AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #21 Skrevet 12. september 2014 Hva er grunnen til at dere velger Italia? Hva kommer overnatting på ca trur dere?Anonymous poster hash: 39115...183 grunnene: - er at min familie har hus der nede og at vi har et kontakt nett som gjør at det er lettere å arrngere bryllup der enn i andre land - At norsk bryllup overhode ikke frister - At vi inviterer familie fra flere forskjellige europeiske land, og italia er i midten - at jeg tror at bryllupet i denne lille landsbyen vil bli en finere opplevelse enn i norge - at jeg om min mann er veldig internasjonale mennesker TS Anonymous poster hash: 94124...831
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #22 Skrevet 12. september 2014 Veldig mange syns ikke champagne er så stas faktisk. Etter alle de bryllupene jeg har vært i så har en god punsj vært bedre satt pris på av gjestene enn champagne. Det smaker bedre, friskere og slukker mer tørste enn champagne. I tillegg er det mye billigere å lage. Når du nevner at det skal bli servert champagne 2 ganger, 1 med fingermat og 1 på terassen så tenker jeg at gjestene må vente veldig lenge? Venting er det verste ved å være gjest i et bryllup. Ja, brudeparet må ta bilder, men prøvd å kort ned tiden. F.eks kan noen av bildene tas ved kirken så gjestene kan delta og ta bilder selv. Kvalitet og pris på champagne og vin bryr de fleste seg fint lite om så lenge det smaker ok. Det finnes så masse god vin til en billig penge. Det er nordmenn det er snakk om her og da trumfer kvantitet over kvalitet. Når gjeste først må betale transport, fly, overnatting og div så syns jeg dere bør prøve å gjøre det til en fri bar, ihvertfall øke antall bonger ved å begrense andre unødvendige kostnader. Det verste gjester vet er å vente og betale!!!! Du sier at middag slutter kl 23. Er det middagen eller inkludert kaker? Vi kan ikke velge ang dette med champagnen....stedet hvor middagen skal holdes er veldig eksklusivt og det er ikke aktuelt for dem å servere noe annet en champagne til 1200 kr flaska. Det er heller ikke mange alternative steder å ha middagen. Det vil ikke være særlig lang vente tid nei....vielsen vil være på ettermiddagen og middagen begynner tidlig kveld, så vi snakker ikke om mer enn en time mellom vielse og middag...og da er drink og små retter inkludert i denne tiden. Bildene vil taes i nærheten av kirken ja. smårettene er fordi jeg er livredd for at folk skal være sultne i mitt bryllup. middagen slutter 23 ja, dette er ink kaker. Etter dette må vi bytte lokale... men byen er bitteliten, så vi trasker bare 2 minutter til neste sted. Så etter 23, er det fest for de som vil Anonymous poster hash: 94124...831 1
nocebo Skrevet 12. september 2014 #23 Skrevet 12. september 2014 Vanligvis har jeg ingen problemer med å forsvare betal-bar, men når folk faktisk reiser helt til Italia og betaler for hotell og reise, synes jeg faktisk det blir regelrett frekt å forvente at de skal betale for drikke også. Kutt heller litt på budsjettet til champagnen - de færreste vil nok merke at det ikke er dyr champagne, bare "ordinær", og betal heller baren. 7
minister-mio Skrevet 12. september 2014 #24 Skrevet 12. september 2014 Bryllup i utlandet bør bety gratis mat å drikke all the way 8
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #25 Skrevet 12. september 2014 Vanligvis har jeg ingen problemer med å forsvare betal-bar, men når folk faktisk reiser helt til Italia og betaler for hotell og reise, synes jeg faktisk det blir regelrett frekt å forvente at de skal betale for drikke også. Kutt heller litt på budsjettet til champagnen - de færreste vil nok merke at det ikke er dyr champagne, bare "ordinær", og betal heller baren. Det der med champagnen får vi ikke gjort noe særlig med dessverre.. Jeg skjønner ikke helt hva som er så galt med bonger, når man har hatt fri tilgang på alkohol hele dagen...Hvor mye er det fysisk mulig å få i seg liksom? er målet å spy gjennom nesa i løped av kvelden? TS Anonymous poster hash: 94124...831 4
Luckiness Skrevet 12. september 2014 #26 Skrevet 12. september 2014 Jeg synes bryllupet høres bra ut. Ser ikke helt hvorfor flere klager over betal-bar, da gjestene får mer enn rikelig med alkohol. Det dere kan gjøre i forkant er å snakke med noen hoteller om de kan gi noe rabatt dersom så og så mange av gjestene skal ha hotellrom der. Aller helst et hotell i nærheten av vielsen/lokalet dere skal holde bryllupet i. I tillegg til å finne et par billigere alternativ for dem som vil det. Og så bør dere sende ut invitasjoner tidlig slik at folk får tatt seg fri fra jobb/planlagt reisen i god tid 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #27 Skrevet 12. september 2014 Når du blir invitert i andre feiringen, forventer du alltid at du skal ha fri tilgang på alkohol så lenge noen inviterer deg? Jeg syns det ser ut til at det blir mer enn nok alkohol for kvelden. Det må da være opp til brudeparet å bestemme hvor stor flyt det skal være og hvor de vil at grensene skal gå. Syns de har gjort det på en fornuftig måte. Så hvis noen er ekstremt tørste og vil ha ENDA mer enn det de har fått servert igjennom dagen og kvelden, syns jeg det er helt greit at de betaler for det selv. Uansett hvordan du vrir og vender på det så er det feil at gjestene skal være med på å betale regningen. Det er en uting at folk har begynt å ha dyrere bryllup enn de egentlig har råd til. I og med at det skal være bar på det neste stedet og der blir servert alkohol så regner jeg med at brudeparet også regner med at folk fremdeles kommer til å være tørste. Og da får de betale. Mener de at folkene da har fått nok så trenger de jo ikke bar der i det hele tatt. Kun servering av brus og vann. Anonymous poster hash: 5e242...46e 6
Lulilelu Skrevet 12. september 2014 #28 Skrevet 12. september 2014 Til alle dere som er så grinete over betabar etc. Dette er BRUDEPARETS dag og feiring, de inviterer andre til å feire sammen med dem hvis de ØNSKER. Så hvis dere hadde sittet der og furtet etter champislunsj, fingermat, mer champis, 3-retters, vin og en drink til.. DA hadde jeg angret på å gitt invitasjonen til dere. Et bryllup handler om noe så fantastisk som at to mennesker velger å tilbringe resten av livet sitt sammen. Det burde da være viktigere enn at dere blir sørpings? Huff, håper ikke jeg har venner som dere.Ja jeg er absolutt enig med at bryllupet skal handle om de to som gifter seg og at det er viktigere enn at man blir sørpings. Personlig så syns jeg ikke at man bør bli sørpings noen gang Brisen, god og moro ja, full og dritings nei.Men de fleste som inviterer til bryllup ønsker en god fest, altså en god voksenfest der man er i godt humør, danser, prater og koser seg. Realiteten er at hvis man skal ha en god fest så må gjestene kose seg. Ja, så blir det servert dyr champagne og fingermat og div men det veier ikke opp mot å kunne hente seg et glass vin etter kakene uten å måtte betale for det.Jeg syns også at bryllup i dag verdsetter dyre detaljer fremfor det et bryllup bør handle om, altså kjærlighet, familie, venner, fest og moro. Har man råd til alt så selvfølgelig, hvis ikke så syns jeg prioriteringen bør gå på det siste. 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #29 Skrevet 12. september 2014 Merkelig med et hotell på landsbyen i Italia som kun vil servere dyr champis. Min erfaring er at de ofte har en god prosecco eller spumante å tilby, og gjerne foretrekker italiensk vin. Er jo enig i at lite slår en god champagne, da. Regner med dere bare inviterer de aller nærmeste på en slik feiring, og da vil jo de fleste være villige til å bruke både feriedager og penger på feiringen. Men jeg synes egentlig man bør legge en innsats i å tilby gjestene rabatterte overnattingspriser, da.Anonymous poster hash: c6e58...2b2 1
nocebo Skrevet 12. september 2014 #30 Skrevet 12. september 2014 Det handler ikke om at man skal drikke så mye, jeg hadde kanskje ikke drukket for den ene bongen en gang selv, men om at man respekterer at gjestene har lagt mye både innsats og penger i å komme i bryllupet og reist langt, og at man da ikke "krever" mer av dem enn det. 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #31 Skrevet 12. september 2014 Jeg synes bryllupet høres bra ut. Ser ikke helt hvorfor flere klager over betal-bar, da gjestene får mer enn rikelig med alkohol. Det dere kan gjøre i forkant er å snakke med noen hoteller om de kan gi noe rabatt dersom så og så mange av gjestene skal ha hotellrom der. Aller helst et hotell i nærheten av vielsen/lokalet dere skal holde bryllupet i. I tillegg til å finne et par billigere alternativ for dem som vil det. Og så bør dere sende ut invitasjoner tidlig slik at folk får tatt seg fri fra jobb/planlagt reisen i god tid Vi skal selvfølgelig snakke med forskjellige hoteller og undersøke flere overnattingstilbud. Dette er vi allerede i gang med... har funnet forskjellige alternativer i forskjellige prisklasser. Siden byen er bitteliten, så vil alt uansett ligge i 5 minutters gå avstand fra hverandre Anonymous poster hash: 94124...831
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #32 Skrevet 12. september 2014 Ja jeg er absolutt enig med at bryllupet skal handle om de to som gifter seg og at det er viktigere enn at man blir sørpings. Personlig så syns jeg ikke at man bør bli sørpings noen gang Brisen, god og moro ja, full og dritings nei. Men de fleste som inviterer til bryllup ønsker en god fest, altså en god voksenfest der man er i godt humør, danser, prater og koser seg. Realiteten er at hvis man skal ha en god fest så må gjestene kose seg. Ja, så blir det servert dyr champagne og fingermat og div men det veier ikke opp mot å kunne hente seg et glass vin etter kakene uten å måtte betale for det. Jeg syns også at bryllup i dag verdsetter dyre detaljer fremfor det et bryllup bør handle om, altså kjærlighet, familie, venner, fest og moro. Har man råd til alt så selvfølgelig, hvis ikke så syns jeg prioriteringen bør gå på det siste. De eneste dyre detaljene er jo middagen og drinkene rundt... dette er fordi det ikke finnes mange alternativer i denne byen men også fordi vi tror at den resturanten, med den utsikten og den luksusen vil være en flott opplevelse for gjestene. jeg legger ikke mye penger i kjole, sko osv... men jeg vil at resten skal være av kvalitet. TS Anonymous poster hash: 94124...831
Luckiness Skrevet 12. september 2014 #33 Skrevet 12. september 2014 Vi skal selvfølgelig snakke med forskjellige hoteller og undersøke flere overnattingstilbud. Dette er vi allerede i gang med... har funnet forskjellige alternativer i forskjellige prisklasser. Siden byen er bitteliten, så vil alt uansett ligge i 5 minutters gå avstand fra hverandre Anonymous poster hash: 94124...831 Det høres bra ut I tillegg så skrev du jo at dere ikke ønsket gaver. Mange gir jo kjempedyre gaver når de skal i bryllup...Så det blir sikkert ikke sååå mye dyrere dersom man ikke gir gave.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #34 Skrevet 12. september 2014 Uansett hvordan du vrir og vender på det så er det feil at gjestene skal være med på å betale regningen. Det er en uting at folk har begynt å ha dyrere bryllup enn de egentlig har råd til. I og med at det skal være bar på det neste stedet og der blir servert alkohol så regner jeg med at brudeparet også regner med at folk fremdeles kommer til å være tørste. Og da får de betale. Mener de at folkene da har fått nok så trenger de jo ikke bar der i det hele tatt. Kun servering av brus og vann. Anonymous poster hash: 5e242...46e Vel...i denne byen så er det dessverre kun 1 alternativ til sted vi kan være etter 23, og der er det altså en bar. TS Anonymous poster hash: 94124...831
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #35 Skrevet 12. september 2014 Hvis dette med betal bar er avgjørende for om folk synes kvelden er velykket eller ikke så har vi alltids mulighet til å ha etterfesten i en koslig hage,,, og kjøpe inn alkoholen selv og "lage egen bar" da kan jo folk drikke til de stuper om dette er viktig. ulempen er at det krever mye mer av oss i form av at vi må ordne med gulv, lys, lyd osv... OG at festen ikke kan vare så lenge pga naboer og støy osv men det er en mulighet. TS Anonymous poster hash: 94124...831
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #36 Skrevet 12. september 2014 Vel...i denne byen så er det dessverre kun 1 alternativ til utested vi kan være etter 23, og der er det altså en bar. Evt blir det hagen til mine foreldre TS Anonymous poster hash: 94124...831 Anonymous poster hash: 94124...831
Sirah Skrevet 12. september 2014 #37 Skrevet 12. september 2014 Det hørtes helt knall ut TS! Jeg hadde gjerne kommet i bryllupet ditt Jeg bryr meg heller ikke at jeg må betale noen stakkars drinker selv Ser dere allerede er igang med å sjekke ut ang rabatt på overnatting. Det eneste som kunne "stoppet" meg fra å komme er kort og greit prisen. Men ikke prisen på drinkene, men prisene på hotell og fly. 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2014 #38 Skrevet 12. september 2014 Det hørtes helt knall ut TS! Jeg hadde gjerne kommet i bryllupet ditt Jeg bryr meg heller ikke at jeg må betale noen stakkars drinker selv Ser dere allerede er igang med å sjekke ut ang rabatt på overnatting. Det eneste som kunne "stoppet" meg fra å komme er kort og greit prisen. Men ikke prisen på drinkene, men prisene på hotell og fly. Hyggelig å høre Bryllupet er jo lagt etter fellesferien så flybilettene er så billige de kan bli i denne perioden...men selvølgelig det blir jo dyrere for gjestene enn et norsk bryllup i nærmiljøet. TS Anonymous poster hash: 94124...831
Lulilelu Skrevet 12. september 2014 #39 Skrevet 12. september 2014 Det der med champagnen får vi ikke gjort noe særlig med dessverre.. Jeg skjønner ikke helt hva som er så galt med bonger, når man har hatt fri tilgang på alkohol hele dagen...Hvor mye er det fysisk mulig å få i seg liksom? er målet å spy gjennom nesa i løped av kvelden? TSAnonymous poster hash: 94124...831 Nå vet jeg ikke hvilket forhold du har til alkohol eller om du har vært i mange bryllup men jeg kan snakker utifra min egen erfaring og jeg har vært i mange bryllup og hatt mitt eget For det første så er det ikke snakk om mengde alkohol, det er når man får den. Mange har litt vanskeligheter med å drikke når det er lyst ute, hvis man kan si det slik. Det er dagtid og det å drikke gjør man ikke før på kvelden. Når mørket faller så føles det mer naturlig for mange å drikke, hvis du forstår?Jeg vet ikke når vielsen er ferdig, men jeg vil tippe ca 16.00. Folk kommer til lokalet og får champagne. I tillegg til at dette ikke smaker for mange så blir det en sippedrink, men kan gjerne holde det samme glasset i 30 min. Så man får ca 2 champagneglass på den timen dere har mellom kirke og middag. 2 champagneglass tilsvarer ett vinglass.Så setter man seg til bords og der sitter man i 3-4 timer? Når man sitter, spiser og hører på taler så er ikke drikkingen en prioritet. Man sitter i ro og prater med de rundt bordet, men det er ikke noe musikk eller drikkestemning. Ikke missforstå, jeg syns bryllupsmiddager er koselige og det skal respekteres, men poenget er at gjestene drikker ikke så mye til middagen fordi det faller ikke naturlig.Så da etter middagen har man fått i seg ca 3-4 glass vin. Så er det kake som tar ca 1,5-2 timer og her bør man regne med ca 1 glass vin pr gjest, enten de velger baileys eller whisky så er er mengden gjennomsnittlig det samme. De fleste drikker ikke noe særlig når de spiser kake.Så da har det gått ca 7 timer siden gjestene ankom lokalet og de har drukket ca 4-5 vinglass ( noen har også drukket mindre fordi de har drukket øl).For å sette det litt i perspektiv: Hvis du tenker en vanlig fest der man ankommer i 8 tiden og drar på byn i 12 tiden. Det er ca halvparten av tiden enn fra gjestene ankommer lokalet til kakene er ferdig. 1 flakse vin inneholder 4 gode glass vin. De fleste trenger minst 1 flaske fra forspill kl 8 til byn kl 12 og da fortsetter man å drikker når man ankommer byn (og nå mener jeg ikke rølpefylla men en normal voksen tur på byn) Så når man drikker ca den samme mengden på nesten dobbelt så lang tid så sier det seg selv at at rusen ikke er den helt store. Det er først etter kakene og når musikken og festen setter i gang at folk drikker og hvis man må betale for det selv så er det stor sannsynlighet for at festen ikke blir så bra som den kunne ha blitt.Men hvis middagen er viktigere for dere enn festen så må dere selvfølgelig bruke pengene deres på det dere syns er viktigst 3
Lulilelu Skrevet 12. september 2014 #40 Skrevet 12. september 2014 (endret) Hvis dette med betal bar er avgjørende for om folk synes kvelden er velykket eller ikke så har vi alltids mulighet til å ha etterfesten i en koslig hage,,, og kjøpe inn alkoholen selv og "lage egen bar" da kan jo folk drikke til de stuper om dette er viktig. ulempen er at det krever mye mer av oss i form av at vi må ordne med gulv, lys, lyd osv... OG at festen ikke kan vare så lenge pga naboer og støy osv men det er en mulighet. TSAnonymous poster hash: 94124...831 Jeg syns det virker veldig rart at dere må betale 1200 kr flasken. Det må da være mulig å få til en rimeligere avtale. Sannsynligheten for at de har champagne til mindre er ganske stor.Fine omgivelser er supert, men som gjest så betyr stemningen mer. Finnes det ingen billigere plass dere kan ha festen og evt. pynte selv?Og hvis dere endrer opp med å ha festen på det andre lokalet så er det kanskje mulig å lage en avtale med de på forhånd slik at dere får rabatt på alkoholen siden dere bringer så mange gjester dit.Edit: Skrivefeil Endret 12. september 2014 av Lulilelu
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå