AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #1 Del Skrevet 12. juni 2014 Jeg kjenner jeg blir skikkelig provosert når jeg leser dette innlegget: http://malindus.familieprat.no/2014/06/12/hvordan-det-er-a-ha-en-ettaring-med-nyresvikt-og-andre-diagnoser/ Hun går i full detalj om barnets diagnoser og mulig syndrom, dette er etter min mening meget private og sensitive opplysninger om et lite barn som IKKE skal deles offentlig. Jeg synes det er helt drøyt hva hun synes er greit å dele med gud og hvermann. Jeg har reagert på bloggeren før, jeg synes hun "gjemmer seg" bak forholdsvis godt og voksent språk og tilsynelatende refleksjon, mens hun egentlig tar en hel haug av dårlige valg. Anonymous poster hash: 2cda2...906 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KineAnd Skrevet 12. juni 2014 #2 Del Skrevet 12. juni 2014 https://www.youtube.com/watch?v=duE9Di-_z30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jørild Skrevet 12. juni 2014 #3 Del Skrevet 12. juni 2014 Aldri sett bloggeren før, men leste innlegget og reagerte ikke. Folk er da stadig i ukeblader, aviser o.l der de snakker om barnas diagnoser og hverdagslivet. Jeg tenker at så lenge man holder tungen rett i munnen og ikke deler av private og personlige ting så er man innenfor. Jeg så innlegget som en mer generell beskrivelse av diagnoser og situasjoner, og ser heller ingenting som kan være ødeleggende for barnet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #4 Del Skrevet 12. juni 2014 Spørs jo om sønnen vil synes det er like kult at alt dette ligger på nett når han er 14 og klassekamerater kan bruke det mot han.Anonymous poster hash: 7a92b...2c9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 12. juni 2014 #5 Del Skrevet 12. juni 2014 Enig, Hun deler for mye av det som angår ham. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaniljeglasur Skrevet 13. juni 2014 #6 Del Skrevet 13. juni 2014 La hun dele det hun vil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #7 Del Skrevet 13. juni 2014 Skulle gjerne hatt taushetsplikt på foreldre også, ikke bare helsepersonell... Krenkelse er det, fysj Anonymous poster hash: 8b464...a8a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 #8 Del Skrevet 13. juni 2014 La hun dele det hun vil.. Virkelig? Har ikke barnet noen stemme i dette? Jeg hadde likt meget dårlig om det sto om meg på nett at moren min trodde jeg var tilbakestående fordi jeg stadig stakk tunga ut av munnen og hadde flat nese. For noen spekulasjoner å dele med offentligheten under fullt navn. For all del, la HENNE dele det hun vil om SEG selv. Ikke tramp på ditt barns integritet og rett til privatliv før de skjønner selv hva som skjer.Anonymous poster hash: 2cda2...906 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Smith Skrevet 14. juni 2014 #9 Del Skrevet 14. juni 2014 Jeg vil tro det er vanskelig å ha et annerledes barn, vite hva man skal gjøre, hva man kan gjøre, hva man kan forvente av utvikling over tid osv. Ved å dele dette på nett vil man kanskje ha større sjanse for å finne foreldre og barn i samme situasjon. Det må være forferdelig fortvilende å ikke vite og ikke kunne gjøre annet for barnet sitt enn å sitte å vente til symptomene blir tydeligere jo eldre han blir for å få en diagnose. Om det er etisk riktig å dele dette med omverdenen? Tja, det er det jo foreldrene som avgjør da de er hans verger. Jeg tror at det kan være lurt at de gjør dette da de kan ha større sjanse for å finne riktig hjelp til riktig tid for sin sønn. Og ikke minst støtte og fellesskap fra omverdenen i en vanskelig situasjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaniljeglasur Skrevet 14. juni 2014 #10 Del Skrevet 14. juni 2014 Virkelig? Har ikke barnet noen stemme i dette? Jeg hadde likt meget dårlig om det sto om meg på nett at moren min trodde jeg var tilbakestående fordi jeg stadig stakk tunga ut av munnen og hadde flat nese. For noen spekulasjoner å dele med offentligheten under fullt navn. For all del, la HENNE dele det hun vil om SEG selv. Ikke tramp på ditt barns integritet og rett til privatliv før de skjønner selv hva som skjer.Anonymous poster hash: 2cda2...906 Mener fortsatt at det er fullstendig opp til henne om hun vil dele det eller ikke. Egentlig har vi ingenting å si på om hvem som deler hva om hvem/hva. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #11 Del Skrevet 14. juni 2014 AnonymBruker, on 14 Jun 2014 - 01:41, said: Virkelig? Har ikke barnet noen stemme i dette? Jeg hadde likt meget dårlig om det sto om meg på nett at moren min trodde jeg var tilbakestående fordi jeg stadig stakk tunga ut av munnen og hadde flat nese. For noen spekulasjoner å dele med offentligheten under fullt navn. For all del, la HENNE dele det hun vil om SEG selv. Ikke tramp på ditt barns integritet og rett til privatliv før de skjønner selv hva som skjer.Anonymous poster hash: 2cda2...906 Ikke et eneste sted i det innlegget står det at hun tror sønnen er tilbakestående! Det står at en lege kommenterte trekkene hans, og at han gjør noen ting som ikke er helt 'normale'. Det at de tror han kanskje har et syndrom betyr ikke at han er tilbakestående eller at de tror han er det. Syns forresten ikke hun snakker om så veldig private ting, det er jo tydelig at det er flere ting hun har valgt å ikke skrive noen ting om, og det er mest det med nyresvikten og refluks som er blitt snakket om på bloggen, og det er vel mest fordi at de har vært mye inn og ut av sykehus pga det. Anonymous poster hash: ac11a...fdd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #12 Del Skrevet 15. juni 2014 Jeg forstår veldig godt foreldre som oppretter f.eks blogg for å kunne fortelle omverdenen om hverdagen med barn som har spesielle behov. Det er så vanskelig å få forståelse for hvordan man har det og man blir ofte veldig fengslet hjemme. Har selv et barn med spesielle behov og har ofte tenkt tanken på å begygnne å skrive om det (ville vært anonym da) men klarer ikke å få meg selv til å gjøre det. Før vi kom igang med utredning var det derimot veldig godt å kunne lese om andres erfaringer når jeg googlet diagnosen. Ja vi kan godt mene at det er uetisk å skrive så åpent om et barn som ikke kan samtykke til det, men vi kan ikke bestemme over alle andre her i verden. Isteden kan vi heller lavære å brette ut om vårt eget barn sin helse hvis vi ikke syns det er greit å være så åpen om det. Anonymous poster hash: 48d56...4f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #13 Del Skrevet 15. juni 2014 Jeg har fulgt bloggen hennes i noen år, og syns generelt hun deler alt for mye. Hun har delt alt fra svangerskap, fødsel og hele livet til Filip. Utallig innlegg der heletilstanden hans gnis utover hele bloggen, og der man av og til blir flau av å lese det hun skriver, og ikke minst skjems jeg mtp at dette i fremtiden ligger åpent for alle som kommer i kontakt med den det gjelder å lese, han får ikke bestemme noe selv. Hun fremstår som en reflektert jente, men det er hun ikke når man følger henne over tid. Hun har tidligere delt ukritisk om seksuelt misbruk, rusmisbrukende mor og barnevern, uten noe filter for de andre som er involvert. Hun klager over lite penger og dårlig råd, men shopper enorme mengder interiør, service og dyr mat i innlegget etterpå. Jeg har for øvrig kommentert det et par ganger på bloggen, men da bli innleggene enten ikke godkjent, eller så er jeg slem som ikke forstår hvordan hun har det. Akkurat som om ingen andre i denne verden har vært gjennom tøffe tider. Syns ikke noe om disse mødrene som skal legge ut alt om ungene sine. Anonymous poster hash: b5991...aec 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 15. juni 2014 #14 Del Skrevet 15. juni 2014 Er bare fordi ho er ung mor det skjønner dere vel, har dere ikke lært det her enda? Eldre mødre kan komme unna med alt mulig, mens unge mødre er ubrukelige uansett hva de gjør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 #15 Del Skrevet 15. juni 2014 Er bare fordi ho er ung mor det skjønner dere vel, har dere ikke lært det her enda? Eldre mødre kan komme unna med alt mulig, mens unge mødre er ubrukelige uansett hva de gjør Niks, flere andre såkalte mammablogger jeg reagerer på, f.eks frumaela som legger ut enormt mye info om ungene. Tror det skal bli ganske pinlig å lese for dem om noen år. Nå vet ikke jeg om noen såkalt eldre mødre som mammablogger, men jeg har en del på fb, og det er ikke så mye bedre der alltid. Men det er i alle fall en viss begrensning på hvem som kan se "lille Trym som griser med potten" bildet eller som vet at Anna har problemer med bleieavvenning i en alder av 5. Mobbepotensialet er uansett stort i fremtiden, tror for få tenker over det. Anonymous poster hash: b5991...aec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 16. juni 2014 #16 Del Skrevet 16. juni 2014 Niks, flere andre såkalte mammablogger jeg reagerer på, f.eks frumaela som legger ut enormt mye info om ungene. Tror det skal bli ganske pinlig å lese for dem om noen år. Nå vet ikke jeg om noen såkalt eldre mødre som mammablogger, men jeg har en del på fb, og det er ikke så mye bedre der alltid. Men det er i alle fall en viss begrensning på hvem som kan se "lille Trym som griser med potten" bildet eller som vet at Anna har problemer med bleieavvenning i en alder av 5. Mobbepotensialet er uansett stort i fremtiden, tror for få tenker over det. Anonymous poster hash: b5991...aec Nå er jo streng talt frumaela ung mor ho også da, så akkurat det eksempelet var litt meningsløst Men nå var ikke posten min direkte til akkurat deg, men til de fleste her inne på KG som alltid må kommentere disse unge mødrene. Jeg vet jo ikke hva du mener om den saken så lenge du er ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #17 Del Skrevet 16. juni 2014 Nå er jo streng talt frumaela ung mor ho også da, så akkurat det eksempelet var litt meningsløst Men nå var ikke posten min direkte til akkurat deg, men til de fleste her inne på KG som alltid må kommentere disse unge mødrene. Jeg vet jo ikke hva du mener om den saken så lenge du er ab Jo hun er ung mor 25-26 år (men den eldste mammabloggeren jeg vet om på stående fot), men hun er likevel i en mer oppegående kategori om man kan si det sånn. Gift, stabilt forhold, mann som har utdannelse og jobber, hun har kun ett år igjen av utdannelsen, har jobb, virker å ha grei økonomi uten at nav er hovedinntekten, eier hus, eier bil, stabile familieforhold rundt dem osv. Hun fikk heller ikke førstemann før hun var 20, og er ikke i samme grad tenåringsungmor som malindus. Kort sagt virker hun mer oppegående. Anonymous poster hash: b5991...aec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_Versailles Skrevet 20. juni 2014 #18 Del Skrevet 20. juni 2014 Whatever Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #19 Del Skrevet 2. juli 2014 Hun har nå fått seg jobb! Kanskje et steg i riktig retning, mot voksenverdenen? Hub har jo levd et ganske spesielt liv, med omsorgssvikt som barn, og vært hjemmeværende mor på stønader fra 15-årsalderen. Tror hun er en god mor, og at hun har potensiale til å kunne bidra til samfunnet, om hun blir hjulpet litt framover nå. =) Anonymous poster hash: 637eb...a60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2014 #20 Del Skrevet 3. juli 2014 Syns hun er en super mor Hun deler kanskje litt mye, men syns også det er viktig at hun står frem med det. Hun kan være hjelp til andre som er i samme situasjon. Kanskje flere blir anbefalt å avbryte svangerskapet pga en lignende situasjon og kanskje Malindus kan gi dem et lite innblikk i hvordan det er å ta risikoen og beholde barnet. All ære til henne for å beholde og ta kampen! Det er nok ikke så mange som hadde gjort det. Anonymous poster hash: f4390...844 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg