Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2004 #1 Del Skrevet 9. juli 2004 Hei folkens! Har planer om å slutte på p-pillene etter at brettet jeg nå holder på med er tatt.. Har noen sp.m. Kan vi prøve å bli gravide med en gang jeg slutter med p-pillene, eller bør vi vente litt? Bør vi ta en tur til legen for å få sjekket ting før vi starter prøvingen, eller går det fint uten? Så lurer jeg på... blir jo en spennende tid dette.. vet noen hvor lenge gjennomsnitts paret må prøve før de blir gravide? *lurer* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 9. juli 2004 #2 Del Skrevet 9. juli 2004 Det er bare å begynne å prøve med en gang, men du må påregne at det kan ta opp til 6 mnd før kroppen er tilbake til normalen og pillene ikke påvirker lenger. Jeg spurte legen min om det da jeg var der sist (4 mnd før jeg sluttet), og han sa bare at det var bare å slutte. Ikke noe hokus-pokus. Så du må ikke gå til legen. Er det ikke 80% som blir gravide i løpet av et år? Er ikke sikker, sikkert noen av de andre her inne som er mer proffe på dette. Lykke til og vær tålmodig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2004 #3 Del Skrevet 9. juli 2004 Legene vil ikke utrede/sjekke noe før man har prøvd i ca 1 år hvis det ikke er spesiell mistanke om at noe kan være bra. Tror jeg har lest at 65 % blir gravide innen 6 mnd, og 80% innen et år. Men det er litt avhengig av hvor gammel man er også, når man passerer 30 år så synker fruktbarheten gradvis. Man mener jo at årsaken til at flere nå må ty til prøverør og lignende har sammenheng med at alderen på førstegangsfødende har økt. Vi venter forlenge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 10. juli 2004 #4 Del Skrevet 10. juli 2004 Vi venter i alle fall ikke. Har vært pillefrie i snart 3 uker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2004 #5 Del Skrevet 16. juli 2004 En venninne av meg abonerer på Illustrert vitenskap. Der hadde de testet dette med hvor fort man ble gravid etter hormonbasert prevansjon (P-piller). I testgruppen var det både jenter som hadde gått på P-piller og som ikke hadde gått på P-piller. Etter 6 mnd var det flest av de som hadde brukt P-piller som var gravide!! Etter ett år var det like mange fra hver gruppe som var gravide. Hørte også på Juntafil på P3 at dette med at man ble senere gravid etter å ha benyttet P-pillen er en myte. Legen min sier at hormonene fra P-pillen er ute av kroppen i løpet av meget kort tid - husker ikke helt hvor lenge hun sa, men jeg reagerte på at det gikk så kjapt. Jeg fikk også anbefalt å ta Folat 1 mnd før vi prøvde for å minske sjansen for ryggmagsbrokk. Se her for mer info: http://www.lommelegen.com/art/art1852.asp Lykke til! Vi skal bli prøvere senest i August... :-) Spennende :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå