Gå til innhold

Er dette ærekrenkelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 19 år som er født med en kronisk sykdom. Dette medfører for meg et skjevt ganglag og dårlig balanse. Trenger krykker for å gå lengre strekninger ute. dette er ikke noe jeg får gjort noe med og det vil være slik resten av livet.

Jeg var på et utested og det satt seg en fyr ved siden av meg.Veldig kjekk og jeg tror han var ganske populær blant jentene. han prata med meg og vi hadde det hyggelig og drakk noen cider. Han var med meg til klokka fire på natta, og utrykke at han syntes jeg var ei søt og sjarmerende jente. Han lurte også på om vi kunne treffes senere i uka, og jeg svarte ja. Han var virkelig en gentleman, spanderte natmat og venta. vi utvekslet telefonnummer og han bedde meg om å sende en melding når jeg hadde komme hjem.

vi møttes senere i uka på dagen og vi gikk og snakket og var lenge sammen. vi møtte mange av hans venner ute. Han begynte etterhvert å vise litt avstand, før han lurte på om han kunne være med meg hjem en dag også, dette var greit. ( vi bor to forskjellige byer)

noen uker senere kommer han på besøk og han kysser og klår på meg. vi har det hyggelig og han ringer meg flere ganger samme uke.

Det blir stille fra begge parter i flere måneder fordi vi dreiv med hvert vårt. etter noen måneder finner jeg han igjen på facebook i fylla og sender han en melding der jeg skriver hei. Neste dag ringer han meg opp og lurer på om han kan komme på besøk.

Han kommer på besøk og sier han har savnet meg og kysser meg. etter dette skifter han helt humør og forteller noe som får livet mitt til å rase sammen Jeg ville heller vert banka og liggi og blødd en å høre det jeg hørte. jeg ble helt sjokkert.

Først sa han at det aldri i livet kunne bli noe mellom oss to. dette syntes jeg var greit og ærlig sagt og respekterte dette. Men det som ble sagt til meg etterpå har rett og slett ødelagt livet mitt. Han fortalte meg at det var en skam å gå rundt med meg offenltlig og at dette aldri måtte skje igjen. Han sa at han hadde hatt det grusomt når han møtte vennene sine og jeg var med han og gikk så sakte som jeg gjorde. Vennene hans hadde visst lurt på hva faen som hadde skjedd med han siden han gikk rundt med meg og han hadde vert veldig ukonferabel. Han fortalte meg at alle hans jentevenner hadde kontaktet han etterpå og ledd av meg og lurt på hvorfor jeg gikk så stygt. Han sa at jeg måtte innse at at folk skammet seg over å gå sammen med meg, og jeg måtte innse dette og ikke vise meg så mye ute for jeg hadde jo tydligvis et problem. Selvfølgelig visste jeg det at jeg hadde et problem og har brukt mange år på å akseptere meg selv. Jeg ba han være så snill og slutte for mitt eget beste for at jeg ikke tålte å høre det og at jeg ble utrolig lei meg om.jeg sa at det var greit at vi kunne kutte kontakten og at jeg respekterte han for det. Han ba meg å holde

kjeft og sa at vennene mine sikkert også tenkte sånn men det var ingen som tørte å si det til meg. Han fortalte meg at jeg hadde utseendet, men at den rare gåinga mi ødela for resten og jeg måtte innse at han nesten hadde mistet vennene sine den dagen han hang med meg på dagtid. Alt jeg har jobba med i 19 år for å akseptere meg selv hadde blitt lagt i grus. Etter det forlot han meg. jeg blir liggende igjen. Gråte i 3 døgn uten stopp, 0 søvn, 0 selvtillit 0 malyst. Syntes nå det er ubehagelig å gå ut med søpla og prøver å se på minst mulig folk når jeg er i matbutikken. Er faktisk helt knust og syntes det er vanskelig alt som er og vurderer å flytte hjem igjen til foreldra mine. han kunne jo bare sagt at vi ikke passa sammen og at vi heller ikke kunne være venner fordi vi ikke passa til det. Hadde faktisk foretrekt at han banka meg opp, det hadde gjort mindre skade. Er dette ærekrenkelse? ingen har noen gang sagt slike ting til meg, men heller at det ikke funker og det er jo greit.

Anonymous poster hash: 59fec...e23
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en åndssvak tulling. Samme med venninnene hans. Herregud for en gjeng latterlige idioter. Dessuten så er han ingenting å samle på for hvis han hadde vært det hadde han sagt til vennene og venninnene sine at han gikk sammen med deg fordi han hadde lyst og likte deg. Dette virker som en fyr uten ryggrad. Jeg vet det kan være hardt nå, men virkelig, drit i den dusten. Det er da ingen fasit på "riktig gåing"- hvilken planet er han fra?

Æreskrenkelse: Injurie. Noen som ved ord eller handling krenker en annens gode navn og rykte, æresfølelse eller utsetter noen for hat eller ringeakt. Kan straffes ihht. straffelovens kap. 23.
http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1902-05-22-10/KAPITTEL_2-16#KAPITTEL_2-16
  • Liker 6
Skrevet

Nei, dette er ikke ærekrenkelse.

Anonymous poster hash: 2e9e1...dc0
  • Liker 1
Skrevet

Jeg vil ikke si det er ærekrenkelse, men drittsekkoppførsel av første rang er det helt klart. Jeg vet det må være vanskelig nå, men du må ikke bry deg om noe denne fyren mener og sier. Han er ikke verdt å felle så mye som en tåre for. :hug:

Anonymous poster hash: 69c66...798
  • Liker 2
Skrevet

Ikke ærekrenkelse nei, men fyren kan være en dust likevel.

Anonymous poster hash: 3fed0...a46
Skrevet

fy *** hva slags umoden unge av en gutt var dette? Umoden er det rette ordet her, og synes ikke du skal bry deg om hans ord! Du er moden, og voksen, og står langt over han og på ett høyere og respektabelt nivå. Så ikke gjemm deg bort, fortsett å vær på utsestedet, ser du han der, ignorerer du han helt, du skal smile og le og vise at du driter i den fordømte guttungen (ja for han er ikke mann)

• Liker 1
Skrevet

Fy søøren for en ondskapsfull person. Jeg hadde aldri brydd meg det spor om noen gikk skjevt eller sakte, hva i all verden er det for noe å skulle skamme seg over?! Jeg er målløs!

Anonymous poster hash: 37e6e...101
  • Liker 2
Skrevet

Hva faen?! Er det mulig? Hva feiler det typen.. Blir så sint! Vit at at det han sa er bare bullshit! Vennene dine er ikke flaue over å gå sammen med deg, og jeg tror ingenting på det han sa om at alle vennene hans kom til ham med slike tilbakemeldinger. Skjønner at det er dritkjipt, men det han sa er ikke sant. Han en den med problemet!

• Liker 1
Skrevet

Det er nok ikke ærekrenkelse, men fy fader for en umoden drittsekk! Ble skikkelig sint nå...

SELVSAGT så er ikke vennene dine flaue over å gå sammen med deg! Så det må du slå fra deg med en gang. Det er ikke du som er problemet her, men han. Vær glad for at du er kvitt den taperen.

• Liker 1
Skrevet

Er det noen som skulle være flau, så er det den fyren. For en taper. Håper ikke du lar sånne råtne epler dra deg ned. Det er ikke normalt å tenke som han gjør. Han er ikke riktig skrudd sammen. Føler med deg!

Anonymous poster hash: 4ba61...fb5

• Liker 1
Skrevet

TS: Jeg skal fortelle deg noe viktig om livet. Jeg vet ikke om du forstår det eller om jeg babler alt for for mye... Men, det viktigste av alt, vet du hva det er? Kjærlighet. Ikke alle har fått kjærlighet i sin oppvekst. Enkelte har vokst opp med den lærdom om kjærligheten at, "du er elsket når du gjør det godt på skolen/fotballen/trening/..., da viser vi frem deg til slekt, venner og kjente og er stolte av deg, men når du ikke presterer så er vi ikke glade i deg og skammer oss over deg". Disse får inntrykk av at kjærlighet er noe man må gjøre seg fortjent til, å bli sett opp til, beundret, er hva de oppfatter er kjærlighet.

Derfor blir slike personer usikre når andre ikke beundrer dem eller kommenterer slike bagateller som, "dama di går litt rart, hun er søt, vakker, sjarmerende, sånn sett har du virkelig vært heldig, men hun går litt rart, du kan jo ikke være sammen med henne" - for dette betyr at de ikke blir sett opp til.

Tro meg du, slike personer vil ikke gi deg kjærlighet. De vil gi deg gode ord og være hyggelige, så lenge du gir dem medgang og alt er lett, men så snart de møter motgang vender de seg også bort fra deg.

