Gjest GreenSky Skrevet 8. juli 2004 #1 Del Skrevet 8. juli 2004 Joda, kanskje fantasien blir satt ekstra i sving, av å gå gjennom tomme bygg om natten, men dette er hva to venner/kollegaer har fortalt meg. Den ene kollegaen min går bla.a vaktrunde i et tidligere sykehus om natten. I det som var likkjeller før, blir lys skrudd av og på, og han kan høre skritt i gangen, enda bygget er tomt. Kollegaen min har fulgt lyden av skrittene, men aldri sett noen person der. Den andre kollegaen min går vaktrunde i et bygg, hvor en håndverker falt ned i heissjakten og slo seg ihjel. Når han går vaktrunde der, tar han alltid trappa (vekter har ikke lov til å bruke heis, tilfelle heisen skulle stanse) og heisen følger etter han ettersom han går oppover etasjene. Går han oppover i bygget, følger heisen etter han oppover, går han nedover følger han etter han nedover. Og stopper han litt opp i en etasje, går heisdøren opp. Det er ikke alltid, dette skjer, sier han, men ganske ofte. I begge byggene må en bruke adgangskort for å komme seg inn. Via en kortsentral kan en derfor lese når folk har vært inne i bygget. Og, det rare er, at byggene er som regel helt tomme, utenom dem selv da, når dette skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 8. juli 2004 #2 Del Skrevet 8. juli 2004 Jeg tror litt på sånne ting jeg da.... :oops: Syns det er litt skummel, men mest stilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. juli 2004 #3 Del Skrevet 8. juli 2004 Jeg tror litt på dette jeg også, har selv sett "spøkelser". Jeg hadde aldri klart å ha en sånn jobb i allefall, helt alene i et stort bygg med rare lyder og skritt. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 8. juli 2004 #4 Del Skrevet 8. juli 2004 Fascinerende. Dere må samle sammen en gjeng med skeptikere så kommer dere sikkert nærmere løsningen. Vi elsker å finne årsaken til slike merkelige hendelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 8. juli 2004 #5 Del Skrevet 8. juli 2004 Hadde ikke klart å jobbet der.. Jeg bodde i ett hus der det var en dame som gikk igjen, da jeg bodde i Hellas.. Skremmende :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 8. juli 2004 #6 Del Skrevet 8. juli 2004 Hadde ikke klart å jobbet der.. Jeg bodde i ett hus der det var en dame som gikk igjen, da jeg bodde i Hellas.. Skremmende :o Hvordan opplevede du at hun gikk igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bambi Skrevet 8. juli 2004 #7 Del Skrevet 8. juli 2004 Jeg tror min avdøde stebestemor går igjen på hytta vi hadde. Vi hørte smell inne fra hytta når vi sto utenfor og hadde låst ytterdøra. Når vi gikk inn for å sjekke, hadde ting flyttet seg - og da snakker vi om at de hadde flyttet seg ned fra hyller og 1 1/2 m ut på gulvet... :o Jeg nektet å reise tilbake til hytta etter det. Nå er den solgt. En tidligere venninne av meg bodde i et hus med gjenferd. Vi hørte ofte at det gikk over stuegulvet når vi satt i kjellerstua, enda vi visste vi var alene hjemme og ytterdøra var låst. Merket det godt på hunden hennes også - vanligvis var den litt av en vakthund, men når dette skjedde, la den seg oppå bena hennes og begynte å pipe. Ekkelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 8. juli 2004 #8 Del Skrevet 8. juli 2004 Dette hørtes jo forferdelig skummelt ut! Greit nok; gjenferd skader ingen. Men ti ville hester hadde aldri fått meg til å gå inn i det gamle sykehuset du forteller om her! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 8. juli 2004 #9 Del Skrevet 8. juli 2004 Ville nok blitt en smule skremt.. - men også litt fasinert ... tror jeg. Vet at det er ting vi ikke alltid kan forlare .. og når man "venner" seg til dem er det jo greit. Bor selv i et gammelt hus.. - det spøker riktignok ikke (så vidt jeg vet) men det er et veldig levende hus med MASSE låter.. og vi har alle vardøger.. Dette ble veldig mye tydeligere etter at vi flyttet inn i dette gamle huset. (Synes faktisk det er litt hyggelig jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tusjen Skrevet 10. juli 2004 #10 Del Skrevet 10. juli 2004 Synes det høres rimelig skummelt ut... Jeg blir kjempenysgjerrig når jeg hører slike historier.. Det er spennende, men jeg hadde ikke tort å gå inn i den bygningen.. tusjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 10. juli 2004 #11 Del Skrevet 10. juli 2004 Spennende, ja, men ettersom jeg er uhorvelig overtroisk kan det noen ganger gå meg på nervene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mel-anie Skrevet 13. juli 2004 #12 Del Skrevet 13. juli 2004 Tror på spøkelser, eller sådanne. Hadde en spøkeopplevelse på et slott i Skottland for kort tid siden. Det var "rart"... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 14. juli 2004 #13 Del Skrevet 14. juli 2004 Huff..... tror på sånnt jeg da, og vet ikke hvordan jeg hadde reagert hvis jeg måtte oppholde meg alene i et hus med tydelig "spøkelsestegn" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 23. juli 2004 #14 Del Skrevet 23. juli 2004 Jeg har bodd i flere hus hvor det tydelig er noen som går igjen, men det er akkurat som om de passer på oss som bor der heller enn å ville gjøre noe annet. Jeg kunne ikke tenke meg å bo noe sted hvor man ikke hører slike lyder eller legger merke til at man ikke er alene. Da hadde jeg blitt ensom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2004 #15 Del Skrevet 23. juli 2004 Slikt tror jeg på ja... Men liker helst og kalle det gjenferd, da spøkelser er så eventyraktig... Tror ikke alle blir gjenferd, kun få av oss. Og det for og oppnå en ting... Uansett, jeg tror aldri det er noe vondt i et gjenferd, men hadde nok blitt litt skremt om jeg hadde opplved noe i den dur ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. juli 2004 #16 Del Skrevet 24. juli 2004 I min mor sitt hus er det en som tok sitt eget liv rett utenfor kjelleren. Min yngste søster, som er 9 år eldre enn meg, har flere ganger opplevd merkelige ting inne på gjesterommet som hun bodde i gjennom en periode. En natt lå hun og den daværende kjæresten der. Han sov, men hun fikk ikke sove. Plutselig kjente hun noe tungt bre seg over kroppen sin fra beina og opp. Hun klarte ikke å røre seg, og i det dette tunge presset seg over hodet hennes begynte hun å få problemer med å puste. :o Hun klarte ikke å snakke, og det var såvidt hun klarte å få en finger bort i kjæresten. Hun måtte bruke alle kreftene i kroppen på det. Kjæresten rørte seg litt da hun kom bort i han, og da forsvant dette tunge. En annen gang hadde hun nesten sovnet, da hun kjente noen som kysset henne varmt på pannen. Dette var noe vår mor gjerne gjorde når hun kom å la seg, og hun tenkte ikke noe over det før hun kom på at hun var helt alene i huset. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 24. juli 2004 #17 Del Skrevet 24. juli 2004 Jeg hadde en kollega en gang som opplevde flere ganger å se en "gjenganger" der hun bodde. Jeg har vanskelig for at en høyt utdannet jurist ville si slike ting høyt på jobb med mindre hun faktisk hadde opplevd det. Hvorfor skal man feie bort ting som "uvirkelig" eller "oppspinn" bare fordi vi per i dag ikke har en forklaring på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 25. juli 2004 #18 Del Skrevet 25. juli 2004 Joda, kanskje fantasien blir satt ekstra i sving, av å gå gjennom tomme bygg om natten, men dette er hva to venner/kollegaer har fortalt meg. Den ene kollegaen min går bla.a vaktrunde i et tidligere sykehus om natten. I det som var likkjeller før, blir lys skrudd av og på, og han kan høre skritt i gangen, enda bygget er tomt. Kollegaen min har fulgt lyden av skrittene, men aldri sett noen person der. Den andre kollegaen min går vaktrunde i et bygg, hvor en håndverker falt ned i heissjakten og slo seg ihjel. Når han går vaktrunde der, tar han alltid trappa (vekter har ikke lov til å bruke heis, tilfelle heisen skulle stanse) og heisen følger etter han ettersom han går oppover etasjene. Går han oppover i bygget, følger heisen etter han oppover, går han nedover følger han etter han nedover. Og stopper han litt opp i en etasje, går heisdøren opp. Det er ikke alltid, dette skjer, sier han, men ganske ofte. I begge byggene må en bruke adgangskort for å komme seg inn. Via en kortsentral kan en derfor lese når folk har vært inne i bygget. Og, det rare er, at byggene er som regel helt tomme, utenom dem selv da, når dette skjer. Fyttirakkern :o Jeg hadde ALDRI turt å gå tilbake på jobb etter å ha opplevd noe sånt Jeg tror absolutt på gjenferd jeg, det er klart det kan bli mye rar "energi" der det har skjedd dramatiske ting før. Synes det er ganske så interessant egentlig, men hadde nok svimt av om jeg hadde opplevd noe slikt ::grøss:: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 25. juli 2004 #19 Del Skrevet 25. juli 2004 Mine foreldre har opplevd flere rare ting. En natt når de overnattet på gården hvor pappa er oppvokst såble hele rommet iskaldt. Dette var midtvinters og det ble fyrt for harde livet i vedovnen der inne, men allikevel ble rommet iskaldt og hunden deres krøp under sengen og pep. Dette varte i noen minutter også var det normalt igjen. Mens det var så kaldt så var det akkurat som om det var noe ondt der inne som stirret på dem. En annen ting pappa så var at i nabohuset som ingen bodde i, pga at det var forfallent og skulle rives, så gikk det et lys fra vindu til vindu til vindu. Og det rareste var at hvert vindu i det huset var et rom altså vegg i mellom, men dette lyset gikk ikke fra rom til rom, men fra vindu til vindu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 25. juli 2004 #20 Del Skrevet 25. juli 2004 Sitter med gåsehud jeg, lythande! :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå