Gå til innhold

Sjokolade "avhengihet"!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg sliter med sjokolade "avhengihet" som jeg så fint kaller det.

Jeg spiser en 200 grams sjokolade plate hverdag.
Så drikker jeg en liten pepsi max også til sjokoladen.

Jeg må ha sjokolade hverdag og får jeg ikke det så blir jeg frustrert og får stort sjokolade sug.

Jeg har prøvd å slutte å spise det, men får det ikke til.

Jeg blir helt kvalm av å tenke på hvor mye det egentlig er på en uke, men etter tankegangen så kan jeg fint gå å kjøpe meg en plate.

Den går liksom ned som om det er ingenting å spise.

Jeg kjøper det som regel rett etter jobb fordi da drar jeg å handler middag for dagen.

Jeg ønsker få vekk den sjokolade "avhengiheten" slik at jeg kan gå forbi og finne sunnere alternativer. Det er jo aldeles ikke bra for hverken meg eller kroppen min.

Grunn til at jeg skriver sjokolade er fordi det er kun det jeg må ha, gummi godter og potetgull har jeg ikke noe behov for. Det er kun den gode sjokoladen som er problemet mitt.

Er det noen som har tips for å komme meg unna den "farlige" sjokoladen slik at jeg kan spise noe sunnere enn dette?

Anonymous poster hash: 34b39...513
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt ut pepsi med cola zero. Etter noen uker smaker pepsi såpevann og æsj. Etter noe tid med cola går du over på vann. Sjokoladesuget henger sammen med brusinntaket. Og unngå å gå i butikken etter jobb når du er sulten og sjokolqden står der og byr seg frem og nesten bønnfaller deg om å spise den. Handle mat for flere dager om gangen og ha frukt til gå hjem mat.

Anonymous poster hash: 2fd06...ae5

• Liker 3
Skrevet

Har samme problem .

Spiser en halv plate pr dag, og masse pepsi max. Faen at de har tilbud på 200gram plater på Coop...... Må ned i morgen.

Anonymous poster hash: 002da...dfc
Skrevet

Har samme problem .Spiser en halv plate pr dag, og masse pepsi max. Faen at de har tilbud på 200gram plater på Coop...... Må ned i morgen. Anonymous poster hash: 002da...dfc

Ja det værste er jo tilbudene de har. Da gjør det jo mye lettere å handle sjokolade. Hater det.

Ønsker så gjerne få vekk den sjokolade spisingen fordi det er jo ikke bra for kroppen! :s

Anonymous poster hash: 3b802...485

Skrevet

Bytt ut pepsi med cola zero. Etter noen uker smaker pepsi såpevann og æsj. Etter noe tid med cola går du over på vann. Sjokoladesuget henger sammen med brusinntaket. Og unngå å gå i butikken etter jobb når du er sulten og sjokolqden står der og byr seg frem og nesten bønnfaller deg om å spise den. Handle mat for flere dager om gangen og ha frukt til gå hjem mat.Anonymous poster hash: 2fd06...ae5

Takk for tips. Skal prøve på det! :)

Skrevet

Ja det værste er jo tilbudene de har. Da gjør det jo mye lettere å handle sjokolade. Hater det.

Ønsker så gjerne få vekk den sjokolade spisingen fordi det er jo ikke bra for kroppen! :s

Hvor mye veier du? Føler jeg har gått opp i vekt av all den sjokoladen. Føler det ihvertfall! Men er jo min egen feil. :s

Skrevet

Eg kutta ut alt av sjokolade frå Januar til Februar. Gjekk ned 7 kg.

Just sayin'

Anonymous poster hash: eda21...c70

Skrevet

Just sayin'

Anonymous poster hash: eda21...c70

Hvor mye spiste du pr dag?

Skrevet

Har du virkelig intenst LYST på sjokolade hver dag eller spiser du det av vane/kjedsomhet? Spiser du jevnlige måltider ellers med trege karbohydrater sånn at du får stabilt blodsukker? Drikker du mest vann eller mest Pepsi Max?

Anonymous poster hash: 45cbf...170
  • Liker 2
Skrevet

Hvor mye spiste du pr dag? Anonymous poster hash: 002da...dfc

Ca 200 g. Og eg drakk ikkje brus eingong :O

Skrevet

Hvor mye veier du? Føler jeg har gått opp i vekt av all den sjokoladen. Føler det ihvertfall! Men er jo min egen feil. :s Anonymous poster hash: 002da...dfc

Hvor mye veier du? Føler jeg har gått opp i vekt av all den sjokoladen. Føler det ihvertfall! Men er jo min egen feil. :s Anonymous poster hash: 002da...dfc

Ts her.. jeg føler å at det skyldes all sjokolade spisingen siden det er så mye. Jeg veier 82 og er 178 høy.. så jeg synes det er for mye for meg. Har fått meg en "fin" og stor mage -.-

Skrevet

Har du virkelig intenst LYST på sjokolade hver dag eller spiser du det av vane/kjedsomhet? Spiser du jevnlige måltider ellers med trege karbohydrater sånn at du får stabilt blodsukker? Drikker du mest vann eller mest Pepsi Max? Anonymous poster hash: 45cbf...170

Ts her.. ja jeg har lyst på sjokolade hverdag.. er helt grusomt.. kan godt hende det er av vane og liksom spise noe etter jobb så blir det sjokolade siden den putter du bare inn i munn.. men sliter med å gå på butikken, klarer ikke gå forbi uten å ta med meg sjokolade.

Drikker mest pepsi max, veldig sjeldent vann.

Å spiser veldig lite når jeg har hogget i meg ek 200 g hverdag. Spiser kun middag etter jobb og før jobb så blir det frokost og lunsj. :) men merker på jobb å at jeg blir skjelven i kroppen noe som gjør at jeg føler jeg har lavt blodsukker. Tar en banan også går det over..

Skrevet

Just sayin'Anonymous poster hash: eda21...c70

Ts her.. gikk du ned 7 kg? Oi det var mye.

Uten brus å.. ja tviler ikkr at vi legger på oss av sjokoladen når den spises hverdag en 200 g sjokolade og en brus.. huff..

Skrevet

Bytt ut pepsi med cola zero. Etter noen uker smaker pepsi såpevann og æsj. Etter noe tid med cola går du over på vann. Sjokoladesuget henger sammen med brusinntaket. Og unngå å gå i butikken etter jobb når du er sulten og sjokolqden står der og byr seg frem og nesten bønnfaller deg om å spise den. Handle mat for flere dager om gangen og ha frukt til gå hjem mat.

Anonymous poster hash: 2fd06...ae5

Da kan du vel kanskje forklare hvordan jeg (ikke ts) som ikke drikker brus i det hele tatt er hekta på sjokolade :P

• Liker 3
Skrevet

Ts her.. gikk du ned 7 kg? Oi det var mye.

Uten brus å.. ja tviler ikkr at vi legger på oss av sjokoladen når den spises hverdag en 200 g sjokolade og en brus.. huff..Anonymous poster hash: 3b802...485

Jepp!

Nei, drakk vatn til sjokoladen eg ;) er ikkje så glad i brus :P

Men eg sprakk etter 2 mnd, så i skrivande stund trykker eg i meg sjokolade OG cola.

Skrevet

Da kan du vel kanskje forklare hvordan jeg (ikke ts) som ikke drikker brus i det hele tatt er hekta på sjokolade :P

ts her.. er du enda hekta på det? Eller går det greit uten noen dager? Jeg hater at jeg elsker sjokolade, det er noe herk. Klarer jo ikke slutte en gang og ønsker ikke for min kropp at den skal få i seg så mye pr dag. :s hva gjør du for å holde deg unna?

Skrevet (endret)

Tren og puss tennene godt så er det vel ikke noe problem? Sjokolade er ikke noe særlig verre enn snus for tennene.

Endret av Baby_Blue
Skrevet

*avhengiG

Anonymous poster hash: 1dc4d...930
Skrevet

Jepp!

Nei, drakk vatn til sjokoladen eg ;) er ikkje så glad i brus :P

Men eg sprakk etter 2 mnd, så i skrivande stund trykker eg i meg sjokolade OG cola.

Ts; hvordan i allverden klarte du drikke vann til sjokolade? Høres helt grusomt ut.. hehe jepp det har jeg å desværre gjort i stad. En halv sjokolade plate og brus! Huff

Skrevet

*avhengiG Anonymous poster hash: 1dc4d...930

Beklager at jeg ikke fikk med meg en g :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...