Gå til innhold

Navn til tvillingjenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) jeg har snart termin og venter to tvillingjenter, men jeg har ikke noen navn. Vi har endel navn på lista vår, kom gjerne med tips!! Vi vil gjerne at de skal begynne på samme bokstav :)

Navn på lista:

Ariel og Alise

Tiril og Tuva

Leah og Louise

Sofie og Sanne

Oline og Oleah

Eline og Erica

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eline og Erika synes iallfall jeg hørtes flott ut. De andre føltes veldig tunge sammen.

Skrevet

Tuva og Eline ville jeg valgt, og styrt unna samme forbokstav... Hilsen en annen tvillingmor.

Anonymous poster hash: 61e11...c32

• Liker 22
Skrevet (endret)

Synes ikke noe om at tvillinger alltid skal ha ett eller annet likt med navnene. (Samme forbokstav, ending...)

De er to individer, hvorfor skal de ha like navn?

Endret av Pottepalme
  • Liker 14
Skrevet

Jeg synes de navnene var altfor like, det kommer sikkert til å bli mye krøll som "arielise". Ville heller valgt navn med ulik lengde og litt ulike bokstaver i selve navnet. Tiril og Tuva var ikke så verst.

• Liker 2
Skrevet

Anna og Agnes

Hermine og Hennie

Edith og Esther

Klara og Kornelia

Olivia og Oline

Nelly og Nanna

Fanny og Frida

Sofia og Sara

Lydia og Lilly

Pia og Petra

Amalie og Adele

Anonymous poster hash: 19541...f39
Skrevet

Ester og Ellinor

Anneli og Agnete

Anonymous poster hash: 90073...364

Skrevet

Synes ikke noe om at tvillinger alltid skal ha ett eller annet likt med navnene. (Samme forbokstav, ending...)

De er to individer, hvorfor skal de ha like navn?

Jeg synes de navnene var altfor like, det kommer sikkert til å bli mye krøll som "arielise". Ville heller valgt navn med ulik lengde og litt ulike bokstaver i selve navnet. Tiril og Tuva var ikke så verst.

Ingen av de navnene er jo spesielt like i det hele tatt, eller med unntak av Oline og Oleah. Greit nok å styre unna Pia og Mia eller Thea og Leah, men det gjør da ikke noe om navn har samme forbokstav. Ariel og Alise (jeg ville brukt Alice) var en flott kombinasjon.

Anonymous poster hash: 4a7c0...1c1

Skrevet

Millie og Andrine ;)

Anonymous poster hash: e158c...d0c

Skrevet

Ingen av de navnene er jo spesielt like i det hele tatt, eller med unntak av Oline og Oleah. Greit nok å styre unna Pia og Mia eller Thea og Leah, men det gjør da ikke noe om navn har samme forbokstav. Ariel og Alise (jeg ville brukt Alice) var en flott kombinasjon.

Men hvorfor skal de ha en "kombinasjon"? De er jo to ulike mennesker.

• Liker 10
Skrevet

Får litt flash tilbake til Hotel Cæsar, Bitten som kalte tvillingene sine for Måne og Sol. Syns egentlig navnene var litt harry(ikke nødvendig et og et navn, men kombinasjonene).

Kjenner forsåvidt et søskenpar som heter Karsten og Kasper. Helt umulig, stokker seg alltid om! For guds skyld gi dem litt forskjellige navn. De kan godt begynne på samme forbokstav, men Eline og Erica feks er veldig like! Amanda og Ariel feks, begynner på det samme uten å være veldig like. Blir litt for mye assonans for min del, men det er jo ikke opp til meg, selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 2ee91...72e
  • Liker 6
Skrevet

Det begrenser seg veldig med samme forbokstav, vanskelig å finne en kombinasjon fra sjamme "sjanger". Tror heller jeg ville gått for navn som passer godt sammen.

• Liker 1
Skrevet

Det begrenser seg veldig med samme forbokstav, vanskelig å finne en kombinasjon fra sjamme "sjanger". Tror heller jeg ville gått for navn som passer godt sammen.

*samme

Skrevet

Men hvorfor skal de ha en "kombinasjon"? De er jo to ulike mennesker.

De navnene er bare en kombinasjon på samme måte som alle andre søskenpars kombinasjon. Jeg hører til de som ikke synes søskennavn trenger å "passe sammen", som så mange er opptatt av. Men men det unntaket jeg nevnte var ikke de navnene spesielt like.

Skrevet

Men hvorfor kan ikke trådstarter få svar på det hun lurer på? Altså to navn som passer sammen som begynner på samme bokstav. Hun er ikke ute etter andre kombinasjoner siden hun har bestemt seg for to jentenavn som begynner på samme bokstav.

Bente og Britt

Tonje og Tuva

Tiril og Tonje

Anonymous poster hash: c1fc4...fee
  • Liker 1
Skrevet

Tonje og Tomine

Isabell og Ingvild

Skrevet

Emma og Elise

Jenny og Johanna

Julie og Johanne

Mari og Mina

Amelia og Ariana

Gjest Whitestripes
Skrevet

Anine og Aurora

Lotte og Linnea

Jenny og Johanne

Milla og Martine

Solveig og Sunniva.

Samme forbokstav, men forskjellige navn likevel.

• Liker 3
Gjest AnneShirley
Skrevet

Synes de bør få hver sin forbokstav, så ikke begge blir "A.Pettersen" på lister og lagtrøyer osv.

Fikk jeg tvillingjenter nå, vile jeg kalt dem:

Agnes og Ingrid

• Liker 12
Skrevet

Fanny

Ville aldri funnet på å kalt ungen min det. Av den enkle grunn at på engelsk er dette et mindre pent ord for vagina.

Ville styrt unna samme forbokstav og navn som ligner hverandre veldig. Selv om de er tvillinger er de to individer og da ville det vært ok med "hvert sitt" navn.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...