Gå til innhold

Mine innerste/ytterste...


Mezzo

Anbefalte innlegg

Nå har Frøken KalloRilla bestemt seg for å legge igjen en helgehilsen i dagbøkene til fjærn og nær.

Ha en fortreffelig helg og bruk den som best du kan ;) Det skal i hvertfall jeg

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for hilsen KalloRilla!

Nå er min første uke som musikkstudent over. Endelig, får jeg vel si. Må si jeg gleder meg til å ta fatt på dette studiet, oig håper jeg lærer en hel masse! :wink: Klassa virker ok, med masse koselige folk. Det er ganske stor aldersspredning i klassa vår, noe jeg syns er bare positivt. Var litt redd jeg bare skulle komme i klasse med folk som kom rett fra videregående.

I morgen begynner studiet for alvor. Vi skal ha prosjekt denne uka, for å bli bedre kjent med hverandre. Ingen dum ide. Tre dager denne uka er det teorikurs for de som føler de trenger det. Der slenger jeg meg nok med. Teori har aldri vært min sterkeste side. Dessuten er det uansett bra å få frisket opp igjen litt saker og ting.

Gleder meg til å få synge og spille så mye jeg bare orker. Føler jeg endelig har havnet i mitt rette element! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ser ut til at det blir sjeldnere og sjeldnere jeg er innpå her. Har så mye annet å ta meg til nå med både studiet og andre ting. Jeg trivs for øvrig kjempegodt, har blitt kjent med en del i klassen, og jeg storkoser meg!:hoppe:Dette blir et spennende studie.

Ellers går jeg og planlegger bursdagen min, og hvordan jeg skal feire den. For feire den skal jeg - jeg blir tross alt 30! Hvis du som leser dette har en ide til hvordan feire 30-årsdager. tar jeg imot med takk. Syns egentlig det er litt rart å snart være 30. Hvor ble hele ungdomstida mi av?:klø:

Er forresten fast bestemt på å begynne å trene. K i klassen vil ha meg med på klatring, og jeg gleder meg noe innmari! Har aldri klatret før, så det kan jo bli et syn :ler:

Nå er det leggetid for meg. Begynner grytidlig i morra... :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp vært på kino og sett den tredje filmen om Harry Potter. Filmen var helt ok - grei underholdning på en fredagskveld.

I morgen har vi studiedag. En hel dag "fri" - tenk det! Må nok lese mye i helga. Vi skal igjennom et utrolig stort pensum, så jeg må vel lese både natt og dag hvis jeg skal komme igjennom alt. Håper bare ikke jeg får nedturer. Har hatt det ganske bra den siste tida, og vil helst fortsette å ha det sånn...

Jeg såra en i klassen min i dag, og nå føler jeg meg helt jævlig. Jeg har det dessverre med å snakke før jeg tenker, og da jeg prøvde å ta det i meg ble det bare mye verre. Jeg kunne se at jeg såra han - og det var det absolutt siste jeg ville. Jeg er ingen fæl person, men det var akkurat sånn jeg følte meg, - rett og slett FÆL!! Nå ser jeg han ikke igjen før mandag, og jeg føler veldig for å snakke ut med han....

Vel, senga venter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt en stund siden sist, ja. Opptatt med skolen og det lille jeg får tid til ved siden av. Liker meg fremdeles kjempegodt!

Tanta mi døde i dag, noe jeg syns er forferdelig trist. Ble bare 60 år. Rart å tenke på at bare for litt over et halvt år siden visste hun ikke engang at hun hadde kreft, og nå er hun plutselig død...Har ikke sett mye til henne de siste ti åra - ikke siden hun og onkelen min skilte lag. Men jeg tilbragte mye tid hos henne da jeg var yngre, og hun har vel egentlig alltid vært yndlingstanta mi. Fra tid til annen har hun ringt meg bare for å høre hvordan jeg har det, noe jeg aldri fikk fortalt henne at jeg virkelig satte pris på. Hun har alltid betydd noe spesielt for meg, noe jeg dessverre glemte noen år. Hun hadde det vondt på slutten, så sånn sett var det bra hun fikk slippe fra.

Nå venter jeg på fotografen. Tar litt modelloppdrag sånn av og til.

God helg til alle som evt leser dette:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg har sånn kjærlighetssorg, og det er så vondt! Visste ikke hvor mye han betydde for meg før det var for sent. Han fant seg en annen, og jeg er utrøstelig :cry: Hvorfor må jeg ha så store problemer med å binde meg til folk? Dette skjedde for snart tre uker siden. Den første tida bare gråt jeg. Nå har jeg grått meg tom, men har det fortsatt like jævlig. Har nesten ikke spist disse ukene, - får ikke i meg noe.

Fikk forresten hilsen på bursdagen min. Ble 30. Synes egentlig det var unødvendig. Følte bare at han strødde salt i såret. Vil han ikke ha noe med meg å gjøre, er det vel heller ikke nødvendig å sende meg meldinger :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Han tenker nok fortsatt på deg, siden han sendte deg melding

Grattis med overstått, håper du føler deg bedre i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Dina. Du er go du :klem:

Nå sitter jeg på skolen. Er ennå en stund til vi begynner. Kom tidlig i dag siden jeg måtte levere en oppgave.

Har det fremdeles helt grusomt. Det er vanskelig å gå rundt å smile og være blid og imøtekommende når jeg bare føler for å skrike ut alt det vonde. Jeg savner han sånn! Hvordan kommer man over noe sånt? Vel, det er jo sikkert lurt å holde seg opptatt, finne ting å gjøre og sånn. Kanskje jeg burde begrave meg i arbeid? Fram mot jul blir det jo et hardkjør uten like, men så var det det med konsentrasjonen. Jeg klarer rett og slett ikke å samle tankene. Alt som står i hodet på meg er han, alt det stygge han sa til meg, alt det fine vi har hatt - alt det vonde vi har hatt....men for det meste husker jeg de gode tinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg klarer ikke dette mer. Føler meg så helt alene med sorgen over å ha mistet han. Har ingen jeg kan snakke med, og jeg vil ikke bruke venninnene mine til dette. Har prøvd å snakke med bestevenninna mi, men hun har sagt klart ifra at hun ikke vil høre. Jeg kommer meg heldigvis på skolen, men kun fordi det tross alt er bedre å være her enn å være hjemme og glo i veggen.

Klarer ikke stoppe å gråte, - og jeg har mareritt hver natt. Hun som bor vegg i vegg med meg spurte meg i går om hva jeg driver med om nettene. Jeg hadde banka i veggen, ropt, grått og snakka i søvne. Husker selvfølgelig ingenting av det selv. Smerten vil bare ikke gå vekk. Var på konsert i går sammen med en venninne. Klarte ikke å koble ut tankene da heller, og da jeg kom hjem bare gråt jeg.

Sitter på skolen. Skal snart ha sangtime. Føler meg elendig, men det er som sagt bedre å være her enn å sitte hjemme. Her treffer jeg i det minste folk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Nå er jeg i gang med andre året på musikkstudiet. Begynte på skolen igjen i går etter nesten tre mndr ferie. Gleder meg til å ta fatt igjen.

Har ikke vært her på KG på kjempelenge. Jammen har det skjedd en del siden sist. Både her inne og i livet mitt.

Det var utrolig gøy å se de andre i klassa igjen. Vi er en utrolig fin og sammensveiset klasse. Tre nye har vi fått i år, - kjekt med litt nye fjes og...

:tommel:

Har hatt en ok sommer. Har flytta i ny, stor og utrolig fin leilighet. Det var litt av en overgang fra der jeg bodde før. Nå har jeg virkelig plass til å boltre meg på.

Ellers har det vært lite farting, grunnet dårlig økonomi. Utrolig kjipt å ikke ha råd til noe. Har vært så mye bilutgifter i sommer, -dermed sprakk budsjettet. :tristbla:

Vel, dette var bare en aldri så liten rapport. Må se å komme meg av gårde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått på skolen en uke. Det blir lagt opp til mye sjølstudie i år, noe som i grunnen passer meg bra. Det blir ikke så lange dager som i fjor - takk og pris for det.

Det har gått veldig opp og ned med meg i det siste. Jeg har vært igjennom alt før, og vet jeg kommer meg opp igjen. Det er bare så innmari tungt når jeg først er nede.

Jeg har vært innom en del andre dagbøker her på KG, og mange av dem er veldig private. Så privat klarer ikke jeg å være innpå her. Men det er vel opp til hver enkelt hvor private de vil være. I tillegg til å stikke innom her sånn av og til, har jeg min egen dagbok hvor jeg skriver ned alle tanker og følelser som raser i meg.

Det har skjedd mye med meg de siste åra, og det går stadig framover. Jeg mestrer flere og flere ting. For bare noen år siden ville det f.eks. vært utelukka å velge musikklinja, - og nå holder jeg t.o.m. konserter. Hvem ville vel noen gang trodd det? Jeg får holde på med det jeg brenner mest for, - musikk. Det er jeg utrolig takknemlig for!! :danse:

:dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skal jeg ut for første gang på hvor lenge jeg kan huske. Klarer ikke glede meg - jeg gleder meg heller etterpå hvis alt har gått bra. Har følt jeg har falt litt utenfor klassa den siste tida, derfor tenkte jeg at jeg for en gangs skyld skal bli med dem ut. Får se om jeg føler meg litt mer "med" da. Jeg har ofte blitt bedt på fest, men har alltid funnet på en grunn til ikke å komme. Og er det ikke ganske naturlig at de slutter å spør meg når jeg aldri blir med? Ingen i klassa vet om at jeg har angst.

Disse to åra jeg har studert her, har jeg gradvis klart flere og flere ting. - så nå er det vel kanskje på tide å kaste seg ut i det sosiale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde det utrolig gøy på den festen i går. For det meste var der folk fra klassa, men også en del utenfra. Møtte S igjen, og det var veldig koselig. Han har visst noe på gang med en dame. Kjekt for han! Ellers må jeg fortelle at jubelen stod i taket da jeg ankom festen. Måtte nesten le...tjihi! :ler: Jeg har jo ikke akkurat vist meg ofte på fester, - er litt dårlig på sånne sosiale settinger. Men jeg liker veldig godt å gå på kafe, kaffibarer el.l. Dessuten har jeg bestemt meg for at jeg nå vil trene meg opp til å mestre sosiale situasjoner. Jeg vet det ikke er gjort over natta, men til flere ganger jeg går ut - til tryggere blir jeg vel på situasjonen.

G spurte meg i sta om jeg ville bli med til noen venner av henne og spille Fantasi. Før ville jeg aldri turt, men nå sa jeg ja. Jeg koste meg virkelig. Hadde aldri møtt noen av de andre før. Det var som om jeg glemte meg selv - jeg glemte rett og slett å vere redd. Det var en utrolig befriende følelse. Men jeg er ikke lammet av angsten lenger. Jeg har kontroll på den nå, og det er mer enn jeg hadde for bare noen få år tilbake.

Vel, senga venter. Begynner heldigvis ikke før 10.15 i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde jeg vært i seng for lenge siden, men er i stedet våken og opplagt som aldri før. Litt feil tidspunkt å være opplagt på, kan man kanskje si... :roll:

Dette har vel stort sett vært en ganske bra dag. Det stormer og regner som verst ute, men bortsett fra det, har jeg hatt det bra. Gikk lang tur med hunden til venninna mi i sta, og begge var klissvåte da vi kom hjem. En forfriskende tur var det i alle fall... :Nikke:

Har litt problemer med en i klassen. Jeg trodde vi var gode venninner, men etter at vi begynte på skolen igjen for et par uker siden, har hun bare ignorert meg. Hun sier hun ikke mener å gjøre det, og vi har prata om hvorfor hun gjør det. Alltid etter de pratene, har jeg trodd at nå er alt bra - men neste dag er jeg igjen luft for henne... :( Og det som sårer mest er at hun er så tvers igjennom hyggelig mot alle andre - men meg ser hun ikke på en gang, - langt mindre snakker hun til meg... :forvirret:

Sånn jeg kjenner henne, har jeg aldri fått følelsen av at hun er falsk. Hun er tvert imot utadvendt, sjarmerende og har et vinnende vesen. Og alle liker henne - også jeg, ihvertfall gjorde jeg det før. Nå forstår jeg meg ikke på henne. Hun gjør meg usikker :sjenert: . Hun var liksom den eneste i klassa jeg følte meg virkelig trygg på - og stolte på. Hun var en jeg følte jeg virkelig kunne snakke med... :sad:

Hvem trenger vel sånne venner...? Dette er jo bare nedbrytende! Men hun sårer meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkenatt....Fikk altså ikke sove samme hvordan jeg prøvde - og jeg kan allerede nå kjenne at det kommer til å bli en lang dag. Har timer i hele dag, og ut over kvelden... :forvirret: vil jeg sove... :sove: Vel, det er nok litt sent for det :Gjesp:

Ønsker alle her inne på KG en god dag! :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har litt problemer med en i klassen. Jeg trodde vi var gode venninner, men etter at vi begynte på skolen igjen for et par uker siden, har hun bare ignorert meg.

Den ignoreringa jeg snakka om, har gått over til utfrysing. Nå gruer jeg meg til å gå på skolen bare pga av henne. Dette er deja vu for meg...Utfrysing har jeg opplevd så mange ganger før, i alle de åra jeg ble mobba - bare med en aldri så liten forskjell; dette er første gang jeg er fryst ut av en jeg faktisk trodde var en venninne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

En aldri så liten rapport. Det er lenge siden jeg har skreve noe i dagboka mi. Har ikke vært på KG på lenge heller.

Sitter og skriver oppgave. Skulle egentlig vært ferdig med den til i morgen, men det ser ikke det ut til at jeg rekker. Ellers pakker jeg til studietur. På fredag drar vi til New York. Har aldri vært der før, så det blir bra! Det hadde sikkert blitt bra uansett:)

Mer senere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...