Gå til innhold

Jeg har blitt tjukk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jo, med en BMI på 27.8 så er hn overvektig, altså tjukk. Hadde hun vært veltrent med mye muskler, så hadde det vært en grei BMI. Men det er hun ikke.

Det er stort sett ingen som bruker BMI til noe som helst lenger, for det er en utrolig unøyaktig.

Da jeg var syk en periode for lenge siden så gikk jeg ned veldig mye. Og jeg var ikke spesielt veltrent eller hadde mye muskler men var tynn. Da hadde jeg fortsatt en BMI som kunne ha gitt meg en slanke operasjon. Legen min bare himlet med øynene og sa at BMI var ikke noe å gå etter...

Anonymous poster hash: 8b9e7...5b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er stort sett ingen som bruker BMI til noe som helst lenger, for det er en utrolig unøyaktig.

Da jeg var syk en periode for lenge siden så gikk jeg ned veldig mye. Og jeg var ikke spesielt veltrent eller hadde mye muskler men var tynn. Da hadde jeg fortsatt en BMI som kunne ha gitt meg en slanke operasjon. Legen min bare himlet med øynene og sa at BMI var ikke noe å gå etter...Anonymous poster hash: 8b9e7...5b5

Så lenge vi ikke har sett bilder av TS, så er BMI en fin veiledning. Man må bare huske på at den gjelder "normalpersonen". Du er åpenbart ikke innenfor normen. BMI gir feil verdier for folk med mye muskler, og personer som er lave eller høye. Høye får for høyr verdier, og lave for lav BMI. Du er kanskje høy?

Det har blitt foreslått en ny beregningsmetode, som skal korrigere for høye og lave personer. Du finner den et stykke nede på denne siden: http://slanking.mattips.org/bmi-kalkulator.htm

Jeg brukte ikke den da jeg beregnet BMI for ts, siden denne beregningen ikke er offentlig godkjent enda.

Endret av Hulderen
Skrevet

Så flott at du vil gjøre noe med livsstilen din! Du lurer på hvordan du ble så stor. Om du leser innlegget ditt, så ser du jo det selv, og det er bra, for da er det "lett" å gjøre noe med.

Du skriver at du spiser middag på gatekjøkken, at du spiser sjokolade hver kveld, og ellers ikke tenker over hva du spiser. Det er dette du må slutte med! Det kan virke vanskelig, men det er faktisk kun du selv som kan hindre deg selv i å gå bort på gatekjøkkenet. Kun deg selv som kan la være å putte sjokolade i handlekorgen. Kun deg selv som kan la være å spise mat du ikke trenger.

Og på treningssenter er det mennesker i alle former. Det alle har til felles, er at de vil komme i form! Og alle har nok med seg selv :) Og alle er noen som gjør noe med livene sine! Jeg kan love deg at det ikke er noen som vil synes det er teit at du tropper opp der! Det som er teit, er å melde seg på treningssenter, og sitte hjemme!

Lykke til!

Skrevet

Hvis du vil sende meg en PM her inne, så gjør det. :)

Jeg kan si det sånn at jeg også var tynn før jeg la på meg. Du er 180. Og det går mye på vekt det også. Men jeg vet ikke hvor mye jeg veide da jeg var tynn. men jeg er 170 og veier nå 94kg. Jeg gikk ned 8 kg av å slutte med cola og godteri. Men jeg sprakk, så gikk jeg opp igjen og nå sitter jeg på 94 kg igjen. Folk ser allerede forskjell på meg siden jeg spiser ikke like mye som før og drikker vann og iste for å få bort søtsuget. Og låret mitt har blitt mindre.

Jeg er lat og når jeg først har motivasjon, så gjør jeg det jeg skal. men jeg har vært syk også, så jeg jobber lite og sitter som regel hjemme, og blitt lat av det og er mye i dårlig form. For meg så hadde det vært supert med en person som også er villig til å ta gåtur/joggetur på furumo. Det er sikkert det du trenger også! Alene er det veldig kjedelig og da blir det til ingenting. Så anbefaler deg det og skrive opp hva du spiser på en dag. Spise mindre porsjoner når du spiser. Veldig vanskelig. men jeg prøver å tenke på hva jeg spiser..

Anonymous poster hash: ce6ab...30b
Skrevet

Trykket på anonumous. Men her er jeg, send meg hjerne pm. ;)

Skrevet

Jeg har alltid vært en slank jente, til tider har jeg fått tilbakemelding på at jeg er for tynn. Men i løpet av de siste to årene har lagt på meg 30 kg. Jeg er 180 høy og veier nå 90 kilo og bruker str 44 i klær. Jeg kjenner ikke igjen den jeg ser i speilet og har begynt å unngå å være sosial. Jeg vil ikke ut på byen, det er helt sikkert. Hvordan ble jeg egentlig så stor? Jeg har jobbet med masteren og da har jeg sittet mye stille og spist alt for mye, delvis for å holde konsentrasjonene oppe. Etter at jeg ble ferdig med masteroppgaven fikk jeg jobb med en gang og jobben er utfordrende. Jeg orker ikke å lage mat etter jobb og kjøper meg ofte middag på gatekjøkken. Jeg tenker ikke over hav jeg spiser og spiser sjokolade hver kveld. Jeg synes det er så vanskelig å komme ut av denne dårlige livsstilen. Jeg kjenner ikke meg selv igjen og har mest lyst til å gjemme meg. Har vært litt på treningsstudio, men gremmes over å være der. Føler at alle tenker at der kommer hun tjukkas-jenta. Jeg vil ikke være så tjukk, men synes det er vanskelig å komme ut av denne dårlige sirkelen. Er det noen som har noen tips?

Anonymous poster hash: 3c86a...17e

Er du klarsynt ?

Hvordan kan du ellers lese andres tanker om at "der kommer hun tjukkas-jenta" ?

Gjør små endringer om gangen, endringer som du mestrer. både når det gjelder fysisk aktivitet og mat. Spis ordentlig matpakke eller mat fra kantinen. Og vil du ha et sunt alternativ så kan du lage flere middager på søndagen, og ta dem ut av frysen slik at du har sunn fastfood og at du vet at du får i deg noe sunt.

Skrevet

Last ned en "kaloriapp" som f.eks. "MyFitnesspal" som både kan registrere inntatte kalorier og trim og bruk den. Jeg skal hilse og si den har en oppdragende virkning. Selv om vi alle vet at fastfood og sjokolade ikke akkurat er helsekost, så skal det likevel litt til før det siger inn i hjernen - sånn egentlig. Når man får det svart på hvitt er det verre å lure seg selv.

Hiv ut sjokoladen, eller ta den helst ikke oppi handlekorga og reduser fastfoodmåltidene. Om du synes treningssenter er kjipt så kom deg ut og gå, eller løp litt så er mye gjort. En annen sak er at treningssenter på ingen måte er farlig. Alle er for opptatt av sitt. Jeg har vært overvektig hele livet, men har aldri opplevd at noen har sett rart på meg om jeg har vært på et treningssenter. Det er faktisk ingen som ser på meg i det store og hele :ler: .

Skrevet

Enig i at ingen tenker over at store mennesker trener! Jeg har i allefall nok med meg selv :) Når jeg tenker meg om ser jeg ganske store folk som jogger ute, men det tenker jeg liksom aldri over.

Anonymous poster hash: e47d3...c01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...