Nilla Skrevet 8. juli 2004 #1 Skrevet 8. juli 2004 Tenkte bare jeg skulle sjekke litt om hva slags smør KG's brukere bruker. (Fenomenalt ordvalg!!!) Her i huset går det i Bremykt på bordet, Tine ekte smør (romtemperert) til bakst, og melange/olje til steking. og alt smør som skal smøres på brødskive MÅ være romtemperert. Sambo får hetta hvis han må smøre hardt smør på brødskiva si. Rare mann...
Malie Skrevet 8. juli 2004 #2 Skrevet 8. juli 2004 Vi bruker Vita (den hvite) til brødskivene, det blir ikke hardt for det om det står i kjøleskapet Ellers så bruker vi Melange/olje til baking og steking..
Nilla Skrevet 8. juli 2004 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2004 Vi prøvde oss også med Vita for en stund, men fant ut at det ikke var den samme gode smørsmaken som av Bremykt... Så etter sambo hadde handlet neste gang, sto det atter en gang bremykt i brødbomma...
Bambi Skrevet 8. juli 2004 #6 Skrevet 8. juli 2004 Vi bruker Soft Flora på brødskivene, Melange til matlaging (steking), og meierismør til baking, sauser og ikke minst som smeltet smør til fisk! *Kalorier er det som gjør at maten smaker godt*
Gjest Moonshadow Skrevet 8. juli 2004 #7 Skrevet 8. juli 2004 Soft light på brødskiva og melange til steking, baking osv..
Gjest Ethereal Skrevet 8. juli 2004 #9 Skrevet 8. juli 2004 Vi spiser knapt smør i det hele tatt, men i kjøleskapet har vi: Vita lett til brødskiver Soft til matlaging (steker mest i rapsolje).
Lula Skrevet 8. juli 2004 #10 Skrevet 8. juli 2004 Spørsmålet var hvilket SMØR bruker dere? Vita, Brelett, Vegansk "smør", Soft Light etc. er jo ikke SMØR! SMØR er SMØR, og finnes så vidt jeg husker i følgende varianter på butikken: -Setersmør -Normalsaltet smør -Usaltet smør -Kvitseidsmør til nød kan vel bremykt telles med her ettersom det består i stor grad av smør. Så svarer på spørsmålet for min del er: Bruker alle SMØR-typene litt om hverandre, avhengig av hva jeg skal bruke det til.
Amarone Skrevet 8. juli 2004 #11 Skrevet 8. juli 2004 Bremykt, fordi det er mykt. Ellers hadde vi glatt brukt meierismør til alt. Mmmm, elsker smør! (Ok - Bremykt også fordi det har god smak, og fordi jeg forsøker å tenke på at min familie har en historie med hjertetrøbbel, og fordi jeg allikevel må ha masse (!) smør på brødskivene...)
liv Skrevet 8. juli 2004 #12 Skrevet 8. juli 2004 Ingen av oss spiser ikke smør på brød men til steking brukes melange
Nilla Skrevet 8. juli 2004 Forfatter #13 Skrevet 8. juli 2004 oops, en går beskjed når en skriver noe som ikke stemmer helt her ja. Jeg ønsket de svarene so så langt har kommet inn. Men greit, alt er ikke smør. Men la meg endre til smør/smørerstatning da. går det bra, Lula?
Gjest Poirot Skrevet 8. juli 2004 #14 Skrevet 8. juli 2004 Brelett. Men brukes kun hvis vi har suppe med rundstykker.
Lula Skrevet 8. juli 2004 #15 Skrevet 8. juli 2004 Men la meg endre til smør/smørerstatning da. går det bra' date=' Lula? [/quote'] Det går fint, ja Mange vil sikkert si at jeg er en flisespikker, men rett skal være rett, og alle disse ulike margarin-light-soya-variantene har fint lite med smør å gjøre ;-)
Suzy Skrevet 8. juli 2004 #16 Skrevet 8. juli 2004 Bremykt på skiva og smør/margarin til baking, steking...
vackraflickan Skrevet 8. juli 2004 #17 Skrevet 8. juli 2004 Ingen hjemme hos oss liker smør på brød eller steking. Men bruker smør (fra norske meierier i sånn sølvpapir) når jeg baker kake.
Nøste Skrevet 8. juli 2004 #18 Skrevet 8. juli 2004 Vi bruker soft flora på brødskivene og margarin til steking.
Lady Lovelylocks Skrevet 8. juli 2004 #19 Skrevet 8. juli 2004 Jeg bruker Olivero på brødskivene, og Melange til andre ting....
Gjest Xavia Skrevet 8. juli 2004 #20 Skrevet 8. juli 2004 Smør ja... Bruker ikke smør utenom til matlaging. Da bruker jeg flytende melange. Samboeren bruker smør på skive, tror det er VITA hjertego' eller noe sånt. (?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå