Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trodde endelig jeg hadde funnet løsningen, men kom over noen kommentarer hvor det stod at nettstudier er verdiløse på cven.. Stemmer dette? Er nettstudier å anbefale? Er det veldig mye arbeid?

Anonymous poster hash: 0e3f4...4e8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei selvsagt er de ikke verdiløse. Hvorfor i huleste skulle de det?

Det er selvsagt forskjell på Harvard og Harvard Extension School, hvilket Harvards alumni gjerne vil presisere, men generelt tilbys nettstudier ved veldig mange skoler etterhvert, for de som trenger fleksibilitet ift. jobb eller bosted.

Anonymous poster hash: 17289...3b6
Skrevet

Verdiløse nei. Jeg fikk jobb fra nettstudier. Hadde da bachelor, fra en anerkjent høyskole men tok det via nettet, nks :)

Anonymous poster hash: 25863...a4e
Skrevet

Leste bare at arbeidsgivere kastet cver med nettstudier rett i søpla fordi de mente det var bullshit eller noe. Det er jo viktig å vite om jeg er "sikret" jobb når jeg først skal legge masse penger og tid i nettstudier.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok kurs på nettet i tillegg til studien jeg hadde, og jeg fikk jobb. Fikk tilbud om flere steder jeg var på intervju i, så opplevde ikke noe problemer.

Vi lever tross alt i 2014, nettet er blitt så normalt som det bare går an å bli. Folk dater fra nett, studerer, spør nettdoktot, leser avisa, chatter, betaler regninger, osv.

Skrevet

Pass bare på å velge riktig studie. For meg så var det viktig med en studie som gir studiepoeng og som er i samarbeid med en anerkjent høgskole slik at jeg får vitnemålet fra denne høgskolen. Feks HiOA

• Liker 2
Skrevet

Verdiløse nei. Jeg fikk jobb fra nettstudier. Hadde da bachelor, fra en anerkjent høyskole men tok det via nettet, nks :)

Så bra. Hvordan synes du det var å studere over nettet?

Skrevet

Det er forskjell på nettstudier og da. Jeg tror at sånne nettstudier som ikke krever studiekompetanse og ikke gir deg studiepoeng er (relativt) verdiløse. Hvis du derimot tar en bachelor som nettstudie så er ikke det verdiløst.

• Liker 5
Skrevet

Så bra. Hvordan synes du det var å studere over nettet?

Veldig bra. Svarte om akkurat det i en annen tråd. Vi var en stor gruppe med elever som kommuniserte via fb. Noen av de andre møtte hverandre og studerte sammen. Mange av mine medstudenter har funnet jobb, inkl meg. Igjen, pass på at du får vitnemålet fra en anerkjent høgskole som brittbanditt sier, så er det viktig å få studiepoeng. fra høgskole.

Skrevet

Leste bare at arbeidsgivere kastet cver med nettstudier rett i søpla fordi de mente det var bullshit eller noe.

Hvor leste du dette?

Jeg regner med at saken der er at;

- En enkelt arbeidsgiver nedprioriterte en med nettstudier ift. en annen og historien utvikler seg deretter til "mange arbeidsgivere..."

- Det handlet om en kandidat med nettkurs, ikke reell grad, som ikke krever studiekompetanse

- Det var en uerfaren idiot av en HR-ansatt

• Liker 1
Skrevet

Det er forskjell på nettstudier og da. Jeg tror at sånne nettstudier som ikke krever studiekompetanse og ikke gir deg studiepoeng er (relativt) verdiløse. Hvis du derimot tar en bachelor som nettstudie så er ikke det verdiløst.

Det var det planen var siden jeg ikke har studiekompetanse. Hadde tenkt kontorarbeider eller noe i den duren som ikke krever studiekompetanse.

Skrevet

Leste bare at arbeidsgivere kastet cver med nettstudier rett i søpla fordi de mente det var bullshit eller noe. Det er jo viktig å vite om jeg er "sikret" jobb når jeg først skal legge masse penger og tid i nettstudier.

Dette er bare tull.

Svært mange universiteter og høyskoler, både i Norge og andre land, tilbyr nettstudier.

Om du f.eks. tar en bachelorgrad ved Høgskolen i Buskerud eller Universitetet i Tromsø via netttstudier hos NKS,så har du akkurat samme pensum og krav som ordinære studenter, og du sitter igjen med den samme kunnskapen som du vil gjøre om du tar utdanningen på ordinær måte.

Mange studenter møter sjelden opp til forelesninger uansett, så forskjellen kan ofte være liten mellom å studere på nett vs å være vanlig student. Dessuten krever nettstudier en høy grad av selvdisiplin, noe mange arbeidstakere vil se på som positivt.

De som påstår at nettstudier bare er tull har som regel ingen peiling på hva de snakker om :)

• Liker 1
Skrevet

Dette er bare tull.

Svært mange universiteter og høyskoler, både i Norge og andre land, tilbyr nettstudier.

Om du f.eks. tar en bachelorgrad ved Høgskolen i Buskerud eller Universitetet i Tromsø via netttstudier hos NKS,så har du akkurat samme pensum og krav som ordinære studenter, og du sitter igjen med den samme kunnskapen som du vil gjøre om du tar utdanningen på ordinær måte.

Mange studenter møter sjelden opp til forelesninger uansett, så forskjellen kan ofte være liten mellom å studere på nett vs å være vanlig student. Dessuten krever nettstudier en høy grad av selvdisiplin, noe mange arbeidstakere vil se på som positivt.

De som påstår at nettstudier bare er tull har som regel ingen peiling på hva de snakker om :)

Dette.

Man mottar samme grad. Flere anerkjente skoler i utlandet tilbyr dette, hvilket de selvsagt ikke hadde gjort om de mente at dette ville svekke ryktet eller verdien av graden de tilbyr.

Når det er sagt, gjelder dette reelle grader. En arbeidsgiver vil selvsagt ikke verdsette kurs som ikke krever studiekompetanse i samme grad som en reell grad.

Skrevet

Dette.

Man mottar samme grad. Flere anerkjente skoler i utlandet tilbyr dette, hvilket de selvsagt ikke hadde gjort om de mente at dette ville svekke ryktet eller verdien av graden de tilbyr.

Når det er sagt, gjelder dette reelle grader. En arbeidsgiver vil selvsagt ikke verdsette kurs som ikke krever studiekompetanse i samme grad som en reell grad.

Med andre ord så kan jeg bare droppe hele greia siden jeg hadde tenkt å velge det studiet som ikke krever studiekompetanse?

Skrevet

Med andre ord så kan jeg bare droppe hele greia siden jeg hadde tenkt å velge det studiet som ikke krever studiekompetanse?

Ville heller startet gjennom vikarbyrå innen noe kontorrelatert og jobbet meg oppover. Evt tatt studiekompetanse først og så første året på økonomi og administrasjon eller lignende. Jeg tror at de kursene som kontormedarbeider etc. er ganske så verdiløse og få får faktisk jobb.

• Liker 2
Skrevet

Ville heller startet gjennom vikarbyrå innen noe kontorrelatert og jobbet meg oppover. Evt tatt studiekompetanse først og så første året på økonomi og administrasjon eller lignende. Jeg tror at de kursene som kontormedarbeider etc. er ganske så verdiløse og få får faktisk jobb.

Jeg er enig i dette. Spesielt siden man konkurrerer mot andre med formell høyere utdannelse.

Anonymous poster hash: 26176...0a1

• Liker 1
Skrevet

Problemet er nok heller at svært mange som har tatt slike studier har valgt fagretninger det er inflasjon i. Velger du er fag som er attraktivt i arbeidsmarkedet har det lite eller ingenting å si.

Skrevet

Problemet er nok heller at svært mange som har tatt slike studier har valgt fagretninger det er inflasjon i. Velger du er fag som er attraktivt i arbeidsmarkedet har det lite eller ingenting å si.

Helt enig. Tar du sosiologi via nettet så tror jeg sjansen er liten for å få jobb. Tar du for eksempel en bachelor i økonomi så er du på rett spor. Det er min erfaring i hvert fall.

Skrevet

Jeg vil si det kommer litt an på hvilken jobb du ønsker deg. Har du ambisjoner om en bestemt karriere, eller ønsker du en vanlig jobb uten spesielle krav til utdanning?

Det er ingen vits å ta bachelor i økonomi og administrasjon dersom en enkel kontorjobb uten krav til mye formell utdanning er det du ønsker deg. Da vil du kanskje ikke få jobben fordi du anses for å være overkvalifisert. På den annen side vil en høyere utdanning gi deg flere muligheter.

Skrevet

Jeg vil si det kommer litt an på hvilken jobb du ønsker deg. Har du ambisjoner om en bestemt karriere, eller ønsker du en vanlig jobb uten spesielle krav til utdanning?

Det er ingen vits å ta bachelor i økonomi og administrasjon dersom en enkel kontorjobb uten krav til mye formell utdanning er det du ønsker deg. Da vil du kanskje ikke få jobben fordi du anses for å være overkvalifisert. På den annen side vil en høyere utdanning gi deg flere muligheter.

Egentlig så ønsker jeg bare å få en jobb. Det er ikke så enkelt så utdanning ville hjelpe tenkte jeg. Har som sagt ikke studiekompetanse. Har ikke rett til voksenopplæring heller.

Jeg har jo selvfølgelig ting jeg ønsker å jobbe mer med enn andre ting, men det jeg ikke så mange muligheter for å jobbe med det siden det ikke er mye å velge mellom av nettstudier,

Alternativene mine på nks f.eks er: kontormedarbeider, prosjektkoordinator, pedagogisk medarbeider, lønns og personalmedarbeider, regnskapsmedarbeider, salg og markedsarbeid og prosjektledelse PRINCE2.

Er det marked for noe av dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...