AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #21 Skrevet 19. september 2014 Egentlig er det litt interessant hvordan moderne, moderate tolkninger av islam og kristendom gjør at Muhammed og Paulus ikke lenger kvalifiserer til å være muslimer og kristne.Anonymous poster hash: 79938...f8b For en fordumming av debatten denne sammenligningen. Du sammenligner Paulus og Muhammed? Paulus blir selvfølgelig sett på som kristen. Og samme med Muhammed. Han er jo Islams opphavsmann. Men å sammenligne disse to er kunnskapsløst.Anonymous poster hash: 61d0d...6dd 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #22 Skrevet 19. september 2014 Mange påstår at IS egentlig ikke er muslimer, at de mistolker Koranen osv. Hva mener dere? Bør man slutte å kalle IS muslimer og heller kalle de noe annet? I så fall hva? "Ekstremister" som media bruker? Jeg synes ikke det er så dekkende. Anonymous poster hash: 2a71b...26f ISIS mener at de som ikke tenker som dem, ikke er muslimer. De som ikke støtter ISIS, mener at ISIS ikke er muslimer. Det eneste man kan slutte av det er at muslimer ikke eksisterer. Anonymous poster hash: 3938b...90d 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #23 Skrevet 19. september 2014 For en fordumming av debatten denne sammenligningen. Du sammenligner Paulus og Muhammed? Paulus blir selvfølgelig sett på som kristen. Og samme med Muhammed. Han er jo Islams opphavsmann. Men å sammenligne disse to er kunnskapsløst.Anonymous poster hash: 61d0d...6dd Hvor har du det fra at jeg sammenligner Paulus og Muhammed? Anonymous poster hash: 79938...f8b 2
Gjest Badabing Skrevet 19. september 2014 #24 Skrevet 19. september 2014 ISIS mener at de som ikke tenker som dem, ikke er muslimer. De som ikke støtter ISIS, mener at ISIS ikke er muslimer. Det eneste man kan slutte av det er at muslimer ikke eksisterer. Anonymous poster hash: 3938b...90d
Fotballgutt Skrevet 19. september 2014 #25 Skrevet 19. september 2014 Det viktigste for en muslim er å følge profetens eksempel. Noe det første muhammed gjorde var å gå til angrep på en stamme som var på handelsreise. Siden bare fortsatte det. Muhammed foretok det ene angrepet etter det andre. Flere ble massakrert, både arabere og jøder. Den arabiske halvøy,store deler av Asia og Nord-Afrika ble ikke muslimsk fordi muhammed sendte ut misjonærer. Disse områdene ble ble erobret med sverd. Muhammed gjorde det samme som Olav den hellige i Norge. Begge tvang folk til å underkaste seg den religionen de selv reprenterte. Alle andre religioner ble forbudt. De som nektet å underkaste seg ble drept. Så IS kan bare vise til profeten selv når de bruker vold. Det er forøvrig det samme noen islamske land gjør når de har en giftealder på jenter på 9 år. Det har de nettopp fordi de følger profetens eksempel. Profeten Muhammed giftet seg med en jente på 9 år. Det er også årsaken til at han av og til blir omtalt som pedofil. 2
Okapi Skrevet 19. september 2014 #26 Skrevet 19. september 2014 Det finnes ingen riktig islam, men dette slår begge veier. At moderate muslimer påstår ISIL ikke er muslimer er like urimelig som når sistenevnte påstår de er de eneste sanne sådanne. 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #27 Skrevet 19. september 2014 Hitler var liten av vekst. Ingen sier seg uenige i det. Anonymous poster hash: d0a8c...c1e Jo, jeg. Hitler var 1,73. Ellers enig. Isis er muslimer. Anonymous poster hash: 051b3...30d 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #28 Skrevet 19. september 2014 Det er jo en interessant diskusjon. Selv er jeg på den siden som hevder at alle som hevder å tilhøre en religion, skal få høre til den, så får de ta de teologiske debattene internt innenfor religionen. Forøvrig synes jeg det gir mening å kalle ISIL/ISIS/IS ekstremister og terrorister, for uavhengig av hvilken tro de bekjenner seg til, så er det de bedriver ren og skjær terrorisme som de knytter til religion, altså ekstremisme. Siden de i tillegg kjemper for politisk islam, så vil jeg mene at islamister heller ikke er et helt ueffent ord. Så ekstreme islamister er relativ fulldekkende. Anonymous poster hash: 5b4e0...bb4 2
jabx Skrevet 19. september 2014 #29 Skrevet 19. september 2014 Det viktigste spørsmålet burde være, hvis IS banker på døren vår i Norge, vil da moderate muslimer ta oss "vanntro" i forsvar, eller vil de slutte seg til IS? Det kommer vel an på om de er shia eller sunni. 1
jabx Skrevet 19. september 2014 #30 Skrevet 19. september 2014 Nei, Iran hevet den for noen år siden. http://en.wikipedia.org/wiki/Marriageable_age#Asia I følge denne linken er den 13 for jenter og 15 for gutter, fortsatt altfor ungt, men ikke så ille som 9 år. Ikke like ille... Jeg husker da en eller annen prøvde seg på å gradere voldtekter, siden vedkommende mente at ikke alle typer voldtekt var like alvorlige. Hoho, for et spetakkel det ble :D
Magnifique Skrevet 20. september 2014 #31 Skrevet 20. september 2014 (endret) Ryddet for avsporing og svart til dette. - Magnifique, mod. Endret 21. september 2014 av Magnifique
AnonymBruker Skrevet 20. september 2014 #32 Skrevet 20. september 2014 Javisst er de muslimer. Det er da ingen som sier at de som utførte korstogene ikke var kristne, eller? Anonymous poster hash: af882...b87
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå