Gå til innhold

Outet på facebook

Fremhevede innlegg

Gjest AllisHagtorn
Skrevet

Ganske normalt i min vennekrets i hvert fall - litt av spøken er jo at andre skal se det også. Popper vel opp på nyhetssiden til felles venner i hvert fall. Og så har jeg ikke akkurat sjefen på vennelisten min da - DET kunne aldri falt meg inn. :P Facebook er mer en sosial vennearena for min del.

Blir vel litt hva man gjør det til selv.

Jo, jeg ser den.

Men likevel er det jo ikke morsomt med "kuk, fitte, ass to mouth" på veggen til noen - ikke fordi jeg blir så flau, men fordi det jo bare er meningsløst å knatte ned på en vegg liksom.

Nå er jo jeg gammal, men det er ikke noe den yngre garden jeg kjenner driver med heller - og de er alt fra fjortiser til i tidlig 20år.

Mulig sex er en så naturlig del av livet til de jeg kjenner at det liksom ikke blir humor på facebook, selv om vi for all del bruker drøyt språk i privaten. Men vi snakker jo helst om ting som faktisk har skjedd, så det egner seg vel ikke på veggen da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, jeg ser den.

Men likevel er det jo ikke morsomt med "kuk, fitte, ass to mouth" på veggen til noen - ikke fordi jeg blir så flau, men fordi det jo bare er meningsløst å knatte ned på en vegg liksom.

Nå er jo jeg gammal, men det er ikke noe den yngre garden jeg kjenner driver med heller - og de er alt fra fjortiser til i tidlig 20år.

Mulig sex er en så naturlig del av livet til de jeg kjenner at det liksom ikke blir humor på facebook, selv om vi for all del bruker drøyt språk i privaten. Men vi snakker jo helst om ting som faktisk har skjedd, så det egner seg vel ikke på veggen da.

Hehe, men så er det jo litt forskjell på "husk å skifte på senga da *blunk, blunk*" og "kuk, fitte, ass to mouth". Er enig i at venninnen til trådstarter dro den for langt - både i ordbruk og innhold.

Poenget var vel mer at jeg neppe hadde tatt det som noe annet enn en intern spøk mellom to venner. Kanskje særlig når det var formulert på den måten der. Hadde nok også tenkt at den var litt drøyt - men det får være deres sak.

Skrevet

Hu jenta mente det sikkert som en spøk og nå tror alle det er sant fordi det er sletta x)

Tror ikke hu jenta skjønner hvorfor hun er blokkert. Nå ville nok ikke jeg skrevet noe så drøyt på veggen til noen, men bruker en del grov ironi. Søstra mi faceraper både meg og mamma ganske grovt. Men skulle jeg blitt sint for det ville jeg følte meg skikkelig prippen. Syns ikke Ts bør ta det så seriøst. OG hadde jeg sett denne mld på veggen til noen hadde jeg tenkt det er 100% sikkert kødd. Så ble der sletta......

Anonymous poster hash: ff9bf...297

Skrevet

For en kjerring

Anonymous poster hash: 0b460...373

Skrevet

Jeg syns derimot IKKE du skal "snakke med henne om det".

Skriver du noe som helst til henne som indikerer at påstanden hennes var riktig, har hun en screenshot som ammunisjon dersom hun velger å oute deg igjen. Og hun her virker definitivt gal nok til å dra den så langt!

Løsningen er bare ignorer, ignorer, IGNORER.

Lykke til.

What she said!

Gjest supernova_87
Skrevet

Fy fasan så dårlig gjort! Er helt sjokkert over mennesker!

For å svare på spørsmålet ditt: jeg aner ikke hvor mange som kan ha sett det, men om det var jeg som hadde sett det så hadde jeg nok tatt det som en dårlig spøk fra denne venninnen sin side, og ikke nødvendigvis tenkt at "åja, da er han homofil".

Skrevet

Hu jenta mente det sikkert som en spøk og nå tror alle det er sant fordi det er sletta x)

Tror ikke hu jenta skjønner hvorfor hun er blokkert. Nå ville nok ikke jeg skrevet noe så drøyt på veggen til noen, men bruker en del grov ironi. Søstra mi faceraper både meg og mamma ganske grovt. Men skulle jeg blitt sint for det ville jeg følte meg skikkelig prippen. Syns ikke Ts bør ta det så seriøst. OG hadde jeg sett denne mld på veggen til noen hadde jeg tenkt det er 100% sikkert kødd. Så ble der sletta......

Anonymous poster hash: ff9bf...297

Men det var jo ingen spøk for det var jo sant det hu skrev ;3 er ganske pinling berørt mildt sagt !

jeg får håpe at flere tenker som deg, at det bare var en køddemelding :P får se hva kompisa mine sier når jeg treffer de til helga... satse på det beste

men ja jeg kan jo si jeg ble facerapet om noen spør?

Anonymous poster hash: f210b...565

Skrevet

Hehe, men så er det jo litt forskjell på "husk å skifte på senga da *blunk, blunk*" og "kuk, fitte, ass to mouth". Er enig i at venninnen til trådstarter dro den for langt - både i ordbruk og innhold.

Poenget var vel mer at jeg neppe hadde tatt det som noe annet enn en intern spøk mellom to venner. Kanskje særlig når det var formulert på den måten der. Hadde nok også tenkt at den var litt drøyt - men det får være deres sak.

Men der er jo ikke kødd eller intern spøk når venninna bryter hans tillit å skriver sånt på veggen hans. Det er jo rett og slett utlevering av personlig og private opplysninger.

Anonymous poster hash: 5bd0a...a2c

• Liker 1
Skrevet

Men der er jo ikke kødd eller intern spøk når venninna bryter hans tillit å skriver sånt på veggen hans. Det er jo rett og slett utlevering av personlig og private opplysninger.

Anonymous poster hash: 5bd0a...a2c

Nei - og hadde du lest første innlegget mitt i denne tråden, så ville du sett at jeg skrev at den kommentaren "var jo bare helt syk. Og ja - slem - siden det faktisk lå noe sannhet i den."

Jeg sa OGSÅ at jeg neppe ville regnet med at det lå noe sannhet i den, ettersom min erfaring er at mange tuller med hverandre på facebook. Men det var altså hvordan jeg personlig ville ha oppfattet den beskjed utover at den var syk/slem. Get it?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Blokker og ignorer til evig tid. Forklaring fortjener hun ikke. Hun burde hatt hjerne nok til å forstå.

Skrevet

Men det var jo ingen spøk for det var jo sant det hu skrev ;3 er ganske pinling berørt mildt sagt !

jeg får håpe at flere tenker som deg, at det bare var en køddemelding :P får se hva kompisa mine sier når jeg treffer de til helga... satse på det beste

men ja jeg kan jo si jeg ble facerapet om noen spør?

Facerape, ja. Om noen spør, spør du tilbake hvor mange oppegående mennesker det er som skriver sånt på andres vegger.

Slkjønner at du er pinlig berørt, men her er det bare å lyve for seg selvom si at det er dama som er gal og at det ikke har noen rot i virkeligheten, altså lyve så mye at du tror det selv.

Trist at du ikke tør komme ut av skapet forresten. Det er oftere verre å være bifil enn homofil.

Anonymous poster hash: 9e9a1...c47

Skrevet

Facerape, ja. Om noen spør, spør du tilbake hvor mange oppegående mennesker det er som skriver sånt på andres vegger.

Slkjønner at du er pinlig berørt, men her er det bare å lyve for seg selvom si at det er dama som er gal og at det ikke har noen rot i virkeligheten, altså lyve så mye at du tror det selv.

Trist at du ikke tør komme ut av skapet forresten. Det er oftere verre å være bifil enn homofil.

Anonymous poster hash: 9e9a1...c47

ja må nesten prøve på det,komme med litt halvsannheter om temaet kommer opp =)

men nei jeg tror ikke akkurat det hadde blitt så populært i kompis gjengen å høre hva som hadde skjedd meg meg :P kunne fort blitt kleint...

de gutta liker jo prate om sine erobringer men kanskje litt anderledes å høre om en kompis som har blitt "erobret" ;3

Skrevet

veggen til folk?

Jeg har tidligere sjefer(konserndirektører/stortingspolitikere), diverse andre ganske seriøse forbindelser fra studie/jobb/frivillig sammenheng i tillegg til venner selvsagt på FB - kunne ikke falt meg inn som normalt å anta at man skriver "interne jokes" til hverandre på veggen.

Sex- og andre fortrolige samtaler med eller uten drøy humor har jeg på innboksen. Det er vel normal skikk og bruk for de fleste?

Jeg har da sett både stortingspolitikere, bedriftsledere og journalister poste interne jokes både på egen vegg og andres. Så lenge det står på veggen så forstår man da implisitt at dette nettopp er en spøk, alt som smaker av seriøsitet tas av noen som er noenlunde oppegående på meldinger.

Selvhøytidelighet er ikke positivt, uansett yrkesstatus.

Anonymous poster hash: d1ba3...edc

Skrevet

Det eneste som ville fått meg til å tenke at det var noe substans i innlegget er vel om det hadde blitt slettet og brukeren blokkert :P

Samme her.

Skrevet

Ja, eller om man leste det på facebook også finner det på Kvinneguiden etter på.. (jeg gjorde ikke det altså)

Anonymous poster hash: df876...352
Skrevet

Men ble det noe k*** i helga da?

Anonymous poster hash: ca011...17d
  • Liker 2
Skrevet

Før helga fortalte jeg ei venninde jeg skulle få besøk/overnatting av en fyr som var bi og det skjedde som planlagt

Så på søndag våknet jeg opp , logget inn på facebook og der hadde hu skrevet på wall'en min "hei hei homse gutt ble det svær negerkukk på deg i helga? do tell :D"

nå er ikke jeg homo da og ingen i familien som har trodd det heller. men den wall beskjeden der hadde stått der hele lørdags kveld og natt frem til søndag hvor jeg slettet den og blokket hu

Er det sannsynlig at mange har sett den beskjeden? ;3 må de ha vært inne på min facebook profil for å se den eller kommer den opp i feeden/timeline?

Jeg hadde vel også reagert om noen dro med seg en fremmed afrikaner på rommet, i alle fall om du bor på bygda.

Anonymous poster hash: 01c7d...75e

• Liker 1
Gjest AllisHagtorn
Skrevet

Jeg har da sett både stortingspolitikere, bedriftsledere og journalister poste interne jokes både på egen vegg og andres. Så lenge det står på veggen så forstår man da implisitt at dette nettopp er en spøk, alt som smaker av seriøsitet tas av noen som er noenlunde oppegående på meldinger.

Selvhøytidelighet er ikke positivt, uansett yrkesstatus.

Anonymous poster hash: d1ba3...edc

Sexjokes?

Sist jeg så det fra en politiker havna det i avisa. Han trykka feil- videresendte istedetfor å svare :P Ble en helside.

Det handler ikke om selvhøytidelighet, men om sosiale antenner og minimalt med kunnskap om sosiale konvensjoner.

Om jeg har trekant i morgen og forteller venninna mi om det ringer hun meg, eller tar det i private fora. Det kalles sosiale antenner.

• Liker 1
Skrevet

Samme tenkte jeg. Folk skriver jo så mye tull på facebook. Har en kompis som kan slenge ut sånn "gleder meg til helgen *hjerte* håper du har lagt på rent sengetøy! *blunk, blunk*". Mamma trodde jo jeg hadde fått meg type liksom.

Men jeg tar ikke vekk sånt, er jo bare interne spøker - og det forstår de fleste (unntatt foreldre). Hadde en fyr jeg faktisk datet skrevet noe sånt, så hadde jeg sikkert tatt det vekk. Men ingen skriver vel sånne ting i ramme alvor.

Jeg hadde i hvert fall ikke tatt den kommentaren til hun jenten seriøst. Den var jo bare helt syk. Og ja - slem - siden det faktisk lå noe sannhet i den.

Sykt glad for at jeg har sånn godkjenning på facebook slik at ingen kan skrive noe uten at jeg må godkjenne det først. Facebook er kjedelig og begynner å bli greit utadert. Skjønner ikke vitsen med å skrive sånn tull på hverandres waller, er så barnslig at jeg har ikke ord. Get a hobby!

Anonymous poster hash: c44e9...d0e

Skrevet

Sykt glad for at jeg har sånn godkjenning på facebook slik at ingen kan skrive noe uten at jeg må godkjenne det først. Facebook er kjedelig og begynner å bli greit utadert. Skjønner ikke vitsen med å skrive sånn tull på hverandres waller, er så barnslig at jeg har ikke ord. Get a hobby!

Anonymous poster hash: c44e9...d0e

Haha. Personlig er jeg kanskje innom face en gang i uken. Min hobby er KG. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...