Fru Fomle Skrevet 12. juli 2004 #21 Skrevet 12. juli 2004 Det viktigeste er vel at folk er fornøyde med kroppen sin. Noen er fornøyde med å være litt fleskete andre vil være magre. Jeg vil være trent, uten fettansamlinger. Ja, det viktigste er å være fornøyd med kroppen sin. Og utrolig mye av den biten sitter oppi ditt eget hode!! Med den høyde/vekt du har og det at du trener masse så er jeg sikker på at du har en flott kropp. Og at de fettansamlingene du har er det bare du selv som legger merke til. Ved å fokusere på "håndtakene" hele tiden så klarer du faktisk og gjøre dem til et mye større problem enn de i virkeligheten er. Hva med å fokusere på alt det som er positivt og flott med kroppen din? Så slipper du å kaste masse penger ut av vinduet, for håndtakene vil komme tilbake etter fettsugingen med mindre du kjører knallhard disiplin og ikke unner deg noe ekstra. For har du en kropp som lagrer fettet der, vil det også legge seg der etterpå. Dessverre.
Gjest the imp Skrevet 12. juli 2004 #22 Skrevet 12. juli 2004 Ja, det viktigste er å være fornøyd med kroppen sin. Og utrolig mye av den biten sitter oppi ditt eget hode!! Med den høyde/vekt du har og det at du trener masse så er jeg sikker på at du har en flott kropp. Og at de fettansamlingene du har er det bare du selv som legger merke til. Ved å fokusere på "håndtakene" hele tiden så klarer du faktisk og gjøre dem til et mye større problem enn de i virkeligheten er. Hva med å fokusere på alt det som er positivt og flott med kroppen din? Så slipper du å kaste masse penger ut av vinduet, for håndtakene vil komme tilbake etter fettsugingen med mindre du kjører knallhard disiplin og ikke unner deg noe ekstra. For har du en kropp som lagrer fettet der, vil det også legge seg der etterpå. Dessverre. Sånn jeg har forstått det, så er det nettopp det som IKKE skjer, Fru Fomle. Mennesker er født bare med et visst antall fettceller, og når du tar fettsuging suger du ut mange av cellene i det bestemte området. Dersom du slutter å trene etter fettsuging, og begynner å lange innpå med usunn mat osv så vil du etterhvert legge på deg også der du har tatt fettsuging, men noe av hele poenget med fettsuging ut ifra det jeg har lest om det er for å fjerne fett der det er fettansamlinger og delvis også forhindre at man legger på seg akkurat der igjen. Dette er hentet fra siden til Fornebuklinikken: De fettcellene som fjernes, er borte for resten av livet. Alle fettceller blir imidlertid ikke fjernet, og de få som er igjen vil kunne øke noe i størrelse hvis man går mye opp i vekt. Hvis du senere øker kroppsvekten, vil mesteparten av fettet legge seg på andre steder enn der du er behandlet. Hos noen er dette ønskelig: De har f.eks. drevet harde slankekurer for å få tynnere lår så langt at de har blitt for tynne i ansiktet og i overkroppen. Etter at fettet er fjernet på de ”kritiske” stedene, kan de trygt gå opp noen kilo igjen - til sin "trivselsvekt": Resultatet er altså varig, forutsatt at kroppsvekten ikke økes betydelig. Dersom du som startet tråden er fast bestemt på at dette er noe du vil prøve ville jeg anbefalt deg å lese på sidene til fornebuklinikken og nobelklinikken og evt også ta kontakt med dem for enda mer informasjon.
Gjest LoisLane Skrevet 12. juli 2004 #23 Skrevet 12. juli 2004 Og Viva, det er vel litt teit å si at du blir "dårlig" av at noen på min str. snakker om å slanke seg. Det viktigeste er vel at folk er fornøyde med kroppen sin. Noen er fornøyde med å være litt fleskete andre vil være magre. Jeg vil være trent, uten fettansamlinger. Noen er fornøyd med å sulte seg til døde også. Du bekrefter alle mine fordommer mot treningsmiljøet...
Fru Fomle Skrevet 12. juli 2004 #24 Skrevet 12. juli 2004 Tja, de fettcellene som blir igjen vil jo uansett kunne ta opp og lagre masse fett hvis de får muligheten til det.. Jeg vet ikke altfor mye om hvordan fettsuging virker, men jeg vil vel tro at opplysninger på klinikkenes hjemmesider ikke forteller den hele og fulle sannhet. Så jeg ville sjekket rundt endel andre kilder også.. Hovedpoenget mitt var uansett at man ved å fokusere så veldig på det man er misfornøyd med, så kan et problem som i utgangspunktet er en bagatell vokse seg kjempestort i ens egne øyne. Og så er det bare en selv som legger merke til det! Jeg er iallefall sånn at det går i bølgedaler hvor fornøyd jeg er med kroppen min, noen dager finner jeg 1000 feil, og andre dager ingen. Selv om kroppen min er dønn lik! Jeg synes det er fryktelig synd at vi jenter skal bruke halve livet vårt på å tenke "hadde jeg bare vært 5, 10, 15 kg lettere", "hadde jeg ikke hatt de håndtakene" osv og bruke masse energi og krefter på å være misfornøyd. Og om 5-10 år når vi ser på gamle bilder så tenker vi at vi så jo superbra ut da, hadde vi bare sett sånn ut i dag så ville alt vært helt annerledes.. Selvfølgelig så er det opp til hver enkelt om man ønsker å bruke penger på f.eks. fettsuging. Vil bare ha litt fokus på hvor mye vi selv kan gjøre med å ha en litt mer positiv innstilling til våre egne kropper. For utrolig mye sitter mellom ørene og ikke på rumpa, lårene eller der vi tror vi ser det i speilet..
Gjest Vil ned Skrevet 13. juli 2004 #25 Skrevet 13. juli 2004 Nå har jeg vært inne på felles katalogen og lest om slankepillene, ikke f*** om jeg skal putte i meg noe sånt. For noen bivirkninger, klart man ikke får alle men det var en god del som sto ramset opp under vanlige bivirkninger. Har bestilt konsultasjon hos plastisk kirurg, får se hva han sier etter en samtale. Vurderer å prøve Bayline først, om man kjører intensivt på problemområdene så kan det vel kanskje ha en effekt???
Gjest bente Skrevet 11. oktober 2010 #26 Skrevet 11. oktober 2010 hei jeg har akkurat hatt fettsuging på mage/ min badering som jeg kaller det. Jeg er 174 gøy og veier 72kg har trent i 5 år og prøve alle kurer for å bli kvitt dette, men til ingen nytte. Hvor gammel er du. Huske du tiden da det var kult med bar mage? Vel jeg fikk beskje av min lege etter 5 år med blodslit som førte til at jeg ikke klarte vaske meg eller tørke eller ta på stede at jeg kanske skulle vurdere oprasjon. Jeg kontaktet en klinikk i moss og han sa at jeg kunne trent til jeg hadde død uten resultat der. Jeg var inne nå 23sep og jeg går med boddy nå. Det er ikke du smertehelvette. Dem 3 første dagene er det som om du har vært i slosskamp men du får smertestillende. Etter det føler det bare som om du har trent magemusklene for mye. Føler som stiv og støl. Jeg skal gå med boddy i 1 uke til. Men jeg velger å ha den på noe lenger pga resultat. Men ja det koster en bil om du til si det slik. Regn med mellom 30 og 35000. Boddyen koster alene 1400 kr+ du må jo ha på noe mens du vasker den. Og den enkle brede belte koster 989kr. Jeg betalte for oprasjon 30000. Å det er tull at du er våken. Det er ikke lov. Du må komme fastende. Kan drikke vann fram til 2 timer før oprasjon. Men mat må du spise 6timer før oprasjon. Tenkte det var greit å høre det fra noen som nylig har gjort dette. Hilsen jente 24 år
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå