Gå til innhold

Imax skravler

Imax

Anbefalte innlegg

Tipse foreldre&barn? Ok, det er yrkesskadd, det! Men jeg kommer til å kjøpe nummeret. Nevn gjerne at det er kjekt å ha en farmasøyt 24/7 på mobillista også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kaffedama

Murmel: Folket kommer hit på tirsdag. 11-11:30. Sleng deg gjerne med! :) Jeg tror ikke jeg har fått det med meg jeg, hvis du har flytta? *klørmegihodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere er kvitt sykdom helt for en god stund fremover nå! :kose:

Ønsker dere en fin adventstid! Er innom bloggen din og leser innimellom, koselig å følge med. Nå skal jeg blir flink til å legge igjen noen ord også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt ping'et, og her er jeg! (er det bare jeg som tenker på Monty Python og "the machine that goes PING!"??? :fnise:

Er her, ting er bare litt slitsomt for tiden. På tide for meg å legge alle hundreogørten prosjekter til side, for jeg er jammen meg litt stressa for tiden. Merker at jeg biter tenna sammen og våkner med vondt i huet.

Lillebror har ingen intensjoner om å sove for tiden, så de siste nettene har vært tøffe. Vel dagene blir jo ikke bedre, for å si det sånn. Men, alt går, nå virker det som om han har roet seg litt, men nå har gubben migrene (og jeg sitter oppe selv om jeg burde legge meg... :sjenert: )

A har fått ny hobby, og det er å få O til å flire! Utrolig morsomt å se på og jeg blir varm helt innerst inne i hjertet når jeg hører de begge le trillende barnelatter. :hjerter_rundt: Det er jammen meg lykke på høyt nivå (og jeg prøver å huske på det når O går bananas kl. 0147...)

Operasjonen til A gikk jo greit, må fortelle mer om det senere. Nå MÅ jeg virkelig legge meg, for natten vet man aldri helt hvordan blir her i huset (og hvis gubben er sjuk må jeg ta tidlig vakt i morgen også, noe som tilsier en tid mellom 5 og 6 når O bestemmer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

:klem: og håper sovinga kommer i et bedre mønster. Skal slutte å pinge deg hvis KG-tiden går på bekostning av soving. ;)

A som får O til å le høres fantastisk ut! :hjerte:

Endret av kaffedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsett å pinge meg Kaffedama! :klemmer: Bare hyggelig det altså!

O er syk. Har feber på 3. dagen, og sover som sagt veldig urolig. De siste nettene har det vært samsoving, sånn at jeg slipper å gå opp for å roe/amme. Nå er gubben borte, så nå slipper jeg vel å sove på loftet. Merker at jeg begynner å bli sliten, måtte jo droppe syklubb i dag sånn at jeg kunne sove på dagen. og nå er klokken 22, og jeg er dødstrøtt selv om jeg sov to timer på dagen i dag. Ja, ja. That's life.

Tirsdag mellom 16 og 17 ble min svoger (gift med min manns søster) hentet hjemme av politiet, med mistanke om promillekjøring (noen har ringt, antakelig fra datterens barnehage). Kl. 19 gikk han fra politiet etter avhør (og sikkert blodprøve), og siden har ingen sett ham... :sjokkert: At han er alkoholiker er utover en hver tvil, selv om ingen i familien nordpå har konforontert ham med det (så vidt jeg vet). Han har vært sykemeldt i over ett år pga depresjon... Så hvem vet hva som har skjedd, om han har stukket av eller har gått ut i skogen og hengt seg... Det er helt absurd dette her, og man vet ikke helt hva man skal tro. Han har selvfølgelig løyet om mye smått og stort tidligere, og nå kommer det for en dag at f.eks. moren hans har gitt ham 200.000 kroner i høst som svigerinnen min ikke vet noe om...

Og ja, de har tre barn, to sammen. Sikkert veldig greit for dem. Og en helt fortvilet situasjon for svigerinnen min. Helt pyton å ikke vite. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, nesten litt 50/50 at han har stukket av et eller annet sted.

Vel, ting blir vel trivielt i denne sammenhengen, og at han er alkoholiker kommer jo jammen meg i bakgrunnen når vi ikke vet hvor han er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk melding fra svigermor i går om at han visstnok skal ha vært innom Jernia og kjøpt en stor kniv på tirsdag. Mamma mia, hva skjer? Fremdeles er alt uvisst. Men oddsen for at han allerede har tatt livet av seg er jo stor. Forferdelige saker dette her, umulig å tenke på andre ting.

Men livet vårt går jo videre. Det var Luciafeiring i barnehagen. Vi rakk så vidt å få med oss toget (storebarna som går tog, småbarna ser på). Ikke bare-bare å få to unger ut en time før vi pleier, og mannen er borte, så jeg har måttet greie meg alene. Fikk til og med luftet bikkja på hjørnet i morges, med A som så på TV og O på gulvet. Ikke optimalt, men et par minutter må gå, sånn at dyret også får tisset litt.

Natten har vært passe pyton. O har vært delvis feberfri om dagen, men det har tatt seg opp om kvelden. I natt hadde han 39,5 og formelig kokte. Uff og uff. Tenkte jeg fikk komme meg til lege i dag, men i dag er det ingen feber. Håper dette er slutten, for vi begynner å bli slitne alle mann. Jeg vil ha tilbake den blide og fornøyde O!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ånei, for en tragisk historie :( Samme hvor vond og vanskelig familiesituasjonen er, ble det nok ikke noe bedre for noen nå. Annet enn for ham, kanskje? Tenker på dere!

S og jeg lurte på om vi skulle ha syklubb neste uke også? I tilfelle du hadde litt abstinenser. :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama
Ånei, for en tragisk historie :( Samme hvor vond og vanskelig familiesituasjonen er, ble det nok ikke noe bedre for noen nå. Annet enn for ham, kanskje? Tenker på dere!

:Nikke::klem:

S og jeg lurte på om vi skulle ha syklubb neste uke også? I tilfelle du hadde litt abstinenser. :skravle:

Jeg vil også, men jeg kan kanskje bare tirsdag. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan bare onsdag (og fredag). Men bare kjøre på tirsdag hvis det passer. For vi må jo en tur nordover i begravelse, så da må nok mesteparten av juleforberedelsene gjøres i uken som kommer.

Det er mildt sagt liten julestemning her. Ikke så lett med alle tanker om det som har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bråstopp ja, spesielt når mannen og svigermor koker sammen en mulig avtale om at vi skal feire jul nordpå og avlyse alt her. :frustrert: I utgangspunktet skulle jeg selvsagt ha vært fleksibel og forståelsesfull, men jeg blir egentlig rett og slett bare dritsur ved tanken. Og årsaken er flere:

Bl.a. så er det selvsagt at stemningen der oppe er mildt sagt utrolig trist, og svigermor er egentlig litt drama queen, så hvem vet hvor mye tårer og triste historier og detaljer som skal deles. Jeg er feig og ønsker å være lengst mulig unna, og ikke hoppe midt i det, for å si det sånn.

En annen ting er det helt generelle (som gjelder hver eneste jul vi er der; noe som gjør at jeg virkelig gleder meg til å feire jul her), sånn som at det rett og slett er dødskjedelig å være der nå, for det er mørkt hele tiden og ikke noe å være ute for, og da får jeg helt spader etter omtrent to timer. Svigerfamilien er hyggelig osv, men de er rett og slett temmelig kjedelige. Vanskelig å ha noen interessante samtaler med som går utover unger, bleieskift, naboer osv. Og når jeg kjeder meg, så blir jeg sur, og det vil jo sikkert bidra til den negative stemningen som allerede er der.

Så jeg krysser fingrene for at begravelsen blir 22. og ikke 23. For da har vi nesten avtalt at vi drar opp til lørdag og tilbake lille juleaften.

Jeg vil feire jul her, og ikke tenke mer enn jeg må på det utrolig kjipe som er der oppe. Herregud, tenk det, å ta livet sitt når man har 2+1 unge, kone og bikkjer og alt. Uff, uff og uff. Han må ha følt seg helt desperat som har funnet på noe slikt. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...