Gå til innhold

Hvorfor er silikon turn on/off for deg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har forståelse for at noen velger å utføre en brystforstørrelse. Jeg har selv vært der, på konsultasjon og hele pakka - jeg valgte dog å ikke utføre operasjonen. Jeg har litt brystvev, men det er ikke mye overhodet og vil si at jeg heller mer mot å være flat enn å være fyldig. Jeg fikk kjenne på mange ulike brystproteser under konsultasjonen, men ingen av dem kjentes ordentlig naturlig ut. Jada, de kunne klemmes mellom fingrene og var forsåvidt myke, men kjentes mer ut som en vannballong, på en måte. De som ikke kjentes ut som vannballonger, var litt stive og harde. Eller skallet var i det minste mulig å kjenne. Har man nok brystvev, tror jeg kanskje denne følelsen kan kamfuleres, men jeg tror ikke jeg hadde nok brystvev til å dekke over følelsen. Kirurgen sa å legge implantatene under muskel er et alternativ, men at de da vil kjennes hardere og strammere ut enn om jeg la dem under. Selvsagt varierer dette fra person til person, men i følge mitt utgangspunkt, var ikke under muskel et godt alternativ.

Noe annet som ble turn off for meg, var for eksempel silikon under muskel. Jeg har mange venninner som selv synes at deres implantater ikke synes, men de gjør det. Under muskel, er det vanlig at puppene kan flytte seg når musklene spennes contra når de slapper av. Noen fmår også en del avstand mellom brystene fordi musklene skviser dem fra hverandre eller oppover.

Jeg opplevde også at mange av dem slet med smerter i lang tid. Eller så var de svært bekymret for brystene sine - selv om silikonimplantater tåler mye. Da de tidligere kunne være mer spontane og finne på mange sportslige aktiviteter, gjerne litt sprø ting, var de nå mer opptatt av brystene og hvordan de tålte påkjenningen. Mange av dem innrømte også at partneren deres ikke fikk lov til å være like hardhent mot brystene under sex som før. Mange av dem bekymret seg ofte mye for kapseldanning. Mange av brystene så også nydelige ut med BH på, men når BH-en kom av, kunne man gjerne se rippling, usymmetriske brystvorter, kanten på implantatet, arrene eller liknende, pluss at brystene ikke ble like flate i liggende stilling, eller at de ikke hadde den naturlige, dissende bevegelsen mange bryster har når man løper eller hopper - de ser liksom stive ut, selv om de ikke trengte å være det. Og når jeg kjente på brystene deres, kjentes de ofte myke ut. Men jeg fikk fortsatt den vannballongaktige følelsen.

Nå høres det ut som jeg er fullstendig i mot brystforstørreler fordi jeg bare skriver negative ting, men det er jo noen som er kjempeheldige som får flott resultat estetisk sett og som også slipper unna mange plager som kan oppstå. Men opplevelsen min er uansett at brystforstørrelse er en drøy og kostbar operasjon, og det er synd å se mange kvinner med nydelige bryster som velger å utføre en slik operasjon. Jeg innså også at det er litt absurd å utsette seg for en såpass intens smerte og potensielle negative effekter bare for et par større bryster.

Anonymous poster hash: a2da7...1e6
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Turnoff.

Fordi pupper skal se naturlige ut.

De skal være asymmetriske (den ene større enn den andre). De skal være "uperfekte" - det er jo det uperfekte som er interessant!

Og oftest matcher puppene dama de er festet i også.

• Liker 1
Skrevet

Turnoff.

Fordi pupper skal se naturlige ut.

De skal være asymmetriske (den ene større enn den andre). De skal være "uperfekte" - det er jo det uperfekte som er interessant!

Og oftest matcher puppene dama de er festet i også.

Mine ekte pupper er helt symmetriske. Ingen størrelsesforskjell i det hele tatt. De henger heller ikke og de er runde. Ser de ikke naturlige ut da?

Anonymous poster hash: 8b46a...d60

• Liker 1
Skrevet

Mine ekte pupper er helt symmetriske. Ingen størrelsesforskjell i det hele tatt. De henger heller ikke og de er runde. Ser de ikke naturlige ut da?

Jeg må nesten se de først.

(Nå prøvde jeg virkelig å slå et slag for å positivisere noe av det som mange bekymrer seg over, og får da ei bekymringsmelding fra det perfekte hold. Blir aldri rett, det her. :( )

Gjest Coolaid
Skrevet

Lurer fordi folk aldri har en begrunnelse for hvorfor de (ikke) liker det. Hadde vært interessant å høre litt meninger :)

Jeg syns ikke det er turn off. Det krever mer enn et par med boobs med implantater for å være det.

Selv om jeg i prinsippet syns det er trist og unødvendig at så mange jenter og kvinner får utført dette av kosmetiske grunner, så er ikke det avtennende.

Gjest Coolaid
Skrevet

Synes nå egentlig det er ganske turnoff med menn som er i mot silikon, som dømmer damene som tar eller fordommer generelt.

Anonymous poster hash: f9b3a...571

Fordommer er ikke kult. Men respektere du andres meninger som ikke er basert på fordommer eller ikke er fordømmende ?

Jeg ligger ikke skjul på at jeg som mann er mot unødvendige kosmetiske inngrep, som vi diskuterer her. Jeg mener at vi har et problem i vårt moderne samfunn når kvinner må kjøpe kirugi for å bli mer fornøyd med seg selv. Problemet er som regel ikke fysisk.

Er jeg avtennende pga mine meninger, eller er det ikke slike menn som meg du sikter til ?

Skrevet

Kommer jo veldig an på synes jeg da. Viss at folk ikke er fornøyde med puppene sine så for all del fiks dem. Men det er ikke fint når man presser dem opp under haka, og har en trang til å vise frem de ''nye'' puppene sine.

Skrevet

Turn off: Er rart å ta på. Om hun har mye ser det rart ut, at de står rett ut eller har veldig synlig kant.

Turn on: Kan også bli et veldig pent resultat, da er det veldig digg å se på! :)

Skrevet

Vel, jeg refererer heller til tråden om "flatbrystede" Terese Johaug. Mange gode innlegg der, som underbygger idiotien i å putte kunstige ingredienser i kroppen for å føle seg vel (les påkalle oppmerksomhet).

Gjør heller noe med holdninger, utstråling og selvtillit, sånt er mye mer tiltrekkende enn all verdens silikonbomber...

Skrevet

Vel, jeg refererer heller til tråden om "flatbrystede" Terese Johaug. Mange gode innlegg der, som underbygger idiotien i å putte kunstige ingredienser i kroppen for å føle seg vel (les påkalle oppmerksomhet).

Gjør heller noe med holdninger, utstråling og selvtillit, sånt er mye mer tiltrekkende enn all verdens silikonbomber...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...