Scarlet Sax Skrevet 10. juli 2004 #1 Del Skrevet 10. juli 2004 Var et meget kjapt besøk hos frisøren igår som kostet meg den nette sum av kr. 450,-. Hva jeg gjorde? Jo, tok 3 (3!!) lyse striper (kr. 285,-) og lot frisøren blåse håret mitt tørt for kr. 165,-.... :o (jeg trodde faktisk det var gratis..inntil i går...følger tydeligvis ikke med jeg ) Kan noen for guds skyld rettferdiggjøre dette ovenfor lommeboken min please... :-? - er det noen frisører her inne som kan forklare de høye prisene? - legger til at både venninner og bekjente reagerer på samme måte om frisørpriser generelt. Jeg har råd til frisør, men det må da være lov å reagere på sånne bortimot latterlige priser... takknemlig for svar! -SSax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 10. juli 2004 #2 Del Skrevet 10. juli 2004 Det JEG lurer på, er hvorfor det er nesten dobbelt så dyrt å klippe meg med kort hår, som en mann.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scarlet Sax Skrevet 10. juli 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 10. juli 2004 yepp,enig, rimelig fascinerende!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Viva~ Skrevet 10. juli 2004 #4 Del Skrevet 10. juli 2004 Det var da ekstremt. Vet jo at det er dyrt å gå til frisøren, men har aldri betalt så mye som deg. Pleier å klippe meg helt vanlig, litt skrått fremme og stripe hele håret + vask og tørk, noe som kommer på ca 400 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scarlet Sax Skrevet 10. juli 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 10. juli 2004 i fjor en gang klippet og stripet jeg håret - kostet meg 1200,-. trodde jeg skulle dåne! du kan jo ikke akkurat si til frisøren at du vil omgjøre hele greiene hehe... 8) for et par mnd siden stripet jeg hele håret (har langt hår men likevel) pris: 800,-. ber aldri om føning bare så det er sagt... - lurer på hvordan prisene er ellers i landet (jeg bor i Bergen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scarlet Sax Skrevet 10. juli 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 10. juli 2004 stavanger next! du viva, er det vanlige priser? generelt i stavanger? - man skulle tro at jeg klippet meg hos såkalte "in-steder" som har ventelister, men det gjør jeg ikke altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scarlet Sax Skrevet 10. juli 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 10. juli 2004 både venner og kollegaer betaler omtrent like mye som jeg gjør - til og med de som har kort hår - kan jo være at prisene er generelt høyere her i Bergen..ikke vet jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Viva~ Skrevet 10. juli 2004 #8 Del Skrevet 10. juli 2004 Tror det generelt er litt dyrere, spesielt i stavanger sentrum. Har aldri klippet meg der, men var en runde og hørte på priser i fjor og da lå de fleste på et litt høyere prisnivå enn der jeg går. Bor 20 minutter utenfor byen jeg da, og her har jeg opplevd omtrent de samme prisene overalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rakel Skrevet 10. juli 2004 #9 Del Skrevet 10. juli 2004 Helt enig! Vanvittig dyrt å gå til frisøren. Moderne Design er jo et normalt, kjent sted over hele Norge. Betaler mellom 1200 (klipp + toning hårbunn) -1460 (klipp + striping) Helt rått når du må gå ca. annen hver måned. Gikk før på barokk. (Der fikk jeg vin og bailies mens hårfargen virket, forspiel før byen liksom) Skal nå på "Kick frisør" på mandag. Der koster det 580,- for kun klipp. Med føning.... ? ...aldri i livet!!! :veldigsur: Kjenner ei som kan gjøre det billig, men det blir nok ikke like fint, så da betaler jeg heller, (så dum som jeg er) *forfengelig* Lurer også på hvorfor det koster det samme å få 1-2 striper i håret som å stripe hele håret? Datteren min ønsket det, men det er visst ikke mulig. -"540 kr takk!" For en enkel stripe. Da får vi vel heller gjøre det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Viva~ Skrevet 10. juli 2004 #10 Del Skrevet 10. juli 2004 Det er jo ellers et greit alternativ å benytte seg av lærlinger eller elever, hvis man allikevel bare skal få gjort noe "enkelt" som klipp og striper. Modern Design har jo (iallfall her) alltid både lærlinger og elever som gjør jobben for en billig peng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rakel Skrevet 10. juli 2004 #11 Del Skrevet 10. juli 2004 Ja, det skal jeg benytte meg av til datteren min på 15. Takk for tipset. :D Hmm...Kanskje mannen min også kan benytte seg av det. Han vil jo helst kjøpe seg en klippemaskin, slik at han slipper å betale noe. Samme for ham, liksom.... Kan spare mye på dette, ja. Har du foresten hørt om det nye de har kommet med nå? Det er permanent sletting av håret med glans. Flere hadde prøvd dette på salongen, og resultatet ble kjempebra. Dette kunne jeg være prøvekanin for, men jeg tror jeg liker å ha litt fall også. Liker å variere, og med dette har du helt slett hår hele tiden. Faktisk helt til håret vokser ut igjen på nytt. Tror det kostet fra 1100-3000 kr. Alt etter hvor mye hår man har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. juli 2004 #12 Del Skrevet 10. juli 2004 Det JEG lurer på' date=' er hvorfor det er nesten dobbelt så dyrt å klippe meg med kort hår, som en mann....[/quote'] Ja, det har jeg også lurt på. Men det kommer kanskje av at kvinner som oftest klipper det i forskjellige frisyrer, mens det ikke er så nøye med menn og dermed mindre arbeid. Det er det eneste jeg kan tenke meg i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tusjen Skrevet 10. juli 2004 #13 Del Skrevet 10. juli 2004 Jeg går ikke til lærlinger. Har gjort det en gang og det var en gang for mye.. Det var en ung gutt og mens han holdt på å klippe meg fortalte han at han egentlig ikke ville bli frisør, men det var det eneste han kom inn på. Han brukte nesten 2 timer på å klippe tuppene på håret mitt og jeg hadde ikke hjerte til å gi f... og bare gå Sist jeg var hos frisøren betalte jeg kr 350,- for å klippe tuppene.. Jeg har langt hår som er klippet omtrent rett av.. Synes det er hårreisende :hår: tusjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 10. juli 2004 #14 Del Skrevet 10. juli 2004 Jeg pleier å betale 1200 for klipp og striper (langt hår) i Oslo. Det er på en vanlig salong, ikke en av trendsalongene i sentrum. Føn koster ekstra, men frisøren blåser det tørt gratis. Det er mye penger, men når det tar to-tre timer, er ikke timeprisen mer enn hva andre håndverkere tar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 10. juli 2004 #15 Del Skrevet 10. juli 2004 Jeg tror man får det man betaler for, rett og slett. Det koster å drive salong, lønnsutgifter, sende frisørene på kurs osv. Jeg vil heller gå til en frisør som er flink til å KLIPPE slik at jeg slipper å bruke så mye tid på håret i hverdagen. Hos min frisør koster vel dameklipp 480,- tror jeg. Jeg var hos frisøren i går, og betalte rundt 1100 for klipp og farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 11. juli 2004 #16 Del Skrevet 11. juli 2004 Tror Adam & Eva-kjeden tar samme pris for herre og dameklipp. (Vet at i hvertfall en av salongene gjør det.) De har funnet ut at det er minst like mye pes med herrer som damer. På den annen side, menn er ofte helt fornøyd med at du bruker skjeggtrimmeren på store deler av sveisen. Tror det tar en del kortere tid enn å klippe en damefrisyre med saks. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piarina Skrevet 11. juli 2004 #17 Del Skrevet 11. juli 2004 Det med ulik pris på herre og dame klipp ble nettopp kritisert av EU som urimelig forskjellsbehandling. Kommer et direktiv om det snart, så da må frisørene innføre lik pris. Ellers lurer jeg på om det med striper går på hvor mye farge de må blande opp. De opererer jo gjerne med to ulike priser, ettersom om man har langt hår eller kort hår som skal stripes. Eller var det farging forresten? Ikke godt å vite... Det beste syns jeg er når de spør om man vil ha balsam eller kur i håret midt i hårvasken, og sier ingenting om at det koster 150,-kr... Kunne kjøpt med seg en hel flaske istedenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 11. juli 2004 #18 Del Skrevet 11. juli 2004 Det beste syns jeg er når de spør om man vil ha balsam eller kur i håret midt i hårvasken, og sier ingenting om at det koster 150,-kr... Kunne kjøpt med seg en hel flaske istedenfor. Enig. Og om man sier nei, så føler jeg meg skikkelig uansvarlig som ikke tenker på håret mitt. Egentlig burde det ikke være lov å si slik uten å oppgi pris. Slik er det jo for andre yrker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 12. juli 2004 #19 Del Skrevet 12. juli 2004 Enig. Og om man sier nei, så føler jeg meg skikkelig uansvarlig som ikke tenker på håret mitt. Egentlig burde det ikke være lov å si slik uten å oppgi pris. Slik er det jo for andre yrker. Det er det faktisk ikke heller - frisører plikter å oppgi priser på lik linje med alle andre yrker... Om du blir "lurt" til å ta en kur så har du faktisk full rett til å klage. Jeg syns også det er dyrt, men når man ser på at frisøren bruker omtrent en time på å klippe og vaske meg så er ikke ca 350 (som jeg stort sett betaler) så ille... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 12. juli 2004 #20 Del Skrevet 12. juli 2004 Synes det er dyrt med frisør.. det er noe av grunnen til at jeg hadde langt hår lenge.. men.. siste runde betalte jeg 450,- for klipp, og 420,- for striping .. (med føning og alt "tilhørende).. Og ja .. det er mye penger .. men da brukte hun vel litt i underkant av to timer - til og fra .. for noe satt jeg jo med blekemiddel.. - og det er mitt valg. Jeg er så fornøyd med den klippen hun gjør at jeg heller betaler .. og gjør det litt sjeldnere .. enn å gå til en som er billigere .. men ikke på langt nær så god (har prøvd det også) De har prisliste på veggen .. så jeg vet hva jeg går til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå