Gå til innhold

Hva tenker dere om dette bryllupet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Betale for ekstra alkohol er ok synes jeg, men skal man betale for brus og vann mener jeg det er i overkant gjerrig. Jeg ville uansett sørget for at den alkoholfrie drikken holder en viss standard så avholdsgjestene ikke blir skuffet, enten de nå betaler det elv eller ei.

Husker en gang jeg bestilte cola og fyren bak disken helte opp det daffe bunnskvipet fra ei flaske som tydeligvis hadde stått innerst i kjøleskapet en god stund. Jeg ville forsikret meg om at stedet ikke serverer noe lignende.

Anonymous poster hash: 3ae60...80d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det det egentlig koker ned til er vel om man har bryllupet for sin egen del, eller for gjestene, og hvor mye man evt. skal ta hensyn. Meningene er selvfølgelig delte. Personlig synes jeg det er opp til enhver å velge dette selv. Ser man på mange innleggene i dette forumet er det uansett mange som synes bryllup er utrolig kjipe greier å gå i - så da bør vel mange bare bli glade når det feires i utlandet og man har gode grunner for å takke nei.

Anonymous poster hash: 3afe0...f9b
Skrevet

Brus og annen drikke er selvfølgelig gratis

Det er heller ikke avgjort om det blir bonger (betalbar) Vi kan fortsatt arrangere festen i hagen, og dag i mulighet til fri drikke..

Når det kommer til disse bestemødrene som ikke kan komme, så er ikke dette fordi festen er i utlandet. De hadde ikke hatt helse til å komme om det var i Norge heller. Dette har de allerede gitt beskjed om. Og den andre bestemoren bor i et annet land.

Jeg kan tenke meg at med flytoget, fly og buss så vil turen til byen komme på ca 1500 kr. Så kommer overnatting i tillegg. Vi har funnet flere alternativer, der vi sannsynligvis kan kan finne fine priser.

Takk for alle innspill og råd! Vi skjønner at vi trenger flere timer rådighet til middagen! det hadde jeg ikke skjønt om det ikke var for deres innspill:)

Anonymous poster hash: 94124...831
Skrevet

Jeg skal gifte meg sommeren 2015, og etter å ha lest ørten tråder her inne på kg om hvor mange feil brudeparet gjør og hvor frekke brudepar er så må jeg innrømme at jeg er bekymret for å bli en av disse brudene som folk vil klage på...

Vi har akkurat begynt planleggingen av vårt bryllup...her er vår plan

bryllupet vil holdes i Italia. Det vil holdes litt utenom sesongen så flybillett prisen er ca 1000 pr pers. Gjestene må selv betalte for overnatting. Vi blir ikke sure på folk som ikke har mulighet til å ikke møte opp.

dagen før vil det arrangeres champagne lunch for gjestene, det dekkes av oss.

på selve dagen så serves det champagne og fingermat etter kirken, så er det mer champagne på terrassen før det blir 3 retters middag med vin. Etter middag er det kaker og avec. All vin og mat er av svært god kvalitet. Champagnen er svært dyr. Så maten vil være vår aller største utgiftspost.

Etter middagen (kl 23) vil gjestene få bong til en valgfri drink, etter dette må resten betales selv.

Vi ønsker ingen gaver.

Er dette et frekt bryllup?

Jeg tenker at det er et sånt bryllup som det er veldig enkelt å takke nei til.

Uten om sessong?

• Folk må søke om å få ta ut feriedager, eller bruke fleksitiden på brylluppet.

Dette utgjør ca en til to dager tapt dagslønn.

• Flybilletter tur-retur.

• Buss/Taxi til og fra flyplass.

• Overnatting.

• Mat og drikke / restaurant utenom selve bryllupet.

• Antrekk.

( Noe ikke alle har fra tidligere, noe som overrasker mange brudepar )

• Betalbar.

• Og champagne.

Champagne er litt som russisk kaviar.

Noe som koster en halv formue, viser at man har penger, men som absolutt ingen liker.

Med unntak av den éne BI-studenten og den éne onkelen på et par og seksti, som siterer Henrik Wergeland i bisetninger, som samler på biler og er nullskatteyter.

" Vi forventer ingen gave. Om de kommer er det en stor nok gave i seg selv "

(Shut up, bitch! :glare:)

Med unntak av forlover, foreldre og besteforeldre,

er det mest vanlig for gjester å gi 500 - 1000,- i gave til brudeparet.

Jeg kjenner flere godt voksne mennesker, som har giftet seg i utlandet.

Men de har kun invitert de aller nærmeste + dekket absolutt alle utgifter,

med unntak av antrekk.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at det er et sånt bryllup som det er veldig enkelt å takke nei til.

Uten om sessong?

• Folk må søke om å få ta ut feriedager, eller bruke fleksitiden på brylluppet.

Dette utgjør ca en til to dager tapt dagslønn.

• Flybilletter tur-retur.

• Buss/Taxi til og fra flyplass.

• Overnatting.

• Mat og drikke / restaurant utenom selve bryllupet.

• Antrekk.

( Noe ikke alle har fra tidligere, noe som overrasker mange brudepar )

• Betalbar.

• Og champagne.

Champagne er litt som russisk kaviar.

Noe som koster en halv formue, viser at man har penger, men som absolutt ingen liker.

Med unntak av den éne BI-studenten og den éne onkelen på et par og seksti, som siterer Henrik Wergeland i bisetninger, som samler på biler og er nullskatteyter.

" Vi forventer ingen gave. Om de kommer er det en stor nok gave i seg selv "

(Shut up, bitch! :glare:)

Med unntak av forlover, foreldre og besteforeldre,

er det mest vanlig for gjester å gi 500 - 1000,- i gave til brudeparet.

Jeg kjenner flere godt voksne mennesker, som har giftet seg i utlandet.

Men de har kun invitert de aller nærmeste + dekket absolutt alle utgifter,

med unntak av antrekk.

Men hey! da kan du bare takke nei da vet du...

Ingen som tvinger noen, det er et høyst frivillig arrangement.

Beklager at mitt bryllup ikke er bra nok for deg

TS

• Liker 1
Skrevet

KJære TS! Du har fått mange svar og her kommer et fra meg. Jeg tror dere kommer til å få et nydelig bryllup. Uansett så er det jo nettopp deres dag. Og en ting har jeg erfart. Her inne på KG er der sånn at det er skam å si Betalbar.

La meg fortelle deg min erfaring. Jeg giftet meg for 4 år siden, vi hadde det på lokalet i byen, vi hadde mange venner vi ville ha så vi endte med familie og de aller næreste venner til middag så hadde vi venner, og de naboene vi hadde mest med å gjøre til kaffe og festen. Det var full fart hele tiden, vi måtte jage hjem folk da vi måtte avslutte kl 0430.

Men vi gjorde en ny vri. Vi gav et konto nr til folk. Hvorfor? De betalte inn 150 kroner hver og da var det fri bar resten, dvs de 150 var for all drikke. Vi hadde egen bar med egne folk i. Ja de fikk all den brusen de ville ha, men en ting er sikkert, vi gikk ikke i + men heller i minus, vi hadde for mye drikke. Samt at foilk koste seg veldig og ja det vet jeg.

Men da jeg la ut dette på KG så fikk jeg mye tyn gitt. Tenk at folk måtte betale for drikke.

Så ikke ta det så tungt.

Anonymous poster hash: 51b4c...f1b
Skrevet

KJære TS! Du har fått mange svar og her kommer et fra meg. Jeg tror dere kommer til å få et nydelig bryllup. Uansett så er det jo nettopp deres dag. Og en ting har jeg erfart. Her inne på KG er der sånn at det er skam å si Betalbar.

La meg fortelle deg min erfaring. Jeg giftet meg for 4 år siden, vi hadde det på lokalet i byen, vi hadde mange venner vi ville ha så vi endte med familie og de aller næreste venner til middag så hadde vi venner, og de naboene vi hadde mest med å gjøre til kaffe og festen. Det var full fart hele tiden, vi måtte jage hjem folk da vi måtte avslutte kl 0430.

Men vi gjorde en ny vri. Vi gav et konto nr til folk. Hvorfor? De betalte inn 150 kroner hver og da var det fri bar resten, dvs de 150 var for all drikke. Vi hadde egen bar med egne folk i. Ja de fikk all den brusen de ville ha, men en ting er sikkert, vi gikk ikke i + men heller i minus, vi hadde for mye drikke. Samt at foilk koste seg veldig og ja det vet jeg.

Men da jeg la ut dette på KG så fikk jeg mye tyn gitt. Tenk at folk måtte betale for drikke.

Så ikke ta det så tungt.

Ja, det er faktisk helt uhørt at folk skal overføre penger for drikke. Hvertfall når det var egeninnkjøpt alkohol.

Jeg har ikke ord.

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er faktisk helt uhørt at folk skal overføre penger for drikke. Hvertfall når det var egeninnkjøpt alkohol.

Jeg har ikke ord.

hvor står det egeninnkjøpt alkohol.

Skrevet (endret)

Sjenketiden til 04:30. Kan ikke være et etablissement med sjenkebevilling, altså må det være et privat lokale.

Det står også EGEN bar med EGNE folk i.

Tror kanskje denne må ha vært den frekkeste av alle scenario jeg har lest hittil..

Endret av Chloe-
  • Liker 1
Skrevet

åå

Jeg har ikke ord.

slik jeg ser det så trodde du at det var egen innkjøpt fordi vi hadde egen bar, med egen drikke,men det var alstå drikke vi hadde bestilt skulle være utvalget, men det var lokalet det vi hadde som sto med baren

Skrevet

Sjenketiden til 04:30. Kan ikke være et etablissement med sjenkebevilling, altså må det være et privat lokale.

står det at de drakk til 0430? det var et selskapslokalet av større dimensjon men de sluttet å selge når det var stengt men folk koste seg, de trengte ikke alkohol for å fortsette

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg skal gifte meg sommeren 2015, og etter å ha lest ørten tråder her inne på kg om hvor mange feil brudeparet gjør og hvor frekke brudepar er så må jeg innrømme at jeg er bekymret for å bli en av disse brudene som folk vil klage på...

Vi har akkurat begynt planleggingen av vårt bryllup...her er vår plan

bryllupet vil holdes i Italia. Det vil holdes litt utenom sesongen så flybillett prisen er ca 1000 pr pers. Gjestene må selv betalte for overnatting. Vi blir ikke sure på folk som ikke har mulighet til å ikke møte opp.

dagen før vil det arrangeres champagne lunch for gjestene, det dekkes av oss.

på selve dagen så serves det champagne og fingermat etter kirken, så er det mer champagne på terrassen før det blir 3 retters middag med vin. Etter middag er det kaker og avec. All vin og mat er av svært god kvalitet. Champagnen er svært dyr. Så maten vil være vår aller største utgiftspost.

Etter middagen (kl 23) vil gjestene få bong til en valgfri drink, etter dette må resten betales selv.

Vi ønsker ingen gaver.

Er dette et frekt bryllup?

Syns ikke det er frekt når dere ikke forventer gaver

Skrevet

står det at de drakk til 0430? det var et selskapslokalet av større dimensjon men de sluttet å selge når det var stengt men folk koste seg, de trengte ikke alkohol for å fortsette

Minst halvannen time uten alkohol eller alkoholfritt.. Syns jo det er ganske relevant å inkludere når du skriver et konkret klokkeslett.

Jeg skjønner fortsatt ikke hva du mener med "egen bar" og "egne folk", når det er lokalet som står for alkoholserveringen.

Skrevet

Jeg har nå lest igjennom hele tråden og sitter egentlig igjen med et spørsmål:

Hvorfor laget du denne tråden TS?

Var det fordi du ønsket en hel haug med positive tilbakemeldinger ala -dette høres ut som en drøm! o.l...?

Fordi du svarer veldig negativt og til tider frekt og spydig på de tilbakemeldingene som ikke går i din favør.

Jeg syns det er trist når noen legger mye tid og energi i et vel gjennomtenkt svar til deg, men som dessverre ikke er det svaret du ønsker, og som får en frekk kommentar tilbake.

Du har jo allerede bestemt deg for hvordan du skal ha det! Så hvorfor spør du her inne?

Anonymous poster hash: fcbe5...82c

• Liker 1
Skrevet

Minst halvannen time uten alkohol eller alkoholfritt.. Syns jo det er ganske relevant å inkludere når du skriver et konkret klokkeslett.

Jeg skjønner fortsatt ikke hva du mener med "egen bar" og "egne folk", når det er lokalet som står for alkoholserveringen.

Lokalet vårt hadde 2 lokaler sammen, hvor hver del hadde egen bar og egne folk. Det var det jeg mente, Og sånn jeg ser det så skjer det mye uten at det behover å være alkohol der. Det som lokalet gjorde var at når sjenketiden var over, eller rett før ble det satt ut brus og vann, dette er etter loven lov. Vi reiste selv derfra kl 0500

Skrevet

Lokalet vårt hadde 2 lokaler sammen, hvor hver del hadde egen bar og egne folk. Det var det jeg mente, Og sånn jeg ser det så skjer det mye uten at det behover å være alkohol der. Det som lokalet gjorde var at når sjenketiden var over, eller rett før ble det satt ut brus og vann, dette er etter loven lov. Vi reiste selv derfra kl 0500

Ok. Ikke selvkjøpt alkohol.

Syns alikevel det var gnient. Spesielt for kaffegjestene.

Kaffe, kake og drikke, minus 150kr per pers. Ikke mye spandert fra deres del.

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg hatt råd og mulighet til å dra i bryllup i Italia, så hadde nok ikke en betalbar stoppet meg. Med mindre drinkene koster 500,- glasset. Det virker jo som en dyr plass...

Uansett, det jeg reagerer mest på i slike betalbar-tråder er at bruden tror at gjestene går helt amokk og drikker og drikker, og har som mål for kvelden å karre til seg mest alkohol om det er gratis. Tror dere virkelig ikke at gjestene drikker seg dritings på egen regning når de måtte ønske det? Når gjestene bruker mangfoldige tusen for å feire dere i Italia, så er det IKKE for å få gratis alkohol til de stuper!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...