Kjærlighet, kjære du, elsker på trass av, ikke på grunn av.

Det viktige, det vil du skjønne etter hvert som du ser og opplever en del her i livet, er ikke de ytre ting eller ytre verdier, det er de skatter og verdier du har inne i deg. De beste venner du har er de som har noe veldig godt og varmt inne i seg.

Anonymous poster hash: 980d1...352
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Skulle sparket han i ballene for deg. Men han har vel ingen. Lev videre med hodet høyt hevet og gi faen i hans horrible meninger. Vær glad du er kvitt han for godt.

Endret av småsei
  • Liker 1
Skrevet

Hvis det er noen som har mistet æren her er det han, hvorfor? fordi han er et komplett rasshøl. Det er ikke du som skal følge deg dårlig men han, for å ha gjort det han har gjort, desverre skal det ikke være enkelt å være inkompitent så mest sannsynlig så kommer han til å leve på en sky av dårlig personlighet og ikke forstå at det han gjorde var totalt forkastelig (gjør ham ikke mindre motbydelig fordi om). Gjør det deg mindre attraktiv fordi han sa det han sa, så absolutt ikke, det viser bare at han var en rass som ikke fortjente deg.

Anonymous poster hash: 7f1c1...5e1
  • Liker 1
Skrevet

:hakeslepp: for et usympatisk menneske! Om han ble skadet og ble skeiv i ganglaget han og så hadde det vært tilpass for han. Og de idiotvenna hans, sånne folk har vi ikke bruk for egentlig.

Skrevet

:sinna:

For en drittsekk, er kanskje ikke så lett akkurat nå men du kommer til å prise deg lykkelig for at du ble kvitt denne typen her, han må jo ha store problemer.

Jeg tviler på at vennene hans har kommentert så mye om deg, tror heller han er en syk liten bitter jævel som kanskje kan har fått 1 kommentar på at du gikk litt annerledes, og så er det blitt for mye for en liten jævel med lavt selvbilde.

Vær så snill og ikke la denne manneskiten ødelegge det du har jobbet for. Ikke la en som ikke er verdt dritten under skoen din engang til å få lov til å trykke deg ned. Du er verdt mer enn som så. :klem:

Og det finnes bedre menn uti verden enn den dritten der.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke venn med folk fordi de går feilfritt.. Så han der må være lite til venn å ha. Se på det sånn, vær glad den fyren og vennene hans er ute av livet ditt... Har opplevd noe lignende. Hvor det ble skrevet i en msn status at "**** har jævlig dårlig smak når det gjelder jenter" jeg bar 14 år å usikker på meg selv, så det hjalp ikke mye.

Anonymous poster hash: 7d6d9...906

Skrevet

Hvordan går det med deg, TS? Hvor er du fra? Har du venner som støtter deg? Trenger du en skulder å støtte deg på? :)

Anonymous poster hash: 980d1...352
Skrevet

:sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert: for ett rasshøl!!!!

Anonymous poster hash: cc30c...fd1
Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg vet ikke om det vil gjøre at du føler deg bedre å høre at jeg synes han og vennene hans er idioter som har så lite integritet at de blir flaue av å gå sammen med noen som har et synlig handikap, men det synes jeg altså. Dessverre er det nok folk i denne verden som tenker som han og vennene hans gjør, men vet du hva, de kan dra til helvete!

Du skal i alle fall vite at jeg hadde ikke blitt flau av å gå ved siden av deg, eller flau av å bli sett offentlig med deg. Og slik jeg kjenner mine venner, ville ingen av de heller blitt flau over noe sånt. Jeg lover deg at du kommer til å finne en mann som elsker deg som du er, og som vil være stolt av å gå med deg ute, for da kan alle se hvor heldig han har vært som har endt opp med deg.

Prøv å tenk hvilket verdisyn noen som sier og mener det han sa til deg måtte ha, og vil du virkelig være sammen med noen som tenker sånn? Selv om jeg ikke har et synlig handikap, så ville jeg likevel ikke brukt livet mitt med noen som hadde blitt flau av å gå med noen som hadde det, selv om det ikke gjaldt meg.

:hug:

Skrevet

Det er ikke æreskrenkelse, men han er en dust tvers igjennom som du ikke må tillate deg selv å bruke energi på!

Han er en dust. Du er tøff og kul. Ikke la en sånn taper som han ødelegge for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...