Gå til innhold

Vivas World


~Viva~

Anbefalte innlegg

Var på sosialen i midten av uka, og fy faen det var slitsomt. Følte meg svært mistenkeliggjort og fikk følelsen av å bli kryssforhørt. Saksbehandleren min tvilte veldig på at jeg har søkt så mange jobber som jeg sa, og trodde åpenbart at jeg bare var ute etter å lene meg tilbake for en periode og snylte på staten. Yah, fucking right! 3 660 kroner i måneden får jeg, og jeg har bare søkt sosialhjelp to ganger. 3 660 kroner - 2 250 i husleie = 1 410 kroner til mat og regninger. Vi har ikke råd til å betale strømmen engang og har tre regninger fra Lyse liggende ubetalt. Og jeg blir så irritert når hun nekter å tro at jeg har søkt jobber men ikke fått noen treff, hun ba om kopier av søknader eldre enn de tre jeg hadde med, som alle var søknader jeg sendte etter at jeg fikk vite at jeg måtte vise de til sosialen. Enkelt og greit fordi jeg ikke tar vare på kopier av sendte søknader eller lagrer dem på PCen. Det syntes hun også var svært merkelig fordi ALLE LAGRER JO ALT DE SKRIVER PÅ PCEN. Mulig de gjør det, men ikke jeg. For jeg har søkt jobber. Så begynte hun å snakke om arbeidstrening, som vil si at en må jobbe hver dag i 10 måneder uten en krone mer enn det man får i sosialstønad. Jeg foreslo at jeg heller forsøker å finne en praksisplass gjennom arbeidskontoret og hun presterer å si at hun ikke trodde jeg ville gjøre det, for da hadde jeg gjort det allerede for lenge siden. Jeg har vært arbeidsledig siden Juni, kanskje burde jeg skaffet meg praksis før, men jeg synes det var litt utrolig at jeg hadde gjort meg fortjent til å bli så mistrodd bare for det. Til opplysning har ingen ved sosialkontoret eller arbeidskontoret informert meg om muligheten for betalt praksis gjennom aetat, det måtte jeg finne ut selv. Det som egentlig irriterte meg mest var at hun maste så mye om sambo. Hva han gjorde for å finne arbeid, hvor mange søknader han sendte i uka, hvorfor han ikke fortsatt er ansatt i ISS osv. Nå må jeg levere innn kopier av hans søknader også til sosialen for å få støtte. Hvorfor lurer jeg på. Han får dagpenger av aetat og betaler sin del av utgiftene med dem.

Nei, jeg tar ikke hjelpen fra staten som en selvfølge og rett jeg har, men jeg prøver virkelig å skaffe meg jobb og har vært hos arbeidskontoret og fått praksispapirer (en uke før sosialavtalen). Bare idag har jeg skrevet fire søknader. Som sagt er sosialkontoret et gode vi har i et godt land, men jeg følte meg veldig urettferdig sett på da jeg var der (mest på grunn av hele holdningen og ikke på grunn av det jeg har skrevet her.). JEG VIL HA JOBB!!!!

Fant endelig den perfekte sekretærstillingen å søke på idag,, første jeg har sett som faktisk har interessert meg etter at jeg ble ferdig med skolen. Håper jeg har en sjans. Har ellers søkt i dagligvarer og på bakeri/konditori der jeg spør om å få praksis hvis ikke annet drastisk har skjedd til tirsdag (liiiite trolig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Åh, jeg er så babysjuk!!! Leser i graviditetsdagbøker på KG og om nettene drømmer jeg alt fra at jeg er gravid med kattunger til at jeg føder trillinger. Jeg har snakket mye med sambo om fremtiden, og når begge gleder seg like mye til en gang å stifte familie så hjelper ikke det noe særlig heller. Men det blir nok en god stund til det blir aktuelt, først må vi få orden på økonomien.

Apropos drømmer- for noen netter siden drømte jeg at Fedon Lindberg opererte silikonpupper på meg helt gratis :o

Ellers er livet som "normalt". Kjeder meg veldig for tiden, trenger virkelig noe å gjøre. Vurderer til og med jobber som f.eks McDonalds, noe jeg egentlig aldri kunne tenke meg. Men alt er bedre enn å bare gå hjemme, og alt som er betalt er bedre enn å tigge penger av sosialen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk telefon i dag, om jobb!!! :danse:

Skal i "intervju" på Mandag. Skriver i klammer fordi det ikke er en annonsert stilling det er snakk om, er et renholdsfirma jeg sendte nettsøknad til for et par måneder siden, og tror derfor ikke de har ringt til mange folk så det er nok liten kamp om beinet. Burde være en ganske smal sak å bli ansatt som vaskekone.

Det er en "nødjobb", men det er en jobb og det er penger.

Uansett, får se hvordan det går, er jo ikke garantert noe enda...

Optimistisk helgehilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på legevakten pga magesmerter. Har hatt så vondt i magen om nettene de siste par ukene. Tok graviditetstest, testet for urinveisinfeksjon, han klemte litt på magen, ristet litt på livmora mi og eggstokkene, 257 kroner takk og ingen diagnose. What a rip-off! Blir vel liggende våken to timer i natt og da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting skjer! Endelig!

På Mandag var jeg i jobbintervju for renholdsfirmaet jeg skrev om i forrige innlegg. Jeg fikk jobb. Ble ansatt som vikar for syv uker foreløpig, med gode utsikter for mer. Det var i utgangspunktet snakk om helger og nattarbeid, så nok til å leve for er det ikke, men det er en begynnelse. Dessuten gikk det ikke mange dager før jeg fikk forespørsel om å ta et annet oppdrag enn avtalt da vi skrev kontrakten - så jeg har nå vasket de tre siste dagene på en skole, og har iallfall tjent 1500 kroner denne måneden.

Så for noen minutter siden fikk jeg telefon fra en grønnsaksbutikk der jeg søkte denne uken. Og der begynner jeg i morgen!

Så nå kan en si jeg er fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...