Gå til innhold

Røyking og foreldre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Hvordan fortalte du dine foreldre at du hadde begynt å røyke?

(Og hvor gammel var du?)

Og når/ hvordan ble det "akseptert"?

Anonymous poster hash: 9606e...19f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma og de vet ikke at jeg røyker :) Det er det egentlig svært få som gjør... Jeg røyker aldri ute blant folk. Røyker bare i "smug", rett og slett fordi jeg ikke vil skuffe dem. Jeg har røyket fast i 2 år nå, og det fungerer veldig greit egentlig:) Den beste kosen er uansett å sette seg ned på balkongen å kose seg med en kopp kaffe og en røyk, helt alene, og bare nyte det!

• Liker 1
Skrevet

Jeg smugrøyket i nøyaktig 30 år, helt frem til jeg sluttet.

Anonymous poster hash: 76331...d3e
Skrevet

Jeg tror mine foreldre skjønte at jeg røyka før jeg fortalte det. Etter en hjemme-alenefest brant jeg merke i stuebordet med røyken. Jeg klarte ikke ljuge og si det var noen andre, så fortalte at det var min skyld.

Nå ferierøyker jeg kun, samme med min mann. Men hans foreldre vet det ikke enda vi begge er i 30-åra.

Skrevet

Smugrøyke i år uten at folk merker det? Du lurer ikke en ikkerøyker på lukten. Det lukter av klær,hud, hår

Anonymous poster hash: 98800...5b9
  • Liker 7
Skrevet

Smugrøyke i år uten at folk merker det? Du lurer ikke en ikkerøyker på lukten. Det lukter av klær,hud, hår

Anonymous poster hash: 98800...5b9

Enig. Jeg gjenkjenner umiddelbart en røyker. Helt ufyselig lukt som gjør meg så dårlig.

Hvorfor forteller dere det bare ikke? Synes dere det er flaut at dere gjør det? Hvis så, hvorfor slutter dere ikke?

Anonymous poster hash: 1904a...6f9

Skrevet

Jeg tror mine foreldre skjønte at jeg røyka før jeg fortalte det. Etter en hjemme-alenefest brant jeg merke i stuebordet med røyken. Jeg klarte ikke ljuge og si det var noen andre, så fortalte at det var min skyld.

Nå ferierøyker jeg kun, samme med min mann. Men hans foreldre vet det ikke enda vi begge er i 30-åra.

Okei, den hørtes litt kjip ut :/ Hvor gammel var du når det skjedde?

Hvordan tok de det at du røyka da? Hvordan ble den første røyken sammen med dine foreldre liksom?

Nå ferierøyker du bare ja, hvordan går det egentlig? Kutter du bare helt når du kommer hjem fra ferie uten problemer? Mye røyker du liksom når du er på ferie da?

Skrevet

Sa det heller aldri før de oppdaget de.

Hvordan tok de det når de oppdaget det da, og hvordan oppdaget de det?

Hvordan var den første røyken sammen med de liksom?

Skrevet

Fy å glad jeg er for at jeg klarte å slutte med den ekle uvanen der.....

Anonymous poster hash: ee069...2ac
  • Liker 2
Skrevet

Okei, den hørtes litt kjip ut :/ Hvor gammel var du når det skjedde?

Hvordan tok de det at du røyka da? Hvordan ble den første røyken sammen med dine foreldre liksom?

Nå ferierøyker du bare ja, hvordan går det egentlig? Kutter du bare helt når du kommer hjem fra ferie uten problemer? Mye røyker du liksom når du er på ferie da?

De kom ikke med så lang lekse egentlig. De fortalte at de ble skuffa, men ikke noe mer enn det. Min bror røyka også, så etter det føltes det naturlig å røyke sammen med han. Jeg var 18 år tror jeg, da jeg fortalte det. Har aldri røyka inne (utenom den hjemmefesten), så stod liksom aldri fysisk sammen med mamma og pappa og røyka.

Ferierøyking; ja, starter første dag i ferien, slutter siste dag i ferien. 10-15 røyk om dagen. Tilsammen tre-fire uker i året. Funker fint for meg.

Skrevet

De kom ikke med så lang lekse egentlig. De fortalte at de ble skuffa, men ikke noe mer enn det. Min bror røyka også, så etter det føltes det naturlig å røyke sammen med han. Jeg var 18 år tror jeg, da jeg fortalte det. Har aldri røyka inne (utenom den hjemmefesten), så stod liksom aldri fysisk sammen med mamma og pappa og røyka.

Ferierøyking; ja, starter første dag i ferien, slutter siste dag i ferien. 10-15 røyk om dagen. Tilsammen tre-fire uker i året. Funker fint for meg.

Okei :)

Hvor lenge røyket du da før du slutta og bare ferierøyket? Regner med du festrøyker også da? :P

Hvorfor røyker du 10-15 til dagen i ferien, når du kan slutte på dagen etter ferien? Kanskje fordi det er så utrolig godt med røyk? Får du aldri lyst på røyk ellers? :) Gleder du deg litt ekstra til ferien for da kan du røyke? hehe...

Skrevet

Jeg røyka fast fra jeg var 14-21 år.

Grunnen til at jeg røyker på ferie er jo at jeg synes det er så himla godt! Kan ha lyst på første dagen etter ferien, men ikke noe stort problem. Nå er det ikke ofte jeg fester lenger, men har tatt meg røyk i bryllup f.eks., og noen ganger ikke. Andre koser seg med et glass vin, jeg koser meg med en røyk.

Skrevet

Jeg røyka fast fra jeg var 14-21 år.

Grunnen til at jeg røyker på ferie er jo at jeg synes det er så himla godt! Kan ha lyst på første dagen etter ferien, men ikke noe stort problem. Nå er det ikke ofte jeg fester lenger, men har tatt meg røyk i bryllup f.eks., og noen ganger ikke. Andre koser seg med et glass vin, jeg koser meg med en røyk.

Oki. Hvor vanskelig var det å slutte da, og hvorfor slutta du?:)

Siden du synes det er så himla godt, hvorfor røyker du ikke mer enn når du er på ferie da?:P

Hvordan smaker/føles egentlig første røyken når ett år er godt og du kan tenne den første ferierøyken?:) Røyker du foran alle når du har ferie eller i "smug"/bare når du er hjemme? Hvordan gjør du det i forhold til barna(hvis du har noen)?

Skrevet

Kutt det ut før det er for sent.

Anonymous poster hash: 47797...180

• Liker 1
Skrevet

Når jeg var 13. Røyker fremdeles en god del 10 år senere.

Fikk ofte leksen "Jeg røykte ALDRI med mine foreldre (fordi de røykte ikke) og "Jeg hadde ALDRI tørt å røyke foran mine foreldre.." Nei så gå vekk da vel :P

Men nå røyker vi tritt å ofte sammen :)

Anonymous poster hash: b7105...542
Skrevet

Oki. Hvor vanskelig var det å slutte da, og hvorfor slutta du?:)

Siden du synes det er så himla godt, hvorfor røyker du ikke mer enn når du er på ferie da?:P

Hvordan smaker/føles egentlig første røyken når ett år er godt og du kan tenne den første ferierøyken?:) Røyker du foran alle når du har ferie eller i "smug"/bare når du er hjemme? Hvordan gjør du det i forhold til barna(hvis du har noen)?

Hvorfor jeg slutta og hvorfor jeg ikke røyker mer enn på ferie?? Fordi det er helsefarlig!

Angående det å slutte: for min egen del var det til sammenlikning 100 ganger vanskeligere å legge om kostholdet.

Jeg røyker åpent foran andre når jeg er på ferie ja. Jeg er voksen og har ikke problemer med å stå for mine valg, uansett hvor idiotiske de er ;)

• Liker 1
Skrevet

Herregud TS, røyking er ikke tøft og kult, det er flaut. Har du ikke fått med deg det?Du er ung, bruk energien din på å la være å røyke i stedet, hvorfor skal du absolutt røyke?

Anonymous poster hash: 150b8...946

• Liker 1
Skrevet

Er 40 år, har smugrøykt siden jeg var 20. Liker at det er i smug, for da begrenser det seg automatisk. Nå er det ikke mye det er snakk om, på ferieturer (med venninner, ikke familieferie) og på fest. Nå som jeg er småbarnsmor med a4-liv og alt består av hverdagsrutiner, er det for meg herlig å slippe all sunn fornuft og alt ansvar og bare være en ikke-mamma i et par dager, på storbyferie med venninner f.eks og, da synes jeg det gjør godt med en nostalgisk røyk i ny og ne.

Anonymous poster hash: 60a3a...376
Skrevet

Jeg begynte å røyke når jeg var 13. Min mor fikk vite det med en gang og min far et halvt år etterpå, det ble ikke noe diskusjon rundt det, da de ikke kunne si så mye siden de røykte selv, så da ble det jo til at jeg røykte når jeg var med min mor eller far og.

Sluttet å røyke da jeg ble gravid med lillegutt, da var jeg 27 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...