Gå til innhold

Silikon og betaling


Alja

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta silikon, og det vil koste meg ca 35 000 kr. Jeg har 20 000, og jeg har brukt lang, lang tid på å skaffe de pengene. Jeg lurer på om det finnes noen klinikker som går med på betalingsplan for resterende 15 000? Noen som har hørt om noe liknende?

Klinikken som er aktuell (nærmest) er Teres i Sørlandsparken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes de som godtar betalingsplaner, så du må nesten sjekke selv. Men ellers er min erfaring at de mest profesjonelle kun godtar full betaling (jeg har tatt silikon selv og betalte 45.000 up front).

Ellers vil jeg si at jeg ikke synes man skal ta silikon når det er såpass "knapt". Du kan ha mer komplikasjoner og/eller plager i etterkant så du er ute av stand til å jobbe lenger enn planlagt. Du kan ende opp med et resultat du ikke liker, og måtte operere på nytt (hvilket ikke er dekket med mindre det er noe "galt"). De beste implantatene koster ekstra, og de beste klinikkene har bedre service i etterkant av operasjonen.

I det hele tatt er kosmetisk kirurgi en slik luksus man skal ha god råd for å foreta. I den grad at pris ikke er en bekymring overhodet når man velger klinikk.

Jeg ser altfor mange jenter skrive på forumet om sin opplevelse der de ikke har jevnlig kontakt med kirgurgen i etterkant av operasjon, ikke har fått de rette smertestillende på resept, spesialpute, etter nummer å ringe osv.



Anonymous poster hash: afab0...3e2
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalt kontant, men fikk tilbud om jeg ville betale med en slags nedbetalingsplan. Det valgte jeg altså ikke, men ser at jeg fikk muligheten til det.

Opererte meg i Bergen.



Anonymous poster hash: f627e...696
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte har de vel betalinsgavtale, der man kan ha en nedbetalingsavtale med egne kredittselskap. Med høy rente ofte..

Anonymous poster hash: 73939...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk og på at inplantatene må skiftes regelmessig resten av livet.

Dette er ikke som mange synes å tro, en engangsinvistering.

Anonymous poster hash: 3e5b2...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg er nesten desperat etter å få gjort dette inngrepet nå, det er derfor jeg absolutt vil ta den selv om økonomien er veldig knapp. Har spart til denne operasjonen 2 år, og har hatt ønske om finere pupper siden jeg var 16. Det er en enorm påkjenning å gå med disse jeg har nå, og jeg kjenner jeg sliter med selvtilitten på et nivå jeg aldri har slitt før.

Det skal jaggu ikke være enkelt... Om jeg tar det nå, vil jeg kunne betale resterende før januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk og på at inplantatene må skiftes regelmessig resten av livet.

Dette er ikke som mange synes å tro, en engangsinvistering.

Anonymous poster hash: 3e5b2...39a

Jeg vil ha en langt bedre økonomi når de må skiftes. Jeg er klar over at det må opprettholdes og skiftes ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg er nesten desperat etter å få gjort dette inngrepet nå, det er derfor jeg absolutt vil ta den selv om økonomien er veldig knapp. Har spart til denne operasjonen 2 år, og har hatt ønske om finere pupper siden jeg var 16. Det er en enorm påkjenning å gå med disse jeg har nå, og jeg kjenner jeg sliter med selvtilitten på et nivå jeg aldri har slitt før.

Det skal jaggu ikke være enkelt... Om jeg tar det nå, vil jeg kunne betale resterende før januar.

Om du virkelig ønsker operasjon så ville jeg tatt det opp med kirurgen. Si at dette er noe du ønsker, og om han kan tilby deg en slags nedbetalingsavtale så sier du ja-takk til det. Renten er sikkert høy, men om du ikke klarer å vente så ta det opp med pk. :)

Anonymous poster hash: f627e...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg er nesten desperat etter å få gjort dette inngrepet nå, det er derfor jeg absolutt vil ta den selv om økonomien er veldig knapp. Har spart til denne operasjonen 2 år, og har hatt ønske om finere pupper siden jeg var 16. Det er en enorm påkjenning å gå med disse jeg har nå, og jeg kjenner jeg sliter med selvtilitten på et nivå jeg aldri har slitt før.

Det skal jaggu ikke være enkelt... Om jeg tar det nå, vil jeg kunne betale resterende før januar.

Da hadde jeg ventet til januar og betalt alt på en gang! Det er også et selvtillitsbootz! :)

Anonymous poster hash: 7421a...2a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg er nesten desperat etter å få gjort dette inngrepet nå, det er derfor jeg absolutt vil ta den selv om økonomien er veldig knapp. Har spart til denne operasjonen 2 år, og har hatt ønske om finere pupper siden jeg var 16. Det er en enorm påkjenning å gå med disse jeg har nå, og jeg kjenner jeg sliter med selvtilitten på et nivå jeg aldri har slitt før.

Det skal jaggu ikke være enkelt... Om jeg tar det nå, vil jeg kunne betale resterende før januar.

Jeg kan absolutt identifisere meg med at du er utålmodig men husk at du skal ha det romslig.

Har det tatt to år å spare opp 20,000? Har du en ekstrajobb nå? Dersom du ikke skulle like resultatet, hvor lang tid ville det ta deg å spare opp samme sum en gang til?

Anonymous poster hash: afab0...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg vil vente til januar dersom de går med på betalingsplan. Jeg har ventet så uendelig lenge på det her, og er redd at dersom jeg ikke slår til nå-mens det er stor sjanse, så kommer jeg aldri til å få det gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan absolutt identifisere meg med at du er utålmodig men husk at du skal ha det romslig.

Har det tatt to år å spare opp 20,000? Har du en ekstrajobb nå? Dersom du ikke skulle like resultatet, hvor lang tid ville det ta deg å spare opp samme sum en gang til?

Anonymous poster hash: afab0...3e2

Jeg går bare på skole, så jeg har bare stipendpenger å leve av + litt ekstra fra nav. Grunnen til at jeg kan betale resten i januar, er fordi jeg får et veldig stort stipend da, hvor jeg vil ha 20 000 til overs etter at skolepengene er betalt. Litt komplisert dette med økonomien, men jeg vil heller kutte ut telefon, mat og andre goder for å få gjort dette inngrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet nok at mange vil mene jeg prioriterer helt feil og virker håpløs, men dette ønsket om silikon er større enn mye annet i livet mitt. Det går ikke an å beskrive hvor mye jeg trenger den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Jeg er nesten desperat etter å få gjort dette inngrepet nå, det er derfor jeg absolutt vil ta den selv om økonomien er veldig knapp. Har spart til denne operasjonen 2 år, og har hatt ønske om finere pupper siden jeg var 16. Det er en enorm påkjenning å gå med disse jeg har nå, og jeg kjenner jeg sliter med selvtilitten på et nivå jeg aldri har slitt før.

Det skal jaggu ikke være enkelt... Om jeg tar det nå, vil jeg kunne betale resterende før januar.

Om puppene dine er så ille som du hevder, har du snakket med fastlegennom å få dette dekket av det offentlige?

Anonymous poster hash: 3e5b2...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om puppene dine er så ille som du hevder, har du snakket med fastlegennom å få dette dekket av det offentlige?

Anonymous poster hash: 3e5b2...39a

Det vil jeg faktisk ikke. Dette skal være mine pupper betalt av kun meg selv. Vil ikke føle at jeg har fått de av noen andre, men at jeg har spart og jobbet for å få råd til de, og virkelig fortjent dem. Sikkert korny as fuck, men ja. Jeg har en rar tankegang :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg faktisk ikke. Dette skal være mine pupper betalt av kun meg selv. Vil ikke føle at jeg har fått de av noen andre, men at jeg har spart og jobbet for å få råd til de, og virkelig fortjent dem. Sikkert korny as fuck, men ja. Jeg har en rar tankegang :)

Er du et troll, kanskje?

Anonymous poster hash: 3e5b2...39a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo aldri "lov" å anbefale folk å ta opp dyre forbrukslån, men det må jo sies:

Man kan jo strengt tatt bare søke om lån på kr 15 000 i en hvilken som helst bank/finansieringsselskap, og få sin egen nedbetalingsplan der. Jeg tror nedbetalingsplaner på klinikker er akkurat det samme, det går gjennom en finansieringsinstitusjon og er et standard forbrukslån med samme høye rente.

Altså er det like greit å søke på banker selv , da kan man plukke det selskapet med best rente. Er enkelt å gjøre gjennom f.eks. Lendo, som søker hos flere banker.

Spørs om du får lån når du ikke har jobb (?). Men får du ikke lån gjennom forbrukslånbankene, så får du vel heller ikke hos noen klinikker, da de høyst sannsynlig gjør nøyaktig den samme kredittsjekken som yaBank, Santander, Gjensidige, OPP Finans etc gjør.

Kredittkort er enklere å få, iallefall med lav grense, men de har gjerne høyere rente enn forbrukslån igjen. Dog så kan du her bare betale minstebeløpet nå imens du ikke har penger, og hele resten av slumpen i januar. Du bestemmer nedbetalingsplanen selv på en måte, noe som kan være en fordel. Låner du 15 000 på kredittkort på en operasjon i oktober og betaler alt i januar så ryker du vel kanskje på rundt kr 1000 i renter. Så lenge man er fornuftig og betaler ned alt i januar som planlagt, ikke bruker kortet til noe annet og gjerne klipper det i to etterpå, så står man bare igjen med vurderingen om man er villig til å betale en tusenlapp for å få operasjon nå i stedet for i januar.



Anonymous poster hash: e5644...319
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg vil vente til januar dersom de går med på betalingsplan. Jeg har ventet så uendelig lenge på det her, og er redd at dersom jeg ikke slår til nå-mens det er stor sjanse, så kommer jeg aldri til å få det gjort.

Mens det er stor sjanse for hva?

Hvis du ikke gjør det nå, så bør det ikke noe av? Det hørtes ikke helt bra ut, altså ikke helt gjennomtenkt/bestemt?

Anonymous poster hash: 73939...620

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens det er stor sjanse for hva?

Hvis du ikke gjør det nå, så bør det ikke noe av? Det hørtes ikke helt bra ut, altså ikke helt gjennomtenkt/bestemt?

Anonymous poster hash: 73939...620

Det er typisk meg at det er noe som kommer i vegen, at jeg må vente enda lengre. Mener at jeg må gjøre det nå mens jeg vet jeg kan og har midler til det. Vil ikke risikere at det dukker opp noe tullball i januar feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...