Gå til innhold

Hva slags smør bruker du?


Nilla

Anbefalte innlegg

Bruker ikke smør på maten..

men har bremykt og soya soft evt. olivero til steking og matlaging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brelett Oliven på brødskiven, Soft Flora til baking og flytende Olivero til steking. Vi unngår animalsk fett (ekte smør, bremykt) så godt som mulig (enkelte bakverk må lages med smør, men det lages bare en sjelden gang), det er ikke godt for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Bruker Soft spesial uten melk (datter med melkeallergi).

Soft extra på brødskiva til oss andre.

Smør, Melange eller Soft spesial til baking alt etter som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som andre har nevnt: SMØR er SMØR. Smør er IKKE margarin eller noe annet usmakelig noe.

Margarin vondt enten det er blomster på pakken eller ikke.

Her i huset bruker vi meierismør eller bremykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg sverger til Bremykt. Smør går ann, men ulike typer margarin er helt uaktuelt.

Til baking/steking så bruker jeg vanligvis Melange. Skal det være ekstra fint så blir det smør/bremykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusjen

Det er kun samboer som spiser smør her i huset og han spiser Olivero light... Jeg bruker margarin/olje til steking og margarin til baking.

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser nesten ikke smør, men vi har alltid en pakke bremykt stående i kjøleskapet. Det er aller best på vafler! mmmm...

Til baking bruker vi flytende melange/olivero.. Alt ettersom.

Til steking bruker vi stortsett olivenolje og noen få ganger flytende melange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke spist smør siden jeg var 4 år gammel og bruker nesten aldri smør i baking eller steking, da bruker jeg olje. men det står nå en pakke bremykt til de andre i huset som spiser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tine Smør til baking.

Melange til steking og til enkelte typer bakverk.

Bremyk til smørbrød etc.

Klem fra

Griet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg spiser sjelden smør på skivene, men når jeg gjør det er det kun meierismør som gjelder!! (ellers kan det være det samme for meg :wink: )

Bruker ellers olivenolje til det meste av matlaging og meierismør er et must når jeg en sjelden gang baker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soft extra på brødet (Soft på jobb) og Melange til andre ting. (Olje også, selvfølgelig, men det er i alle fall ikke smør.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elenath
Jeg bruker Olivero på brødskivene' date=' og Melange til andre ting....[/quote']

Jeg også, men bruker flytende melange og flytende olivero om hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker hverken smør eller margaring på brødet til daglig. Når vi bruker noe er det stort sett meierismør dersom det er romtemperert eller soft flora dersom vi ikke har romtemperert smør. Har en flaske flytende melange som blir brukt til steking og bruker meierismør til baking. Men som oftest steker vi i olje da.

Til nå har vi brukt vanlig meierismør fra Tine meierier til de tingene vi vanligvis bruker smør til. Sist jeg handla fant jeg Kviteseidsmør på Obs, og kommer nok til å bruke det heretter bare jeg får tak i det. Det er laga på gammelmåten, og jeg synes smaken er enda bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...