Gå til innhold

Hva slags smør bruker du?


Nilla

Anbefalte innlegg

Tidligere brukte jeg den blå breletten med yoghurt, men desverre solgte den ikke godt nok og er tatt ut av produksjon. Men den var utrolig god!!

Nå er det Bechel (hvis det skrives slik) extra light.

Steker sjeldent noe egentlig, og gjør jeg det er det ofte grønnsaker som ikke trenger noe olje fordi de gir fra seg så mye vann. Hvis jeg baker bruker jeg heller kesam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om vi bruker noe på brødskiva er det soft margarin med oliven. Til steking bruker jeg enten matolje (solsikke, peanøtt eller raps f eks, avhengig av om jeg ønsker smak fra oljen) eller vanlig smør (helst Rørossmør, usaltet smør har jeg faktisk ikke sett i nærbutikkene våre. Rart ingen i bygda har blitt over 100?). Til ovnssteking bruker jeg gjerne olivenolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg bruker stort sett ikke smør til brød her hjemme. Men jeg har alltid Kvitseidsmør liggende i kjøleskapet i tilfelle jeg skal lage en kake :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker av praktiske årsaker stort sett Bremykt til baking, sauser og biff. Hvis jeg en sjelden gang skal kose meg med smør på varmt brød har jeg mykt smør tilgjengelig.

Har aldri prøvd annet "fancy" smør enn usaltet, mulig det er på tide å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært fan av Soft Flora til brødskiva, og melange til baking og olje til middag. Og i noen bakevarer må jeg bruke meierismør. For å få det til å smake akkurat som bestemors.;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte Brelett yoghurt eller hva den het, den blå, men nå har jeg måttet gå over til vanlig Brelett. Bruker meierismør til matlaging/baking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...