Imax Skrevet 10. november 2006 Forfatter #441 Del Skrevet 10. november 2006 Takk for jaginga Marillia! I dag skal jeg i butikken og kjøpe grøt og MME, så får dere bare tyste meg inn til ammepolitiet og Gro Nylander for mishandling av ungen min Hun sover mye mer urolig for tiden, og trenger en ekstra amming når jeg legger meg (før sov hun fra 7 til 02-03, nå ammer jeg henne 22-23 også). Hadde tenkt å fullamme til 4 mnd, men nå spørs det (samtidig kan jo umulig de 10 dagene utgjøre en veldig stor forskjell da, hun blir jo 4 mnd 20. november). Jeg og mannen diskuterte Thereses personlighet. Dvs. mannen sa han var spent på hva slags personlighet hun kommer til å få, mens jeg sa at vi kjenner jo mye av det allerede: Hun er sta, sosial og ubeskjeden! Hun er kjempeblid, og kjempesinna, så det er mye følelser involvert i hvert fall. Og hun vil være der det skjer, det er helt klart. Spennende å se hvordan hun utvikler seg, og hvordan personlighetstrekkene vil tydeliggjøre seg etter hvert. Men foreløpig er hun lik sin mor på innsiden og far på utsiden! Tipper også at hun er høyrehendt, det virker sånn. I går var jeg ute med avdelingen min, vi så på Ladies Night på Edderkoppen. Det var sånn passe kjedelig synes jeg. Fin sang osv, men sinnsykt lite som skjedde på scenen. Men det var hyggelig å treffe alle igjen, og jeg begynner faktisk å glede meg til å begynne på jobb igjen (som den dårlige moren jeg er). Men jeg skal nyte de to neste månedene før det! Mannen hadde visst slitt med Therese, hun hadde holdt det gående fra 19 til 21... Ringte mannen i pausen, men han insisterte på at jeg skulle bli (men så dårlig show som det var kunne jeg like gjerne ha gått...). Da hadde snuppa endelig sovnet. Ja, ja, det er jo litt styr (som jeg slipper ), men det får jo bare gå seg til tenker jeg. Mannen hadde ikke mistet motet i hvert fall. Tror faktisk han trivdes med å ha Therese uten at jeg var der! Så er det fredag, og vi satser på å begynne så smått med oppussing av kjøkkenet i helgen. Dvs. kun male over mine knallrøde vegger, sånn at det er litt mer sellable, for å si det sånn. Mannen ville også på visning i helgen, på Mortensrud denne gangen. Ja, ja. Før vi vet ordet av det har vi kjøpt nytt hus! (men jeg håper vi venter litt...) God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 10. november 2006 #442 Del Skrevet 10. november 2006 Lykke til med opppussingsprosjekt og grøtprosjekt! Er vel greit å starte nå, sånn at dere ikke må venne henne til grøt akkurat den uka når du begynner å jobbe, umulig å vite på forhånd om hun godtar grøt med en gang, og når du begynner å jobbe, er jo det overgang nok i seg selv. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 10. november 2006 #443 Del Skrevet 10. november 2006 Det kan ta litt tid før de skjønner hvordan man spiser av skje, så ikke vent til siste liten. Snakker av egen erfaring her. Jeg har også begynt å glede meg til å begynne å jobbe. Kanskje vi får koble mannfolka våre så de kan ha KG-dame-ektefelle-treff når vi har begynt å jobbe igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 12. november 2006 #444 Del Skrevet 12. november 2006 Når begynner de med grøt egentlig? PS. Nylander ammet ikke sine egne barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 12. november 2006 #445 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg har også begynt å glede meg til å begynne å jobbe. ← Jeg også, og poden er ikke engang tre måneder *fnis* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 14. november 2006 #446 Del Skrevet 14. november 2006 Bra ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 15. november 2006 #447 Del Skrevet 15. november 2006 Takk for i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 15. november 2006 #448 Del Skrevet 15. november 2006 Maler du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 16. november 2006 Forfatter #449 Del Skrevet 16. november 2006 Takk for hilsner jenter! Prosjekt grøt er i gang, foreløpig spyes det opp igjen, begge bitene Men erfaringen fra Miiip er at det tar litt tid før de skjønner det, så da må vi bare øve litt. Skal prøve å gi ungen litt MME+morsmelk-blanding, for å se om vi kan venne henne litt til det også (hun blånektet på MME-flaske her om dagen). Når Imax først setter i gang skal det gjøres med en gang! Jepp M, vi maler og maler! Ble ferdig i går, to kvelders arbeide, så det gikk ganske raskt. Det ble veldig fint og veldig annerledes. Skal poste bilder jeg (akkurat som om dere er interessert i kjøkkenveggen min ) Oj, nå skrikes det her, må løpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. november 2006 #450 Del Skrevet 16. november 2006 Det males hjemme hos oss også for tiden, det var noen lister som sto igjen fra sist oppussingsperiode. Et par dager til nå, så lukter det vel normalt i heimen hos oss, følte meg passe rusa i går kveld Joho, det er jo snart helg jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 17. november 2006 Forfatter #451 Del Skrevet 17. november 2006 Da var det fredag og helg, og jeg er akkurat ferdig med en liten lur sammen med snuppa og mannen (han dukket opp i senga han også!). Jeg har stått opp, venter besøk av en venninne, men hører snorking på soverommet enda. Så ungen og mannen sover vel fortsatt som bare det! Får besøk i ettermiddag av en venninne, så nå skal jeg snart inn på kjøkkenet og lage denne fisken. Skal servere med pasta, er litt pastahumør i dag. Har også laget pizzasnurrer i dag, pluss brøddeig Jammen meg litt av en husmor i dag, skal jeg si deg. De skal gå rett i frysern, kjekt å ha hvis man vil ha litt knask en dag. I går var jeg på City med en jente fra barselgruppa mi. Vi havnet på en kinesisk restaurant i 2. etasje, der var det god og billig mat til bare 69,- Så vi satt der og skravlet, og det var absolutt det riktige stedet å være i det pøsende regnværet. Ellers driver jeg og tenker på å sy en mei thai. Ser Murmelmy har sydd og naboen også, så jeg får pelle meg i en av stoffsjappene og finne litt stoff. Skal først sjekke hva jeg har liggende, har uendelig mye stoff som jeg kanskje kan bruke litt av? Tror jeg skal kjøre Murmelmys greie med svart stoff, det er nok lurest. (da tør vel mannen også bruke den). Jepp, da får husmoren komme seg inn på kjøkkenet igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 17. november 2006 #452 Del Skrevet 17. november 2006 Hm... Jeg kan jo ikke være dårligere jeg da, må jo få sydd meg en meitai jeg og. Men jeg vil så veldig gjerne ha en annen her ved siden av meg til å se på, lurer veldig på hvor den som er på vei i posten til meg fra Kina har tatt veien. Søren altså, dumme postvesenet! Kanskje den ligger på en øde øy utenfor Pakistan eller noe... *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 18. november 2006 #453 Del Skrevet 18. november 2006 IKKE vanskelig å sy mei tai! Og så fine som de blir! Du som er en ræser med symaskinen får det til på en kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 18. november 2006 #454 Del Skrevet 18. november 2006 Hm... Kan du ikke ha svart på ene siden og pyntepanel på andre siden? Så kan den brukes begge veier, en vei av deg og en av mannen *ler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 19. november 2006 #455 Del Skrevet 19. november 2006 Hva er en mei tai da?? Innom og oppdaterer meg littegranne...jeg leser ofte hos deg, men som hos alle andre blir det lite hilsener! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 19. november 2006 Forfatter #456 Del Skrevet 19. november 2006 Da var det plutselig søndag, hvor ble helgen av?b :klø: Kanskje ikke så rart at det går fort, vi har hatt program hele helgen. I dag har vi vært på visning, på huset ved siden av det vi bød på (og ikke fikk) for en måned siden. Det er rekkehus på Grorud, og taksten på huset (og dette var mindre shinet enn det andre) var på 300.000 høyere enn det andre Blir svett jeg. Vi har sett på det, og har tenkt å by. Men vi diskuterer taktikk, og har bestemt oss for å ikke starte budrunden, men å henge oss på dersom det skjer noe. Vi flytter gjerne dit, men venter gjerne litt med å flytte også. Litt stress dette her, visninger og budrunder. Tror vel ikke vi får dette huset heller egentlig... Snuppeline har blitt skikkelig tett i nesa, og surkler skikkelig. Jeg spyler (og da mener jeg SPYLER ) med morsmelk, og spruter inn saltvannsløsning hele tiden også. Suger ut snørr, men det kommer ikke ut så mye. Stakkars jenta mi Blir utrolig lei meg når hun er snørrete, kanskje det er derfor (og ikke pga maten) hun sover dårligere? Gir litt grøt hver dag, men jeg føler ikke at hun er helt med på det. Hadde mareritt i natt om at hun aldri kom til å spise noe annet enn morsmelk og at jeg måtte amme henne i hundre år! I går morges våknet vi opp av et hyl, men klarte å roe henne ned igjen. Da vi sto opp hadde hun DET kuttet over øyet, selvlaget med spisse negler. Og jeg som ikke gjør noe annet enn å klippe negler! Ja, ja. hun ser jo litt tøff ut da I morgen skal jeg ut og kjøpe stoff, så blir det Mei Thai (bæring, Madden!)-sying i løpet av uka. Skal også på gruppe på helsestasjonen i morgen, med fysioterapeut, får se hva det kommer ut av det. Får sikkert beskjed om at ungen ikke skal sitte, og hun nekter jo å ligge! Så i morgen blir det MT-stoff-innkjøp, budrunde (kanskje) og helestasjonen. Har fått vofsen hjem igjen, og nå varmer han føttene mine og det var sååå koselig å lufte ham i morges. Så nå er familien fulltallig igjen. PS! Fant dennesiden om MT. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 19. november 2006 #457 Del Skrevet 19. november 2006 Lykke til med budgivning i morra! *løper inn på Finn for å sjekke* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. november 2006 #458 Del Skrevet 21. november 2006 Hva? Har du blitt bitt av bærebasillene? Ser jeg deg på Nøstebarnet også snart? Gosh og gru Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 21. november 2006 #459 Del Skrevet 21. november 2006 Tjohei! Synd du ikke fikk plass til kino i programmet ditt i går, vi koste oss på voldsorgie! Dvs S spydde og småtten tygde på kinovaktas slips, men ellers vellykket. Tar gjerne en trilletur med piraten din og puddelen. På tide vi gjør Sognsvann utrygt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 21. november 2006 #460 Del Skrevet 21. november 2006 Tjohei! Synd du ikke fikk plass til kino i programmet ditt i går, vi koste oss på voldsorgie! Dvs S spydde og småtten tygde på kinovaktas slips, men ellers vellykket. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå