Gå til innhold

Barn med allergi i klassen

Fremhevede innlegg

Skrevet

En ting er at det ikke er så vanskelig for verten å lage den samme glutenfri maten til alle. En annen ting er at den glutenfri maten har et svært lavt proteininnhold. F.eks, i en nøttekake er proteinene i glutenet komplimentære med proteinene i nøttene. Om en fjerner glutenet blir aminosyresammensetningen i kaken feil.

Likeså er egg og melkeprodukter ganske essensielle ingredienser, som en ikke bare kan kutte ut, uten at det går utover konsistens, smak og næringsinnhold. Soya kan til en viss grad erstatte noen melkeprodukter, men langt fra alle, og smaken blir uansett helt feil. Eggeerstatningspulver er en vits.

Det beste er om allergikere tar med egen mat. De bør lære seg å ta hensyn til allergien sin først som sist. En skal aldri stole på at det ikke er spor av allergener i mat andre serverer.

Anonymous poster hash: 9ffe5...2fa

Videoannonse
Annonse
Gjest Sprettballen
Skrevet

Herlig at folk klarer å hisse seg opp over et helt normalt spørsmål. :ler: PS: mente som privatperson, ikke lærer/sfo-ansatt.

Foreldrene tok kontakt med meg og sa de selvfølgelig sender med egen mat og dessert, som jeg bare skal ta i ovnen. :-)

Og nei, jeg syntes ikke det burde forventes at man skal bruke trippelt så mye tid og penger bare så dette barnet ikke skal føle seg annerledes.

Dog sjokkerende at enkelte driter i muslimbarn, ikke straff dem fordi foreldrene er religiøse.

Jeg ble ikke særlig provosert over spørsmålet, men det kom ikke tydelig fram hva du egentlig lurte på.

Og det lurer jeg på her også.

Jeg tror jeg må misforstå deg, for her sier du først at det ikke burde forventes at man skal bruke trippelt så mye tid og penger på et allergisk barn (noe de fleste ikke forventer), før du i setningen etterpå sier at du reagerer på at mange ikke vil tilrettelegge for muslimske barn?

• Liker 2
Skrevet

Det finnes ingen muslimske barn. Kun barn som ikke er samtykkekompetent ei religiøse spørsmål, og derfor som ateister å regne, med religiøse foreldre. En skal ikke være nødt til å ta hensyn til foreldrenes sære ønsker om mat. En kan heller forklare barnet at det ikke kommer til helvete, eller påføres lidelse på noen annen måte ved å spise kjøtt som ikke er bedt bønn for.

Å indoktrinere ungene til syke religioner fulle av skremselspropaganda, det er rett og slett barnemishandling.

Anonymous poster hash: 9ffe5...2fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...