Gå til innhold

Vivas World


~Viva~

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jippi, jeg har blitt superaktiv bruker!! :hoppe: :hoppe:

Har vært på KG nesten i hele dag og skrevet over 80 innlegg :o Så har med andre ord ikke fått gjort noe annet i dag. Like greit, siden det regner ute :-( Vil at det skal bli sol så jeg kan bli brun og fin på den ekle hvite fiskebollekroppen min :-) Hadde forresten en pause midt på dagen, var hos mamma en tur og fiska litt i fryseren hennes siden den var så full :-) Fikk ikke fisk, men en indrefilet som vi skal ha til middag i morgen, noen pølser, koteletter og en pakke kjøttdeig (heldigvis var det ingen muskler der :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med ny dagbok :blomst:

Tid og innlegg flyr når det er regn ute :wink: har vært dårlig vær her i dag og.

Ha en fin lørdags-natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på en barneskole her i nærheten så gutta (sambo+en kompis+broren til sambo) fikk spille litt fotball på kunstgress mens jeg og dama til broren grilla og lekte. Det var herlig, for sola skinte også fikk jeg være skikkelig barnslig og hoppe og leke i sånn taubane for unger, klatre i klatrevegg og slenge meg rundt i lekestativ og sånn :-) Hehe.

Ellers kjørte jeg broren til sambo og dama til dyrlegen med katten deres. Viste seg at den hadde fått et dødelig, sjeldent (2-3 tilfeller pr år) virus. Urinblæra dens var så stor at den tok nesten hele magen og var rett før den sprakk, han hadde blødning i lungene, ødelagte nyrer og forsørret milt. Røntgenbildet var helt fucked up, kunne ikke se hjertet engang. Så trenger vel ikke si at det var game over for pus... :-( De ble veldig lei seg da, så det var litt ekkelt og trist å være med der... Skal få en ny katt av oss da- vi har liksom mer enn nok (12 stk)

Kattene våre går det bra med, men det er skrekkelig mange av dem da. Hadde tre hunnkatter i utgangspunktet, så har alle fått hvert sitt kull. Den første fikk 3, som nå er tre måneder, den andre to og den tredje fem. Akkurat nå er jeg litt redd for det tredje kullet fordi vi har ikke sett moren på to dager. Og de er bare to uker gamle... Siden de har kurven sin ute i garasjen er det mulig hun har vært og matet dem, men jeg tviler egentlig fordi de hylte hjerteskjærende av sult når jeg vekker dem... Håper ikke hun har blitt overkjørt eller noe for da vet jeg ikke hva vi skal gjøre :-(

Ja, det var en annen ting - fikk p-piller til de nevnte pusene idag så nå er det slutt på formeringen. Takk gud for det. Skjønne er de, men enda travlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å mate kattungene i går, men de var døde i dag tidlig allikevel :( I tillegg så fant vi moren i dag, hun var oppe på en gård her i nærheten- tydeligvis litt forvirret. Har antakelig fått et slag i hodet eller noe for hun hadde et sår i pannen også har hun blitt blind på det ene øyet. Var dritsulten og tynn. Stakkars :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tristeste er å tenke på hvordan de ungene må ha hatt det de siste dagene :( Skulle nok bare tatt livet av dem med en gang.

I dag stod jeg opp klokka 8, og dro i banken og på biblioteket. Der sitter jeg nå og skriver noen mailer for å få utsatt endel regninger, også skal jeg skrive en søknad og levere den på slakterbutikken her etterpå. De søker folk til alle stillinger etter sommeren nå, og selv om det ikke er drømmejobben akkurat så TRENGER jeg penger. Er smertelig klar over det her jeg sitter og glor på en haug inkassovarsler....

Etterpå skal jeg kjøre en venninne til polet også må jeg få solt meg litt for i dag er det nudelig vær :hoppe: :hoppe:

Starter på nytt med å slutte å røyke i dag. Det ble jo et heller mislykka forsøk sist, men i det minste så vet jeg jo nå at jeg kan hvis jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært kjempeflink til å trene denne uken. Har tatt styrkeøvelser hver dag, og har bevegd meg masse. På tirsdag var jeg og sambo med faren og stemoren hans på fottur på høg-jæren. Det var fint vær og skikkelig flott natur, jeg innså at det er første gang jeg har vært på en slik tur og faktisk nytt landskapet og luften rundt meg. Med andre ord må det ha vært noen år siden sist. Det var veldig kos, helt til vi på veien hjem støtte på en Flatcoated Retriver midt på stien, tilsynelatende uten eieren i nærheten. Da vi kom nærmere så vi at det lå en mann der som såvidt løftet på seg da han hørte oss. Viste seg å være en pensjonist som hadde vært ute og plukket bær også blitt så syk at han ikke greide å gå hjem. Vi fikk tak i kona hans og ringte legehelikopter siden vi et stykke ute i marka. Venta i nesten halvannen (!) time på hjelpen, og etterpå fikk vi et gratis måltid og drikke på overnattingssenteret som lå like ved. Igår fikk vi vite at mannen bare hadde blitt angrepet av ett eller annet virus, så det var jo ikke så alvorlig da. Men uansett- vi fikk en svææær bøtte (av femti liters type) med blåbær som takk (Som om noen hadde gjort det annerledes....)

Igår var jeg i 20 års dag hos en venninne. Moro det, masse folk og masse øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jippi, idag var det fint vær!!! Så jeg har solt meg, også dro jeg for å kjøre en venninne som bor ca ti min fra meg med bil. Tjener vel ca 300 kroner i uken på henne, for hun trenger meg alltid til å kjøre på butikken eller et eller annet. Ikke meg i mot at hun er lat :-) Så var vi hos en annen venninne av henne, som hadde fem helt nydelige blandingsvalper. Vet ikke hva de var blanding av, men var iallfall litt rottweiler i de. Og jeg elsker jo rottweilere. Uansett, jeg diskuterte det med sambo, og vi bestemte at vi ville ha en :-) Så var alle gitt bort :-( :-( Har så lyst på en hund til (sambos mor flytter hjem fra Spania i August, så da må vi gi fra oss den vi har, siden det var hennes i utgangspunktet).

Har begynt å laste ned filmer fra nettet. Vi pleier alltid å kjøpe en DVD når vi skal se film, men just nu har vi jo helt elendig råd. Så igår så vi The Day After Tomorrow og Scary Movie 3. Førstnevnte var bra, selv om den gjerne kunne sluttet annerledes mens sisnevnte var som forventet. Det hadde holdt med en scary movie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forresten ringte den kommende sjefen min meg i dag, og jeg skal jobbe på Gladmat-festivalen i Stavanger både Onsdag, Torsdag, Fredag, Lørdag og Søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg skikkelig sliten av å stå rett opp og ned i fire dager ja...! Men det har jo vært strålende vær da, så jeg har endelig begynt å få litt brunfarge. I dag er det også tropehett her i Stavanger området, orker nesten ikke være ute engang. Men nå skal jeg ikke klage- klager altfor mye på været til vanlig. Enten er det for varmt, for kaldt, for blåsete, for vått osv.

Endelig ser det ut som om økonomien begynner å falle på plass. Vi har vært skikkelig fattige en stund nå. Først måtte sambo vente 8 uker på dagpenger etter at han slutta i jobben, og da hopet regningene seg opp, og nå har jo ikke jeg hatt verken jobb eller studielån siden mai. Men nå får jeg heldigvis litt å gjøre fremover: Skal på en velvære-messe i Kristiansand i slutten av august (får 45% provisjon av alt jeg selger), snart begynner jeg enten i butikken eller lageret til firmaet hvor jeg jobber, pluss at jeg skal være modell på noen bilder de skal ta til hjemmesiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det regna, og det var herlig! Godt at den altfor tunge sommerlufta blir friska opp litt... Jeg og sambo har spilt fotball i hagen og ellers ikke gjort noenting. Lange sløve dager for tida gitt. Men fint det.

I dag morges var jeg på kontoret og fikk tatt et bilde som jeg skal ha hjemmesiden hvor mine kunder kan gå inn og kjøpe det de vil ha (og gi 45 % av alle pengene til meg :gni seg i hendene smiley:).

I går fikk vi gitt bort den ene grå kattungen med hvite labber. Fra kull nummer to. Han var litt betenkt ved å flytte, siden familien som fikk ham hadde fire unger i varierende størrelse, som ble litt vel nærgående for ham, men han bestemte seg til slutt for å bli med dem. Så nå er det bare vesle MM vi har igjen som trenger en ny eier. Leo og Lucy fra kull nummer en skal vi jo ha selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...