Gå til innhold

Hoppe av i svingen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Flere som bruker hoppe-av-i-svingen med kjæresten/samboeren? Altså jeg snakker om en fast stabil partner. Ikke forteller om venniner eller venniner til veninner, men heller del dere egen erfaring.

Vi er 30 og 35. Sammen i 2 år, men er ikke samboere. Vi har brukt denne metoden nesten hele tiden og det fungerer fint for oss. Hva med dere?

Går dere over til pillebruk ellr andre prevensjonsmetoder når forholdet blir stabilt?

Slapper dere av og bruker mindre sikre metoder når du vet at alt er seriøst mellom dere?

Anonymous poster hash: 30caa...efa
Videoannonse
Annonse
Gjest bustyvel
Skrevet

Mindre sikker metode? Hoppe av i svingen kan vel knapt kalles en metode, men ren gambling. Håper det er stabilt nok mellom dere til at dere takler det om en unge skulle dukke opp ;)

• Liker 7
Skrevet

Jeg har gjort det ja, det hadde akkurat blitt slutt mellom meg og eksen. Men vi hadde litt "trøste sex" en siste gang. Der hvor jeg endte opp gravid..

Dersom du ikke vil ha barn enda oppfordrer jeg deg på det sterkeste å bruke prevensjon. Å gå gjennom en abort er vanskelig på mange måter.

• Liker 2
Skrevet

Vi brukte det som "opptrapping" til prøving. Da var vi gift og snart klare for å begynne prøvingen. Så da jeg sluttet på hormonprevensjon brukte vi "hopp av i svingen" noen måneder. I denne perioden hadde selvfølgelig ikke graviditet vært et problem, vi bare ønsket å utsette den litt av hennsyn til jobb og tid på året.

Anonymous poster hash: 09fdd...387

• Liker 1
Skrevet

Mindre sikker metode? Hoppe av i svingen kan vel knapt kalles en metode, men ren gambling. Håper det er stabilt nok mellom dere til at dere takler det om en unge skulle dukke opp ;)

Ja, det har vi diskuttert for lenge siden. Jeg eier en nesten nedbetalt leilighet og en bil, han eier en utleieleilighet og 2 biler. Har snitt lønninger, men lever godt med dem.Vi er godt voksne, ingen barasje, sykdommer, ekser og slikt. Introdusert til familiene.... Altså hele pakka.

Selv var jeg litt skeptisk i starten, men etter 2 år med hoppe-av-i-svingen 3-4 ganger per uke, så syns jeg at det passer akkuratt for oss. Noen har spermier i precum. Det har ikke min kjæreste.

Skrevet

Jeg skjønte ikke helt den med å "gå over til pillebruk når forholdet blir stabilt"? Det bør vel være omvendt, piller i starten, og hoppe av når det ikke er krise å få barn.

Vi har brukt "metoden" i 3 år nå. Men jeg har stålkontroll på syklusen min, vi bruker kondom rundt eggløsning, og hopper av ellers i måneden. Når det er sagt, så er vi gift og det hadde ikke gjort oss noe hvis jeg hadde blitt gravid. De første årene brukte jeg p-plaster, og det har jeg gjort med tidligere kjærester også. Hoppe av er ikke en trygg prevensjonsmetode!

Anonymous poster hash: 21eac...73b

• Liker 1
Skrevet

Hoppe av i svingen er som å kjøre uten sikkerhetssele men "sakte og forsiktig, for da er man sikker på at det ikke skjer noen ulykke".

Anonymous poster hash: 1d70d...44a
  • Liker 3
Skrevet

Hoppe av i svingen-metoden er ikke til å anbefale med mindre det ikke er noen krise om man blir gravid....

Minsten her er nemlig resultat av den metoden ;)

Skrevet

Jeg skjønte ikke helt den med å "gå over til pillebruk når forholdet blir stabilt"? Det bør vel være omvendt, piller i starten, og hoppe av når det ikke er krise å få barn.

Altså den første metoden som er fornuftig for meg er en kondom. Jeg mente "å gå fra kondom til noe annet". Var visst utydelig.

Skrevet

Altså den første metoden som er fornuftig for meg er en kondom. Jeg mente "å gå fra kondom til noe annet". Var visst utydelig.

Da er jeg med :)

Skrevet

Vi bruker denne metoden. Eller på en måte, regner meg frem til når jeg har eggløsning sånn ca hver mnd da flere dager før og etter på er vi veldig forsiktig. Bruker gjerne kondom eller koser på andre måter. Ellers hender det han ikke hopper av men fullfører innen for "sikre" perioder, det er bare rett etter og rett før menstrasjonen. Har veldig regelmessig menstrasjon hadde aldri våget hvis ikke.

MEN Dette er ingen sikker metode, anbefales ikke dersom en ikke ønsker barn eller ikke har stabilt og seriøst forhold! Jeg sluttet på p-pillen for 5 mnd siden da det nærmer seg at vi skal prøve. Vi har også bare valgt å ikke starte aktivt med det enda, men vil være uten hormon prevensjon en stund før vi prøver etter 8års bruk. Så altså barn nå er ingen krise.

Anonymous poster hash: 5aebe...04c

Skrevet

Har brukt denne "metoden" i perioder av vårt ekteskap. Hun ble ikke gravid, men vi var selvfølgelig forberedt på at det kunne skje.

Nå er vi ferdige med barn og jeg har sterilisert meg. Anbefales på det sterkest, vi kan kose oss så mye vi orker uten noen form for bekymringer....

Gjest bustyvel
Skrevet

Har brukt denne "metoden" i perioder av vårt ekteskap. Hun ble ikke gravid, men vi var selvfølgelig forberedt på at det kunne skje.

Nå er vi ferdige med barn og jeg har sterilisert meg. Anbefales på det sterkest, vi kan kose oss så mye vi orker uten noen form for bekymringer....

Ikke si det, Høyesterett har behandlet flere fortvilte klagesaker fra steriliserte menn som fikk smelt damer på tjukka likevel :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Har brukt hoppe av i svingen metoden i fire år nå , og har gått fint hittil. Fungerer bra for hos. P- piller og andre lign prevensjon er ikke bra for kroppen, og har ikke helt sansen for kondom(går fint så lenge vi er i et stabilt forhold, deg vi uansett ikke ville blitt skuffet over graviditet) , og vi begge sjekket oss for eventuelle sykdommer i starten av forholdet.

Skrevet

Eg brukar p-pille, då "hoppe-av-i-svingen" ikkje er ein sikker metode. Sjølv om han ikkje har sperm i pre-cum, så kan han likevel ha eit uhell å kome før enn venta. Så om det ikkje er krise at dykk blir gravid, så burde dykk gå over til noko meir sikkert. "det har gått bra før", blir det same som å påstå at ein ikkje treng bilbelte, for det har jo gått bra før ;)

Skrevet

Gjort det i 12 år, utenom de 2 gangene vi faktisk prøvde å få barn. Så har fungert.

Anonymous poster hash: 01fb7...473

Skrevet

Ja, vi bruker denne metoden og har gjort det de siste 7-8 årene. Har sex ca annenhver dag og jeg blir lett gravid, så det funkerfor oss!

Kan legge til at jeg bruker lady comp så jeg har jo noen korte grønne perioder imnd hvor det er trygt å ikke hoppeav, mens ved rødt lys-resten av mnd altså- hopper vi av. Liker ikke hormonprevensjon, kondom er uaktuelt så da.....blir det sånn

Anonymous poster hash: 18d78...9b2
Skrevet

Hvis "å ikke ta på kondom før en stund ut i samleiet" likestilles med "å hoppe av i svingen" - så ja, da har jeg prøvd det.

Får ikke p-piller av legen grunnet medisinske årsaker, og blør konstant på minipiller. Fikk meg kjæreste, og hei hvor det går. Ble gravid i løpet av første uken vi hadde sex (no joke). Har en syklus på bare 21 dager, så antall dager som er sikre i løpet av et år går vel litt ned i tråd med det (eller vetta f..en). Jeg hadde til og med mensen den gangen jeg ble gravid.

Uansett - må være den tingen i livet mitt jeg er minst stolt over, skammer meg når jeg tenker tilbake. Det var jo ikke akkurat ønskelig, så jeg tok abort. Kommer aldri til å ta abort igjen, og jeg kommer aldri til å bruke den metoden igjen heller (med mindre jeg havner i en situasjon der barn ikke er uønsket).

Så værsågod, jenter. Her har dere muligheten til å lære av en annen sine feil. Jeg sier som Kong Olav... "man lærer av andres feil, men ikke så inderlig meget." Var dum nok til å bruke metoden selv i hvert fall, til tross for at jeg visste/burde vite bedre. :dry:

Og denne tar jeg som anonym....

Anonymous poster hash: 34c59...454
Skrevet

Har absolut kontroll på utløsningen,,,,

Så det har fungert perfekt i over 40 år....

Skrevet

Vi har brukt hoppe av teknikken i 2 år. Han har god kontroll på utløsning, aldri skjedd noe dramatisk der.

Anonymous poster hash: 7494c...f81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...