Gå til innhold

Hvite bukser og mensen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal stille i ridestevne i morgen og må da gå i hvite bukser. De viser absolutt alt og jeg må passe veldig på med undertøy. Selvfølgelig er det denne helgen jeg får mensen. Mest sannsynlig søndag, men jeg er redd for at det skal begynne tidlig og jeg kommer til å blø gjennom de vite buksene. Er det greit om jeg går med en tampong under stevnet selv om jeg ikke har mensen? Det er snakk om 2-3 timer toppen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke tenke meg at det skal være noe problem. Hender jeg selv går med tampong uten å ha mensen bare for å være på den sikre siden om jeg skal noe hvor det ville vært svært pinlig om det plutselig skulle begynne å blø.

Anonymous poster hash: 01bab...fef
Skrevet

Du bør definitivt kjøpe deg et par mørke ridebukser også. Ingen andre bukser som ligner litt som du kan bruke?

Ellers er det nok ikke krise å bruke tampong i noen timer selvom du ikke har mensen, men tenker det er ubehagelig.

Skrevet

Kan ikke tenke meg at det skal være noe problem. Hender jeg selv går med tampong uten å ha mensen bare for å være på den sikre siden om jeg skal noe hvor det ville vært svært pinlig om det plutselig skulle begynne å blø.

Anonymous poster hash: 01bab...fef

Så bra! Det hadde virkelig ikke gitt noe bra inntrykk med en rød flekk i rumpa på stevne ...

Skrevet

Du bør definitivt kjøpe deg et par mørke ridebukser også. Ingen andre bukser som ligner litt som du kan bruke?

Ellers er det nok ikke krise å bruke tampong i noen timer selvom du ikke har mensen, men tenker det er ubehagelig.

Jeg har et par brune også, men det er ganske strengt på at man må ha hvite bukser og jakke under stevne. Man kan til nød komme unna med krem, men det har jeg desverre ikke. Hvite bukser er jo virkelig det mest upraktiske man kan bruke rundt dyr.

Skrevet

Kan du ikke bruke bind eller truseinnlegg?

Anonymous poster hash: 1080a...380

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bruke bind eller truseinnlegg?

Anonymous poster hash: 1080a...380

De er litt gjennomsiktige så jeg kan ikke gå med "vanlige" truser uten at fargen syns gjennom, så det blir vanskelig med bind.

Skrevet

Å bruke tampong i 2-3 timer går helt greit.

• Liker 1
Skrevet

Å bruke tampong i 2-3 timer går helt greit.

Strålende! Da gjør jeg det.

Skrevet

Jeg hadde ikke turt noe annet! Det er jo ikke akkurat ingen som ser på deg på slike stevner, og det er en flause du sikkert aldri hadde kommet over :P

Om jeg hadde mensen den dagen hadde jeg kommet til å bruke to tamponger. Sånn just in case.

Skrevet

Hadde du tenkt på dette litt tidligere kunne du fått Primolut-N og forskjøvet mensen noen dager. Det kan du jo tenke på som en mulighet til senere.

Anonymous poster hash: 249de...62f

Skrevet

Jeg hadde ikke turt noe annet! Det er jo ikke akkurat ingen som ser på deg på slike stevner, og det er en flause du sikkert aldri hadde kommet over :P

Om jeg hadde mensen den dagen hadde jeg kommet til å bruke to tamponger. Sånn just in case.

Ja, det hadde vært helt forferdelig. Det er jo mange som gransker og vurderer mine minste bevegelser, så jeg kommer virkelig ikke unna med noe.

Hadde du tenkt på dette litt tidligere kunne du fått Primolut-N og forskjøvet mensen noen dager. Det kan du jo tenke på som en mulighet til senere.

Du har nok rett. Er det noe man må få hos legen?

Skrevet

Lykke til på stevne :) Håper mensen holder seg vekke til søndagen.

Skrevet

Jeg skal stille i ridestevne i morgen og må da gå i hvite bukser. De viser absolutt alt og jeg må passe veldig på med undertøy. Selvfølgelig er det denne helgen jeg får mensen. Mest sannsynlig søndag, men jeg er redd for at det skal begynne tidlig og jeg kommer til å blø gjennom de vite buksene. Er det greit om jeg går med en tampong under stevnet selv om jeg ikke har mensen? Det er snakk om 2-3 timer toppen.

Hvilken gren? Er kun i dressuren det er påbudt med hvit bukse på D-stevner, husk det ;) Er lov med andre farger i sprang på D-stevner :)

Men uansett, jeg glemte meg en gang på stevne og fikk mensen, oppdaget det på do. Da hadde jeg blødd gjennom trusen og fått på innsiden av den hvite ridebuksen, men det var heldigvis ikke synlig på utsiden av ridebuksen! Det var en Horze-bukse, en tidligere billig-modell :)

Men kjør nå på med tampong og truseinnlegg/bind! ;)

Anonymous poster hash: a8e2b...4de

Skrevet

Bruker alltid tampong på stevner, hvis mensen skulle være rett rundt hjørnet i stevnehelgene. Ingen fare å bruke de få timene du sprader rundt i hvite ridebukser :) Lykke til!

Anonymous poster hash: 1a111...882
Skrevet

Skrevet (endret)

Bruker ikke hvite bukser, men har noen lyse jeg bruker uten problemer når jeg har mensen :) Tampong går helt fint selv om man ikke har mensen, og det er nok den beste løsningen når du ikke er 100% sikker på når det kommer. 2-3 timer er ingen problem. Lykke til på stevnet!

Endret av _LilleMy
Skrevet

Lykke til på stevne :) Håper mensen holder seg vekke til søndagen.

Tusen takk! :D

Hvilken gren? Er kun i dressuren det er påbudt med hvit bukse på D-stevner, husk det ;) Er lov med andre farger i sprang på D-stevner :)

Men uansett, jeg glemte meg en gang på stevne og fikk mensen, oppdaget det på do. Da hadde jeg blødd gjennom trusen og fått på innsiden av den hvite ridebuksen, men det var heldigvis ikke synlig på utsiden av ridebuksen! Det var en Horze-bukse, en tidligere billig-modell :)

Men kjør nå på med tampong og truseinnlegg/bind! ;)

Anonymous poster hash: a8e2b...4de

Jeg stiller dressur. Men betyr det at jeg eventuelt kunne ha brukt brune bukser om jeg stilte sprang?

Skrevet

Ja, dette er reseptbelagt. Vet ikke hvor gammel du er, men p-piller kan og brukes til å regulere mensen med i tilfelle dette er en bedre løsning for deg. Ta en prat med legen din og finn den løsningen dere synes passer best for deg.

Lykke til med stevnet.

Skrevet

Jeg har p-piller, men har ikke turt å hoppe ennå siden jeg nettopp har begynt. Jeg skal prøve det om det kræsjer med stevne en annen gang. Takk!

Så du har med sukkerpiller da eller? De jeg går på gjør at jeg ikke får mensen i det hele tatt.. Kanskje blødninger i 2-3 dager noen mnd i året.. Med mindre jeg glemmer pillen i ett par dager da, da blir det jo regne blodbadet :rolleyes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...