Gjest vil ned Skrevet 9. juli 2004 #1 Skrevet 9. juli 2004 Hei. Nå er jeg lei av å trene og å spise sunt, alikevel bli jeg ikke kvitt fettet på lårene eller rundt magen, så nå vurder jeg sterkt å ta tyngre skyts i bruk. Hvordan er effekten av fettsuging? Hvor lenge må jeg være i ro? Hvor mye ca. vil det koste? Noe annent jeg må tenke på? Vurderer evnt. slankepiller på resept, vet lite om de. Funker de om man ikke er ordentlig overvektig? Jeg er ca 173 og veier 65 kg. Trener omtrent hver dag og er i ok form. Vil disse ha noen effekt på meg eller er jeg for "tynn" for det? Er det evt noe annent jeg kan gjøre eller må jeg belage meg på en opprajson???
Suzy Skrevet 9. juli 2004 #2 Skrevet 9. juli 2004 Om du er 173 cm høy og veier 65 kg er du en svært slank og alldeles normal jente og jeg kan ikke se hvorfor du skulle utsette kroppen din for farene og belastningene ved et inngrep... Husk at muskler veier mer enn fett (derfor går du kanskje ikke så mye ned om du øker muskelmassen din) og at du må spise nok for å holde forbrenningen oppe.
Gjest vil ned Skrevet 9. juli 2004 #3 Skrevet 9. juli 2004 Jeg er ikke så opptatt av vekten i kg, men radiusen rund lårene mine har vært konstant i en evighet nå. Ønsker meg smalere lår, har noen fettansamlinger på innsiden av lårene, samt "love-handels" på siden av magen som jeg ønsker å bli kvitt. Dette har ikke blitt borte, selv med sunt kosthold og mye trening, derfor har jeg lyst til å gjøre noe med det nå. Føler meg ikke helt vel slik det er nå. Kan slankepiller på resept hjelpe (fra lege) noen som kjenner til de? Husker ikke navnet
Suzy Skrevet 9. juli 2004 #4 Skrevet 9. juli 2004 Jeg tror ikke du vil få skrevet ut noen slankepiller fra lege - de brukes kun ved helsefarlig overvekt og det kan du vel ikke si at du har...? Jeg ville foreslå at du bruker litt energi på å forsøke å sette pris på deg selv med lår og love handles - det vil du ha det bedre med i lengden
Gjest Vil ned Skrevet 9. juli 2004 #5 Skrevet 9. juli 2004 Det finnes nok av leger som gir deg det du vil ha om du betaler for det..... Så det er ikke noe problem. Jeg lurer bare på om de vil gi meg ønsket effekt, eller om det må en opperasjon til. Trener på et helsestudio der det er veldig body-building miljø, og tror det er flere der som har tatt en opprajson for å få ønskede resultater.... JEg bygger ikke, vil bare være slank og trent, så steroider ol er helt uaktuelt. Men er nyskjerrig på slanketabletter da... Men sjansen for at jeg må begynne å spare til oppersjon er stor da...
Englepusen Skrevet 9. juli 2004 #6 Skrevet 9. juli 2004 Hvordan trener du da? Du vet sikkert at styrketrening ikke får vekk fett like bra som kondisjonstrening. Har du prøvd å få hjelo av en personlig trener?
Mathias Skrevet 10. juli 2004 #7 Skrevet 10. juli 2004 Riktig og målretet trening VIL hjelpe. Nå veier du ikke mye da...
~Viva~ Skrevet 10. juli 2004 #8 Skrevet 10. juli 2004 Sorry ikke for å være frekk, men jeg blir regelrett dårlig av folk med din høyde og vekt som snakker om slankepiller og fettsuging. Greit at du VIL ned som du skriver, men du er langt ifra overvektig og som Mathias sier: målrettet og aktiv trening VIL hjelpe sooner or later.
Gjest Poirot Skrevet 10. juli 2004 #9 Skrevet 10. juli 2004 Riktig og målretet trening VIL hjelpe. Nå veier du ikke mye da... Ikke nødvendigvis. Noen kvinner blir rett og slett ikke kvitt eks ridebukselår og andre fettdepoter. Ikke dermed sagt at jeg mener denne kvinnen her trenger hverken slankepille eller fettsuging.
Diaz Skrevet 10. juli 2004 #10 Skrevet 10. juli 2004 Ærlig talt, slankepiller skal gies ut kun ved helseskadelig overvekt, BMI`en skal da være over 30, eller i enkelte andre tilfeller hvis det er alvorlige sykdom som gjør at vedkommende må gå ned i vekt. Det og tro at leger skriver dette ut mot betaling er helt utopi, håper jeg inderlig.. Dessuten kan det være ganske alvorlig bivirkninger av disse pillene ( som med det fleste andre tabletter).
Gjest Gjesta Skrevet 10. juli 2004 #11 Skrevet 10. juli 2004 Hei. Nå er jeg lei av å trene og å spise sunt, alikevel bli jeg ikke kvitt fettet på lårene eller rundt magen, så nå vurder jeg sterkt å ta tyngre skyts i bruk. Hvordan er effekten av fettsuging? Hvor lenge må jeg være i ro? Hvor mye ca. vil det koste? Noe annent jeg må tenke på? Jeg har en tante som også var lei av og trene og spise sunt. Hun fettsugde vekk 10 kilo rundt magen. Etter operasjonen hadde hun midje, og sier selv hun var kjempefornøyd. Idag er det ikke mulig å se at hun har tatt fettsuging med mindre man ser arrene. Som nevnt var hun lei trening og å spise sunt, så idag har hun fått tilbake hvert gram fett på kroppen som hun fjernet, pluss mer.. Allerede samme dag som hun fettsugde seg satt hun på Aker brygge og drakk pils...men som hun sier, så verkte hun som bare juling, og hun hadde aldri gjennomgått samme operasjon igjen! Tror hun betalte 15 000 - 20 000kr... Clea
Gjest Poirot Skrevet 10. juli 2004 #12 Skrevet 10. juli 2004 Idag er det ikke mulig å se at hun har tatt fettsuging med mindre man ser arrene. Fordi hun er blitt like tykk?
Mathias Skrevet 10. juli 2004 #13 Skrevet 10. juli 2004 Ikke nødvendigvis. Noen kvinner blir rett og slett ikke kvitt eks ridebukselår og andre fettdepoter. Ikke dermed sagt at jeg mener denne kvinnen her trenger hverken slankepille eller fettsuging.Med riktig trenig VIL det bli MYYYYYE bedre jo...
Gjest Poirot Skrevet 10. juli 2004 #14 Skrevet 10. juli 2004 Med riktig trenig VIL det bli MYYYYYE bedre jo... Eh... Har du møtt denne damen personlig? Har selv ganske tynne venner som har ganske store ridebukselår og de trener og står i. Ikke alle blir kvitt dem. Sånn er det. Depotslanking er ikke spesielt lett. (Men nok en gang: jeg synes ikke det høres ut som at denne personen ser så ille ut og trenger slikt)
Gjest Embla s Skrevet 10. juli 2004 #15 Skrevet 10. juli 2004 Det jeg har lært (lest og hørt) om dette, er at kvinner i større og mindre grad samler fettdepoter på strategiske steder på kroppen. Det er der de legger først på seg og det er der de vanskeligst mister. (typisk nok er brystene ikke et slikt sted for mange, som opplever å få midre bryster men fortsatt ha like store lår/mage ved slanking. Når de så blir lei og begynner å spise igjen, er det lårene og magen (ev) som øker først). Tror dette har mye med gener å gjøre. Som Poirot kjenner jeg også mange som er relativt tynne, men som har store bekkenparti de ikke blir kvitt. "alle" jeg har snakket med (som hevder å ha greie på disse tingene) sier at det er umulig (?) å punktslanke seg.
Gjest Gjesta Skrevet 10. juli 2004 #16 Skrevet 10. juli 2004 Fordi hun er blitt like tykk? Ja. (Hun var lei av og trene og spise sunt, akkurat som trådstarter....Penger ut av vinduet mao) Clea
Gjest cerruti 1881 Skrevet 10. juli 2004 #17 Skrevet 10. juli 2004 Synes du skal lese på felleskatalogen.no om "slankepillene" - reductil og xenical. Regner med at det er en av disse. Som du vil se, er det masse bivirkninger og forholdsregler som skal følges ved bruk av disse. Så synes du, som normalvektig, bør se bort fra dette alternativet. Vedr. plastisk kirurgi, er det best å ta en uforpliktende kosultasjon ved en klinikk.
Gjest 1111 Skrevet 10. juli 2004 #18 Skrevet 10. juli 2004 Leste et sted at når du fettsuges så fjerner de fettceller og at man ikke kan få nye slike fettceller, men derimot utvide de du allerede har. dvs at når du fettsuges så legger du ikke på deg i fett akkurat der.. Derimot syns jeg ikke at fettsuging er en løsning på de små fettputene jenter har og skal ha.
Gjest gjest1 Skrevet 11. juli 2004 #19 Skrevet 11. juli 2004 Når vi mennesker legger på oss blir det ikke flere fettceller, men de som er der øker i volum. Når man tar fettsuging, eller liposculpture, fjerner man fettcellene for evig og alltid akkurat i det området. Men det betyr jo ikke at om man legger på seg 25 kg at det området ikke vil ha noe fett. Da vil fettet øke i volum overalt og kanskje snike seg inn der det opprinnelig var fjernet. Fettsuging er ikke farlig, men en enkel operasjon som utføres i lokalbedøvelse - men det er likevel en operasjon. Etter fettsuging må man gå med panty/stramt stoff der fettet er fjernet, fordi huden og det resterende fettet skal trekke seg sammen igjen. Dette tar fra 6-8 uker avhengig av hvor på kroppen man har gjort det. Slike inngrep er dyre og det er ulik kvalitet i forhold til kirurg osv. Fettansamlinger er ofte genetisk, og noe man ikke kan noe for. Det bare er sånn. Da er det frustrerende å ha en flat mage, men likevel lovehandles, eller være i mataton-form og sykle 1 mil om dagen, men likevel ha fettansamlinger på lårene. Jeg vil ikke råde deg til noe som helst, bare komme med fakta. For alt jeg vet har du kanksje ikke fettansamlinger noe sted, bare en psykisk innbildning.
Gjest Vil ned Skrevet 12. juli 2004 #20 Skrevet 12. juli 2004 Takk for endel fakta informasjon ang. fettsuging. Jeg har trent systematisk i flere år og vanker i et miljø der det er enormt fokus på kropp, helse og trening. Trener ikke på S.A.T.S eller Elixia for å si det sånn.... De områdene jeg har fett vil jeg ikke klare å bli kvitt med mindre jeg bevisst underernærer meg eller deffer i en lengre periode. Jeg ønsker ikke å bli kvitt underhudsfettet mitt andre steder, så det blir ikke aktuelt. Og Betty; ikke meningen å knuse illusjonene dine, men det finnes MANGE leger som gir ut reseptbelagte medisiner, sykemeldinger ol. mot betaling... Og Viva, det er vel litt teit å si at du blir "dårlig" av at noen på min str. snakker om å slanke seg. Det viktigeste er vel at folk er fornøyde med kroppen sin. Noen er fornøyde med å være litt fleskete andre vil være magre. Jeg vil være trent, uten fettansamlinger. Både mor og søster er overvektige, mulig jeg har litt anlegg for det, derfor blir jeg ikke kvitt håndtakene???
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå