlig) utlyse ledige faste stillinger. Vikariater trenger de ikke å lyse ut, der går det mer på kontakter. Ved utlystning av faste stillinger, er det klart at du vil ha en fordel som er innenfor systemet, de vet om deg, men de må likevel gå gjenom prosessen på vanlig måte. I kommuner er likevel en fagforeningsrepresentant med (jeg har ikke skjønt hvorfor, noen som vet??), og de vil jo selvsagt gjerne få ansatt noen av sine egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kommunene trenger ikke lyse ut ledig fast stilling, dersom de først har søkt etter vikar og skrevet i utlysningen at det er mulighet for fast ansettelse.

Skjønner ikke helt hvorfor du ikke vil organisere deg, tror ikke det blir sett negativt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...