Sandie Skrevet 17. september 2014 #21 Skrevet 17. september 2014 Egentlig så ønsker jeg bare å få en jobb. Det er ikke så enkelt så utdanning ville hjelpe tenkte jeg. Har som sagt ikke studiekompetanse. Har ikke rett til voksenopplæring heller. Jeg har jo selvfølgelig ting jeg ønsker å jobbe mer med enn andre ting, men det jeg ikke så mange muligheter for å jobbe med det siden det ikke er mye å velge mellom av nettstudier, Alternativene mine på nks f.eks er: kontormedarbeider, prosjektkoordinator, pedagogisk medarbeider, lønns og personalmedarbeider, regnskapsmedarbeider, salg og markedsarbeid og prosjektledelse PRINCE2. Er det marked for noe av dette? Anonymous poster hash: 0e3f4...4e8 Om jeg var deg ville jeg nok prøvd vikarbyrå før jeg meldte meg på kurs hos NKS, ihvertfall om du ikke får kursene dekket av NAV. NKS-kursene har et bra pedagogisk opplegg (har tatt flere kurs der selv), men de koster jo en del penger hvis man skal betale dem selv.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #22 Skrevet 17. september 2014 Jo, jeg vil si at nettstudier er verdiløst. Det samme gjelder mange privatskoler (med unntak av BI). Når samme (eller bedre) studier tilbys ved ordentlige høgskoler/universiteter, er det ingen grunn til å gjemme seg bak nettstudier. Studer heller aktivt ved en ordentlig skole. Anonymous poster hash: 3d813...8cf 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #23 Skrevet 17. september 2014 "Medhjelper" Du får ingen formell grad, du har tatt et enkelt kurs, som ja, det er verdiløst. Du kan gå rett fra gata og få jobb som pleiemedhjelper på sykehjem. Jeg ville ikke kastet bort penger på slikt. Anonymous poster hash: 9e4ce...410 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #24 Skrevet 17. september 2014 Nettstudier fra BI er da anerkjent. Hadde vært mer skeptisk når det gjaldt nks.Anonymous poster hash: 28050...155 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #25 Skrevet 17. september 2014 Når samme (eller bedre) studier tilbys ved ordentlige høgskoler/universiteter, er det ingen grunn til å gjemme seg bak nettstudier. Studer heller aktivt ved en ordentlig skole. Anonymous poster hash: 3d813...8cf Man gjemmer seg da ikke bak et nettstudie. De er mange grunner til at man velger et nettstudie. For mange er det så enkelt som at man er etablert med familie i en annen kant av landet enn der skolen holder til, eller man ønsker å kombinere studier med jobb. Jeg studerer selv ved Bi og hadde ikke hatt muligheten til det hadde det ikke vært for nettstudier. Jeg hadde hatt null interesse av å reise fra mann, barn og jobb for å leve studentlivet i Oslo i tre år. Når jeg blir ferdig med graden min så regner jeg med at den blir like mye verdt som for en som har tatt samme grad ved skolen, samtidig som jeg kan vise til at jeg kan håndtere flere ting på en gang og fungerer godt selvstendig. Anonymous poster hash: e0308...7a4 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #26 Skrevet 18. september 2014 Men BI er jo bare høyere utdanning? Jeg har ikke studiekompetanse. Anonymous poster hash: 0e3f4...4e8
Sandie Skrevet 18. september 2014 #27 Skrevet 18. september 2014 (endret) Men BI er jo bare høyere utdanning? Jeg har ikke studiekompetanse. Anonymous poster hash: 0e3f4...4e8 En del av enkeltkursene på BI kan du ta uten å ha studiekompetanse fra før. Men dersom du skal sette sammen kursene til en grad, f.eks.en 3-årig bachelorgrad må du ha studiekompetanse først. Endret 18. september 2014 av Sandie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå