lille venn Skrevet 8. juli 2004 #1 Del Skrevet 8. juli 2004 Nå har vi nesten bestemt oss. Hotell Sunwing Resort Arguineguín gir oss et badeland, ligger nært strand og sentrum og vi har råd til det. Har lest en del om stedet, for eksempel at fiskerne som kommer i havn om morgenen gjør stedet mer spansk enn andre steder. Er det noen som har vært her og som kan fortelle mer om hvordan det er der? Noen som har bodd på akkurat dette hotellet? Er vel akkurat dette spørsmålet som er mest interessant, siden det er der vi kommer til å bo 8) Er det foresten noen som vet om man må ha vaksine før man drar dit? Tenkte å ta en prat med fastlegen uansett, men greit å vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 8. juli 2004 #2 Del Skrevet 8. juli 2004 Vi var der for to år siden, og det var bare deilig. Det er ikke en strand rett ved hotellet, men nærmeste stranden ligger noen km unna. Det er den stranden som ligger rett nedenfor Anfi del Mar. Hotellet er fint, og område rundt er rolig og avbalansert. Det er den roligste og deiligste ferien vi har hatt. Bassenget er stort, og det passer for alle aldre. Dere behøver ikke vaksine for å reise dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. juli 2004 #3 Del Skrevet 8. juli 2004 Jeg har også vært der, men det er 10år siden (wow, som tiden flyr...). Vi stortrivdes!! Husker ikke så mye,...men stedet ligger litt avsides, så det virker litt "tryggere" å ha med barn enn f.eks på ett hotell midt i byen... Der er ving-klubb for barn, som er veldig artig! (Vi reiste til ett stort tivoli...) Også er der en liten butikk med dagligvarer like ved hotellet. Vi var veldig fornøyde med hele plassen, når vi var der. Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille venn Skrevet 9. juli 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 9. juli 2004 Vi har bestillt nå vi!! Det var fint å høre at dere var fornøyde da dere var der! Bra at det er butikk i nærheten, for vi har ikke noe mat inkludert i prisen. Hørte også at det var en slags butikk på hotellet der de visst nok solgte baguetter og slikt, kanskje det er den dere tenker på. Men uansett så er det bra at det er butikk der. Vi gleder oss til å bade i det store bassenget, og vi skal også på stranden. Det var det jeg også mente, at det ikke kunne være strand nedenfor, det så ut som bare stein. Vi har ikke sertifikat, så vi må kjøre buss eller taxi dit vi skal. Hvor mange kilometer unna er det til strand? Er det fine strender vi kan komme oss til? Er det mulig i det hele tatt å bade rett nedenfor hotellet? Det så veldig barnevennlig ut, bra det, selv om vi ikke har barn. Men når vi en gang får det så vet vi jo hvor vi kan ta dem med Hvor må man for å veksle penger? Er greit å vite slikt siden vi må finne buss eller taxi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. juli 2004 #5 Del Skrevet 9. juli 2004 Ta med VISA, det er garantert minibanker i Arguineguin! Anbefaler at dere kommer dere litt utafor arguineguin på turer for å se litt av resten av øya også! Skal dere lage en del mat bør dere ta taxi/buss til f.eks Vecindario og handle inn mat - sparer inn masse i forhold til å handle på overpirsede butikker ved hotellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille venn Skrevet 9. juli 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 9. juli 2004 Ok, takk gjest, nyttige greier, og takk til alle. Vil gjerne ha enda mer info, så det er bare å skrive om dere har noe på hjertet:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. juli 2004 #7 Del Skrevet 9. juli 2004 Er det mulig i det hele tatt å bade rett nedenfor hotellet? Jeg synes jeg husker at det var en liten strand på ene siden av hotellet, men at den var stygg og forsøplet (full av sneiper, tomme ølbokser, brukte bleier, matrester etc) Vi tok taxi en gang til en fin strand, det måtte ha vært en kort tur, for vi spaserte tilbake. (Spaseringent tok kanskje 30 minutter?..) Den stranden var skikkelig fin, men vi besøkte den bare den ene gangen, da vi trivdes utrolig godt i bassenget. Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille venn Skrevet 11. juli 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 11. juli 2004 Vi tok taxi en gang til en fin strand, det måtte ha vært en kort tur, for vi spaserte tilbake. (Spaseringent tok kanskje 30 minutter?..) Den stranden var skikkelig fin, men vi besøkte den bare den ene gangen, da vi trivdes utrolig godt i bassenget.Clea Tror vi skipper det å bade på stranden nær hotellet da, vil ikke bade i skit heller. 30 minutter er da ikke så lenge, så kanskje det er et alternativ hvis vi vil prøve strand. Husker du hva stranden dere dro på heter, og hva stedet den ligger på heter? Greit å vite:) Tror vi kommer til å trives godt i bassenget jeg. Tenkte på å kanskje gå ned til en strand en kveld å bade hvis man vil være litt alene. Men det kan man jo gjøre selv om man må gå et stykke, koselig det:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 11. juli 2004 #9 Del Skrevet 11. juli 2004 Anfi Beach ligger like i nærheten, som allerede nevnt. Amadores stranden er lengre borte, den ligger mellom Arguineguin og Puerto Rico. Har ikke vært der selv (vi bruker bare Anfi Beach) men vet den er flott. Men mye større. Anfi beach er en av de flotteste strendene på Gran Canaria, og den nærmeste for dere. Det er ca 20-30 min gåtur til Anfi Del Mar. Og ovenfor stranden, er det flere muligheter til å få seg en matbit, både take away, tapas restaurant mm. Og det er SPAR butikk der. Den er ganske dyr, men når vi er på Anfi Del Mar handler vi likevel bare der, fordi det er lettvint og greit, og de har det meste. Men det kan nok lønne seg å handle på mindre typiske turistbutikker. På hotellet dere skal bo på er det en grei restaurant med god mat, jeg har spist der en gang. Det er også ofte underholdning / Show av forskjellig slag ute på "bassengkanten". Veldig OK for barnefamilier. Kjenner noen som har bodd der, og som trivdes godt! Det er ikke langt å gå til dagligvarebutikker fra hotellet deres, bl.a. skal det finnes et kjøpesenter som jeg har hørt om, men aldri brukt, ikke langt derfra. "Over haugen" ved rundkjøringen med den store "hvalfontenen"... *kjempebeskrivelse* Dere får helt sikkert et kjempefint opphold! God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. juli 2004 #10 Del Skrevet 11. juli 2004 Husker du hva stranden dere dro på heter, og hva stedet den ligger på heter? Beklager, men jeg husker ikke navnet. Kanskje det er en av de som Væren har nevnt ovenfor? Uansett er jeg sikker på at de som jobber på hotellet vet navnet. (Tror de var de som fortalte oss om den den gangen da vi var der) God tur forresten! Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå