Gå til innhold

Svigerdatter til besvær

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvoran hun var tilbesvær om hun bare satt alene hele kvelden.

Venter bare på innlegget "Lite inkluderende svigermor".

Anonymous poster hash: 8eae7...7a3

Det kan jeg ta! Dvs. jeg velger å kalle det "lite inkluderende" svigerfamilie. Jeg ville sagt det var naturlig om dere som kanskje kjenner hverandre bedre hadde anstrengt dere litt for å få henne til å føle seg velkommen og inkludert når hun faktisk tok reisen med to små barn til tross for at hennes mann var forhindret. Skjønner veldig godt at hun ikke ville klenge på brudeparet, og dere høres ikke ut som dere innbød til særlig mye sosialisering fra hennes side dere heller.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner henne veldig godt. Hadde jeg valgt å dra i et bryllup der jeg nesten ikke kjente noen, og mine svigerforeldre ikke hadde prøvd å inkludere meg hadde ikke jeg følt meg særlig velkommen heller.

Er det ikke vanlig i en familie at man tar vare på hverandre da? Og etter så mange år, er det virkelig mulig å se hverandre så sjelden? Bryr du deg ikke om barnebarna dine heller?

• Liker 10
Skrevet

Jeg må si meg enig med de fleste andre her. Som svigerforeldre skal dere selvsagt ikke bare henge med svigerdatteren, men hjelpe henne litt ville jeg forventet. På samme måte som jeg kommer til å hjelpe mine venninner kusiner som ikke kjenner så mange (noen bare meg) i mitt bryllup.

• Liker 5
Gjest Magdalene
Skrevet

Er det ikke hyggelig st hun kom, med barnebarna deres?

Syns det er rart dere ikke tok dere ekstra av henne.

• Liker 10
Skrevet

Ring henne og be om unnskyldning for at dere ikke var mer inkluderende.

Hvordan kan du si at en svigerdatter som reiser alene et helt døgn for å være med slekta deres "ikke prøver"?

• Liker 26
Skrevet

I vår feiret vårt tantebarn bryllup og i den anledning var min sønn, svigerdatter og deres barn invitert i bryllupet. Min sønn hadde mulighet å komme pga jobb, men vår svigerdatter valgte å komme siden de fikk vite at datteren deres var ønsket som brudepike av brudeparet.

Det er for henne en dagsreise med bil hver vei for å komme i bryllupet med to barn under 6 år - som hun selvsagt hadde aleneansvar for hele helgen.

I ettertid har vi fått høre av vår sønn at hun ikke opplevde bryllupet som noe trivelig da det kun var vi (svigerforeldrene) og en av vår sønns onkler som pratet med henne, i tillegg til at en annen onkel hilste på henne. Brudeparet vekslet hun selvsagt et par korte samtaler med, men ønsket ikke å klenge seg på de da dette var deres dag/helg.

De har vært i lag i 15-16 år og gift i 8 år. Skal vi være ærlig, så har vi kun truffet henne ved 8-9 anledninger. 3 av disse anledningene har vært bryllup og dåp hos de, mens de andre gangene har vært når de har kommet på langhelger, ferier eller ukesturer til oss.

Er det vårt ansvar å sosialisere vår svigerdatter? Vår familie bor spredt over hele landet, så når min sønn med familie er på besøk hos oss treffer de naturlig nok ikke flere enn oss og besteforeldre til min mann.

Har hun ikke et ansvar selv for å bli kjent med slekta til sin mann - til tross for at hun har 2 små barn å se etter og uten sin mann?

Skjønner at det kan være ubehagelig å kun kjenne 4 personer i et bryllup, men det er da ikke vårt ansvar å sosialisere en voksen kvinne?!

Anonymous poster hash: 63c76...fc5

Hvor er omsorgen din for din svigerdatter?

• Liker 7
Skrevet

Gleder meg til å TS sitt svar nå når ingen er enig med henne..

TS, du og slekta har bæsja på leggen. Denne daa kjørte en dag med to små barn, begge retninger, bare fordi dine slektninger ville ha datteren hennes der. Hun har strekt seg langt mer enn det de fleste andre ville gjort for svigrfamilien, og så viser det seg at hele svigerfamilien bare er frekke folk som ikke gidder å hilse på henne engang.

Ring, si unnskyld, og se lengre enn din egen nesetipp fremover.

• Liker 18
Skrevet

Det der var virkelig drøyt, TS! Hvor er din skikk og bruk blitt av? Hun og barna er da like stor del av familien deres som de andre tilreisende slektningene, om ikke større, da de er nærmeste ledd i nedadgående linje.

I tillegg så syns jeg det er noe merkelig med sutringen i startinnlegget om at dere kjenner henne dårlig fordi hun nesten aldri kommer på besøk. Hvorfor reiser ikke dere på besøk til din sønn og hans familie? Du vet at det er mye enklere å befrakte et middelaldrende par enn en småbarnsfamilie, ja? Det er mye enklere for dere besteforeldre å kjøre en halv dag enn for de med to unger i tillegg til seg selv. Men det er klart - når dere ikke prioriterer å bruke tid på deres sønn og familie, kan dere heller ikke forvente at de kommer til å prioritere dere når dere blir eldre og mindre mobile

• Liker 9
Skrevet (endret)
Den 8 Sep 2014 at 16.28, AnonymBruker skrev:

Endret av Hypnotica
  • Liker 9
Skrevet (endret)

Som de fleste andre her så er jeg ikke enig med deg. Jeg har lest HI ett par ganger, og jeg ser ikke noe som tilsier at hun ikke har prøvd eller at hun har ment......at dere....nei glem det......tror du vet hvor jeg vil.

Makan!!!

Endret av Crobern
  • Liker 7
Skrevet

Jeg er glad for at du TS og din mann ikke er mine svigerforeldre.

• Liker 5
Skrevet

Dette er nok atter en trolletråd fra denne brukeren som skriver veldig livlige historier for å provosere ;)

Ingen er så sosialt forkortede i nøtta.

Anonymous poster hash: b58de...668
  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor hadde hun selvsagt aleneansvaret for to barn under 6 år hele helgen? Er ikke dere besteforeldre? Har dere ingen interesse av å henge med barnebarna i 5 min engang? Dere kunne hjulpet til litt, også under bryllupet så hun fikk tid til å veksle et par ord med deres slekt. Lite greiedere altså.

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes det høres ut som om det er du som er til besvær, TS. Her kommer svigerdatteren din alene med begge barna, selv om hun knapt nok kjenner noe i slekta og du gidder ikke engang å sørge for at hun har noen å støtte seg på iløpet av dagen? Nei, makan!

• Liker 3
Skrevet

Sier som de andre - hvordan kan hun ha vært til besvær når dere omtrent ikke hadde noe med henne å gjøre?

• Liker 2
Gjest supernova_87
Skrevet

Det er kanskje ikke deres PÅLAGTE ansvar nei, men det er et ansvar de fleste hadde tatt gledelig!

Det virker som du klager over at dere har lite tid med dem/barnebarna, og samtidig når dere får sjansen, vil dere ikke ta den?

Faen altså.

Skrevet

Hvordan er hun til besvær?

Har noen beskyldt dere for å ikke ha sosialisert henne?

Hvorfor snakker ikke slekta med henne? Er dere uhøflige hele gjengen?

• Liker 5
Skrevet

Det er absolutt ikke ditt ansvar nei men er fullt lovlig å være ekstra hyggelig mot jenta som tar vare på barnebarna dine. Jeg ville satt stor pris på dette fra min svigermor og håper jeg behandler min svigerdatter i fremtiden bedre enn hva du Gjør. Skjønner at jenter misliker svigermor. Egoistisk virker du rett og slett og sutrete fordi du ikke vil hjelpe henne.

Trodde de eldre skulle være vise. Viktig for ei jente å bli annerkjent av sin svigermor

Anonymous poster hash: 65314...9fa

• Liker 1
Skrevet (endret)

Skjønner godt at det var ubehagelig for svigerdattera di jeg.. hadde jeg og syntes. Reise en hel dag med to unger og ingen å snakke med engang.. Hun dro vel opp for å være høflig da. Skjønner ikke hva du mener er et problem, at hun ikke storkoste seg der?

Også forteller du i en klagende tone at dere kun har treffes et fåtall ganger men at mesteparten har vært når de har reist til dere. Okei? Så dra til dem da vel hvis du er misfornøyd?

Hvis Ts ikke er svigermor så er det kanskje svigerdatter som er drit lei og vil høre om hun har rett til å bli irritert på en sånn svigermor. .

Og Ja, det har du foresten !

Endret av rangle
Skrevet

Enig i at hun bør klare seg selv, jeg hadde klart meg selv. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg presentert henne for folk, og gjort en liten innsats for at hun skulle ha det bra. Hun reiste tross alt lang vei, uten å kjenne så mange, med to små barn. Du kunne vist litt takknemlighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...