Gå til innhold

Hvor skal kjøkkenet stå ?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva ville du ha gjort om du kunne velge å ha kjøkkenet

som et allrom på 37 kvadrat. Da kommer spisestue og salong i samme rom, ELLER...kjøkken i et avlangt rom på 18 kvadrat. Da blir det plass til et lite spisebord i tillegg.

Om jeg går for den første løsningen blir det en en liten tv stue på stue 2.

Det er en halv etage mellom de to stuene med et rekkverk som skille.

Hilsen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt vanskelig når man ikke ser det.

Hva tror du er det lureste og mest praktiske? Er det mange som bor der og som kommer til å benytte seg av et eventuelt allrom eller er det beste og skille litt på rommene? Tenker på støy fra andre osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det blir bare et skille på 4 trappetrinn uansett hvor jeg plasserer det...,men om jeg velger den minste stuen blir det mer et eget rom.

Grunnen til at jeg lurer er at jeg synes vi alltid er på kjøkkenet , og derfor kunne være lurt med allrom.

Det vil også være en lettere jobb med røropplegget.

Men om folk flest synes det er en litt sær løsning vil jeg ikke gjøre det .

Tenk om jeg skal selle engang :o

Det er bare jeg og min datter som bor her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt ikke det er en sær løsning. Synes allrom er en fin idè. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er faktisk ganske mange som velger åpen kjøkkenløsning. Når vi ser på leiligheter for salg i Oslo er det veldig mange som har kjøkken og stue i ett. En ting å tenke på er at du har en kraftig nok ventilator - så det ikke blir fettete over hele rommet når du lager mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Er ikke sikker på om jeg skjønte de to alternativene dine? Sier du at

a) er et stort kjøkkenallrom med kjøkken, spisestue og sofagruppe i samme rom også en liten tv stue i tillegg

B) et mindre kjøkken med plass til kjøkkenbord med en separat stue med spisestue

?

Jeg tror jeg ville gått for separat stue og kjøkken. Kjøkkenet er allikevel så stort at det er plass til spiseplass og det kan være veldig greit å ha stue og kjøkken adskilt.

Men det kan jo virke som du har mest lyst til å ha det store kjøkken allrommet? Det er jo en veldig tidstypisk løsning og jeg har ikke inntrykk av at leiligheter med slike løsninger taper seg verdimessig i forhold til mer tradisjonell løsning. Ikke nå i allefall. Men hva som blir moderne om noen år er jo ikke greit å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...