LaToya Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Jeg fullammer og i går hadde baby grønn avføring. Samme i dag. Andre som har opplevd det?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 Er ikke det en helt vanlig farge? Anonymous poster hash: 28116...3fe
LaToya Skrevet 7. september 2014 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2014 Pleier å være gul. Nå er den mørke grønn. Er 2,5 mnd.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 Den kan bli grønn om babyen har vondt i magen. Kan jo hende du har spist noe den ikke tåler? Min baby fikk vondt i magen og grønn avføring når vi brukte medisin mot trøske. Anonymous poster hash: d49b9...b0e
LaToya Skrevet 7. september 2014 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2014 Antall avføringer har ikke økt. Om det var noe jeg spiste så burde det jo bli borte? Kan ikke komme på at jeg har spist noe nytt heller,
MarenogAron Skrevet 7. september 2014 #7 Skrevet 7. september 2014 Vår hadde en periode masse grønn avføring som laget skikkelig sprakelyd når den kom. Gikk over av seg selv etter en stund.
Sushi Skrevet 7. september 2014 #8 Skrevet 7. september 2014 For mye formelk? Har du veldig mye melk?
LaToya Skrevet 7. september 2014 Forfatter #9 Skrevet 7. september 2014 For mye formelk? Har du veldig mye melk? Har godt med melk. Et det noe jeg kan gjøre?
MarenogAron Skrevet 7. september 2014 #10 Skrevet 7. september 2014 http://ammehjelpen.no/artikkel/69/Brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon Denne linken hjalp meg mye.
Sushi Skrevet 7. september 2014 #11 Skrevet 7. september 2014 Har godt med melk. Et det noe jeg kan gjøre? Hvis du har overproduksjon så kan du bruke linken over, men hvis det bare er mye melk og ingen bivirkninger av det (som konstant tette melkeganger osv.) så trenger du sikkert ikke det. Da kan du rett og slett intervallamme, altså amme f.eks. to ganger på én pupp før du bytter og/eller tre timer på én side før du bytter. Altså som metoden i linken, men uten å pumpe tomt først. Da vil babyen få mer ettermelk. Dette fungerte veldig bra for oss! Mindre gulping og mageknip, mindre eksplosjonsbæsjing og mindre hormonutslett. I tillegg stabiliserte produksjonen seg så det etterhvert ble mer normal melkemengde.
lykkeliggift Skrevet 7. september 2014 #12 Skrevet 7. september 2014 Babyen kan ha bæsj i alle regnbuens farger når man fullammer, alt er like normalt Men opplevde som flere her for mye formelk,og da var bæsjen mørkegrønn. Men det som fikk meg til å skjønne at det var for mye formelk var at den var så eksplosjonsaktig og veldig "boblete",
Sushi Skrevet 7. september 2014 #13 Skrevet 7. september 2014 Her var den ikke så skummende som jeg har hørt at den kan bli, og ikke alltid grønn, men den kom i noen voldsomme eksplosjoner! Etter at jeg begynte å intervallamme så bæsja han normalt uten så mye luft.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #14 Skrevet 7. september 2014 Samme her. Jeg hadde VELDIG mye melk, og kunne amme både 2 og 3 ganger på samme bryst før det ble "tomt" og jeg måtte bytte. Jeg byttet i starten mellom hver amming, og det gikk over i masse rap, promp og grønn bæsj. På morgenen når det var litt spreng måtte jeg la det renne litt først (hadde bare et håndkle, ville ikke spare på en masse formelk) før jeg la til, ellers hadde dagen startet med masse luft og magevondt. Anonymous poster hash: 89771...45c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå